Lange reistijd, hoe combineren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:11

Ik zou eigenlijk op kamers gaan als ik jou was.

Ikzelf heb, van deur tot deur, 1 uur reistijd enkele reis. (5 minuten fietsen - 30 minuten intercity - 10 minuten bus - stukje lopen). Ik ben dus al 2 uur lang onderweg per dag en vind het al vreselijk. Kan me echt niet voorstellen dat je vrijwillig 5 uur per dag(!!!) kwijt wil zijn aan reizen. Er van uitgaande dat je 8 uur slaapt, 5 uur reist, 6 uur op school doorbrengt- houd je maar 5 uur per dag over voor hobby's, huiswerk, vrienden, familie, douchen en eten.

Karlijnxxx

Re: Lange reistijd, hoe combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:27

Ik had ong. 4 uur reistijd per dag voor 3 jaar lang. Dit 3 tot 5 dagen in de week. Ik leefde in de trein, ontbijt, lunch, zelf dinner (opgewarmd in de magnetron op de universiteit), makeup, mijn haar etc. Verder had ik altijd mijn laptop mee en heb dan ook uren huiswerk weggeschreven in de trein. Ik maakte vaak 2 extra lange dagen (van half 9 tot een uur of 7/8 op de uni) en dan de andere dagen ging ik na college op huis aan.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:18

Hier reisde ik elke dag als alles meezat anderhalf uur enkele reis en bij 1 gemiste overstap liep het snel op.

Maar let er inderdaad op dat je om 8:30 of weet niet hoe laat je eerste lessen/colleges zijn je die kan gaan halen. Ik redde het precies met de eerste bus mee om er om 8:25 op het station te staan en dan moest ik hard doorlopen om optijd te komen.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:34

Vijf uur reistijd per dag is echt ontzettend veel! Ik heb een jaar lang op en neer gereisd, van deur tot deur 1,5 uur. Dit was ik na twee maanden al helemaal zat.

Als eerste omdat je dus echt bijna nooit iets nuttigs kunt doen in de trein. Je mag al blij zijn als je tijdens de spits een plaatsje kunt bemachtigen, laat staan dat je met die drukte en al dat gekakel iets nuttigs kunt doen (zelfs de stiltecoupé helpt daar niet bij). Daar kun je nog bij optellen dat de treinen in Nederland nu eenmaal niet altijd op tijd rijden. In het jaar dat ik op en neer reisde had ik gemiddeld zo'n 4 à 5 keer per maand dat ik minstens een halfuur langer onderweg was. Meestal was het een halfuur, maar ik heb ook vaak genoeg dik 1/1,5 uur stilgestaan zonder ook maar een meter vooruit te komen.

Ik zou je toch echt willen adviseren om te overwegen om op kamers te gaan wonen. Na een jaar ben ik op kamers gegaan en dat was écht een verademing! Ik baalde ervan dat het zo moeilijk was om een kamer te vinden, want anders had ik na drie maanden al op kamers gewoond :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:51

Anderhalf uur ben ik nu ook gewend. Dat reis ik nu ook naar school.

Ik denk dat ik gewoon eerst kijk hoe het gaat en anders gewoon op kamers. En of ik dat straks wel kan combineren met werk en school. :)