Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
je moet jezelf afvragen of je er fijn bij voelt dat cliënten persoonlijke informatie kunnen lezen, weten waar je bent en met wie je omgaat. Wat als je ze accepteert zien ze meer dan je in eerste instantie denkt.Muurp schreef:De functie zou niet uit moeten maken volgens mijje moet jezelf afvragen of je er fijn bij voelt dat cliënten persoonlijke informatie kunnen lezen, weten waar je bent en met wie je omgaat. Wat als je ze accepteert zien ze meer dan je in eerste instantie denkt.
Ik heb ook geen van cliënten op Facebook, en ben ook voorzichtig met het geven van persoonlijke informatie. Natuurlijk weten ze wel wat dingen van me, maar ik let wel op wat ik bekend maak.
Kimonoo schreef:Bedankt voor alle reacties! het zijn jongeren die op een woongroep wonen en jongeren van een school voor voortgezet speciaal onderwijs.
verootjoo schreef:Kimonoo schreef:Bedankt voor alle reacties! het zijn jongeren die op een woongroep wonen en jongeren van een school voor voortgezet speciaal onderwijs.
Zou ik niet aan beginnen, het kan zorgen voor een ongelijke relatie en je kan ermee in de problemen komen als je een andere relatie aangaat met je clienten dan een begeleider/client relatie. En dat gebeurt m.i. als je mensen op facebook op wat voor social media dan ook.
verootjoo schreef:Kimonoo schreef:Bedankt voor alle reacties! het zijn jongeren die op een woongroep wonen en jongeren van een school voor voortgezet speciaal onderwijs.
Zou ik niet aan beginnen, het kan zorgen voor een ongelijke relatie en je kan ermee in de problemen komen als je een andere relatie aangaat met je clienten dan een begeleider/client relatie. En dat gebeurt m.i. als je mensen op facebook op wat voor social media dan ook.

Muurp schreef:verootjoo schreef:
Eens
Wat nou als je op Facebook van de cliënt leest dat hij/zij dingen doet die niet mogen (drugs oid, ik noem maar wat)? Wat doe jij dan?
Dan gaan er echt dingen door elkaar lopen.
vuurneon schreef:Werk en prive gescheiden houden; kan je namelijk best wat gedonder opleveren namelijk. Zij hebben niets te maken met jouw prive leven, hoeven niet te weten dat jij hebt geshopt of jouw prive foto's te zien.
Wil je het doen? Maak dan een apart zakelijk facebookprofiel aan en gebruik het dan ook puur zakelijk.
dus geen eigen foto's delen en geen enkele prive update. Je eigen profiel volledig afschermen verder.