hedder schreef:Ik ben absoluut voor. Wanneer ouderen naar een verzorgingshuis gaan moeten ze hun gespaarde geld opeten. Hebben ze een huis verkocht of krijgen ze een goed pensioen dan moeten ze per maand een veel hoger bedrag betalen dan iemand die niets heeft. Ze krijgen precies hetzelfde kamertje, hebben geen tv of daar moeten ze extra voor bijbetalen. Bij mijn oma stond hij alleen op de kamer omdat dit het enigste was dat ze uit haar huis kon meenemen. Hij was niet aangesloten, ze kon hem namelijk zelf niet eens meer aandoen en personeel doet dat niet. Daar hebben ze geen tijd voor. Toch moest ze hem of uit de kamer verwijderen of het bedrag iedere maand betalen. Zij had een kamer van 3 bij 3,5 meter waar ze moest eten, slapen en wonen. Formuis nee, te gevaarlijk, eigen douche, nee ze konden 1 keer in de maand gebruik maken van een bad waar ze niet alleen in kon komen. Wilde ze douchen dat deed ze dat als ze op visite was bij familie. Eigen wc, nee delen met de buurman. Iedere middag 12 uur eten, nee, soms kwamen ze pas om 4 uur met de lunch aan. Iemand die er zelf voor kiest om de regels te overtreden wordt daarvoor beloond. Hij heeft een dak boven zijn hoofd, krijgt zijn eten, sommige kamers zijn beter dan de kamers van vele ouderen en hij of zijn hoeft hier nog steeds niet voor te betalen. Vaak kunnen ze nog studeren ook, sporten, enz. As ik naar de sportschool wil moet ik daar netjes voor betalen. Hij of zij doet iets wat niet mag en daar moeten de mensen die eerlijk zijn voor betalen, want het wordt met ons belastinggeld betaald. Eten moeten ze ook als ze thuis wonen, huur betalen, stroom, water, dat zouden ze ook moeten betalen als ze niet in de gevangenis zitten. Ik zou dus zeggen net als bij de ouderen, kijken wat ze hebben en daarvan laten afhangen hoe hoog het bedrag per dag, week of maand is. Willen ze gebruik maken van sportmateriaal, extra betalen. Willen ze een boek lezen, betaal maar. Ik denk dat sommigen beter af zijn in de gevangenis dan dat die mensen erbuiten zouden zijn. Ze doen dus weer snel iets fout om weer lekker droog en warm te zitten. De tijd van cellen met een gat in de grond zijn we allang voorbij.
Ik begrijp gewoon niet dat ze hier nu nog steeds over moeten discussiëren, het had allang ingevoerd moeten zijn.
Dan hebben jullie je oma wel in een heel beroerde instelling gepropt
want in de instelling waar ik werkte kregen de mensen gewoon stipt om 8 uur ontbijt en om 1 uur lunch en om 4 uur werd het avondeten geleverd .... en tussendoor werd er ook nog een aantal keer thee en koffie uitgedeelt....... een kamer van 3 bij 3,5 meter ik zou er niet eens over peinzen om mn oma daar neer te parkeren!
Vind dat het allemaal prima geregeld is hier in de gevangenis
mocht je onschuldig in de gevangenis komen hoef je tenminste niet zo af te zien...
Kwa luxe vind ik het gewoon onwijs tegen vallen het meest luxe is de tv en daar betalen ze als ik het me goed herinner 16 euro per week voor en voor de rest mogen ze een paar uur per dag naar buiten om te luchten maar mijn kennis zegt ook vaak tegen mij dat ze in het weekend of met bepaalde dagen maar 1 uur hun cel mogen verlaten ivm weinig personeel... Het loon wat ze met werken verdienen stelt ook niet echt veel voor de meeste gebruiken het als bezigheid en kwa sporten valt het ook erg mee want het is hier in Nederland niet toegestaan om elke dag uren te sporten omdat ze niet willen dat jij te sterk word voor de bewakers... Boeken mogen ze van familie ontvangen ik neem ook regelmatig wat mee als ik op bezoek ga.. Bezoek is maar 1 uurtje en dat gaat heel snel voorbij in Leeuwarden mag je 2x per week 1 uur bezoek krijgen of 1x per week een prive bezoek van 2 uur....
Vind dat ze best recht mogen hebben op geld van familie