Australisch accent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lobkew

Re: Australisch accent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:53

Zelf zit ik in de 3de van het tweetalig vwo. Een accent is heel leuk, maar let erop dat je het niet te geforceerd gaat laten klinken. Dat maakt het niet fijn om naar te luisteren. Zelf praat ik met een gemixd accent maar ik let er wel op dat ik geen Amerikaanse en Britse woorden door me kaar ga gebruiken. Dit ook voor de chechkpoint exams die je volgende jaar rond deze periode gaat doen (neem ik aan?). Daar zien ze liever geen gemixde vormen van Engels en dan bedoel ik woorden.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:06

Voor een echt native accent ben je misschien al wel te laat. Maar naar Australië is de beste optie! Ik zou me zeker geen druk maken als ik jou was, ze begrijpen goed dat je uit Nederland komt en het taaltje krijg je daar vanzelf onder de knie.

Mijn moeder heeft me vanaf baby aan Brits Engels leren spreken. Ik spreek nu accentloos (BBC) Engels. Zou ik een ander accent willen spreken moet ik daar echt moeite voor doen en val ik na een tijdje vanzelf weer terug in m'n eigen accent.
Waarschijnlijk zul jij in Australië je goed kunnen aanpassen maar of je accent je leven lang blijft weet ik niet.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:47

Mijn ervaring is dat een accent vanzelf komt en niet iets is dat je kan forceren (of het kan erg vreemd gaan klinken). Zeker in combinatie met je Nederlandse accent. Hoe meer je het Australische accent om je heen zult horen (films of vrienden), des te sneller zul je de manier van spreken overnemen..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:16

Je gaat voor 3 weken op stage naar Australie? Waarom zo kort?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 14:27

Een accent pik je wat mij betreft pas op als je een poosje in het land gaat wonen. In Nederland zul je op school een mix van Amerikaans en Brits-Engels leren, maar het accent wat je hier ontwikkelt heeft vrij weinig te maken met een daadwerkelijk Engels (of Welsh, of Schots, of Iers ;) ) accent. Een Australisch accent krijg je echt wel, als je in Australie zit :j

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:46

Dankjullie :)