Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ghostattack schreef:Top, hier kan ik echt wat mee!![]()
Ik ben ook benieuwd of er studenten zijn in de omgeving Amsterdam met een paard, aangezien Amsterdam natuurlijk duurder is dan bijvoorbeeld Groningen.
Ghostattack schreef:Top, hier kan ik echt wat mee!![]()
Ik ben ook benieuwd of er studenten zijn in de omgeving Amsterdam met een paard, aangezien Amsterdam natuurlijk duurder is dan bijvoorbeeld Groningen.
Diertjec schreef:Ik woon in Reeuwijk, omgeving Gouda. Groene hart, dus ook duurder dan Groningen enzo hahah.
Ik betaal 250 euro per maand aan alleen de stalling
Ik heb mijn pony op de basisschool van mijn ouders gekregen. Ze was toen pas vier jaar. Dieren blijven bij ons in principe tot hun dood en mijn ouders zeggen dat ze vanaf het begin wisten dat ze er nog wel vijftien jaar aan vast zouden zitten

en als nodig een bijrijder nemen. Je gaat namelijk echt niet elke dag tijd hebben. 1 dag per week kan ik gewoon niet ivm tijden van college, dan rijd m'n zusje er 1 en de rest moet dan even stil staan. lieveli schreef:Het scheelt ook dat ik nooit echt een paard heb gewild, daar kreeg ik de kans niet voor. Ik was 10 dat ik mijn pony kreeg, daarvoor had ik een leasepony op de manege. Ik heb er nooit om gevraagd en ik heb het nooit ervaren als invulling van mijn hartenwens. Dat verlangen van heel graag een paard willen en daar alles voor over hebben ken ik niet, het is voor mij heel normaal dat ik er één of twee heb.
Ik drink niet eens alcohol haha. Dat soort dingen niet kunnen doen maakt voor mij dus niks uit.
) dan zou ik voorlopig geen nieuw paard nemen. Ghostattack schreef:lieveli schreef:Het scheelt ook dat ik nooit echt een paard heb gewild, daar kreeg ik de kans niet voor. Ik was 10 dat ik mijn pony kreeg, daarvoor had ik een leasepony op de manege. Ik heb er nooit om gevraagd en ik heb het nooit ervaren als invulling van mijn hartenwens. Dat verlangen van heel graag een paard willen en daar alles voor over hebben ken ik niet, het is voor mij heel normaal dat ik er één of twee heb.
Interessant, bij mij is het namelijk precies andersom. Juist al jaren een paard gewild en totaal geen behoefte aan uitgaan/feesten en dat soort dingen. Wat dat betreft ben ik geen echte studentIk drink niet eens alcohol haha. Dat soort dingen niet kunnen doen maakt voor mij dus niks uit.
Een bijrijder zat ik inderdaad ook aan te denken. Zou ik zelf ook fijn vinden voor de dagen dat het echt even niet lukt qua tijd.
Je hebt zeeën van tijd (tenminste, zoals ik het indeel...) en verder nog weinig kosten als je thuis woont. Ik zie op tegen het moment dat ik moet gaan werken en ik alleen nog maar in de avonduren naar mijn paard kan. Ghostattack schreef:Ouders![]()
Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat er geen studenten zijn die een eigen paard hebben. Nou weet ik zeker dat er echt wel studenten zijn met een paard, maar dat gelooft ze natuurlijk niet zonder keihard bewijs. Dus daarom raadpleeg ik Bokt maar weer!
Dus bij deze![]()
Zijn er hier studenten die een eigen paard hebben en deze (grotendeels) zelf betalen?
Wat is je leeftijd? 19
In welk jaar van je studie zit je? 1
Wanneer kocht je je paard? 1tje 8 jaar terug. 1tje een jaar terug
Betaal je je paard helemaal zelf? beiden helemaal zelf
Hoe staat je paard gestald? huur een eigen stukje met stalling,bak en weide ( en op kamers )
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud? kosten? hooi is het duurst nogwel vervelend met verplichte stages waarbij je wat langer weg moet. dan regel ik het zo.
Red je het qua tijd? prima!
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? kamers, ver ver weg van hulp van ouders
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur? momenteel maar 8 nu is t krap met geld, meestal wel 20 ( mac dus ook avond )
Overige belangrijke informatie? prima te doen! alleen ja , je moet wel dingen opgeven al hoewel... studentenvereniging, lacrosse ( jong oranje en schoolteam ) 2 paarden, school fulltime, werk, vriendje, en ik heb nog tijd overen ik heb er dus niet 1 maar 2
Ghostattack schreef:Unihorses, netjes voor elkaar zeg!Hoe ben je aan het stukje land gekomen om te huren?
Ik heb alleen studie, bijbaan, vriend en over een tijdje dus misschien een paard. Dus qua tijd moet dat best lukken denk ik.
en ik ben daar helemaal alleen best eenzaam lieveli schreef:Ghostattack schreef:Interessant, bij mij is het namelijk precies andersom. Juist al jaren een paard gewild en totaal geen behoefte aan uitgaan/feesten en dat soort dingen. Wat dat betreft ben ik geen echte studentIk drink niet eens alcohol haha. Dat soort dingen niet kunnen doen maakt voor mij dus niks uit.
Een bijrijder zat ik inderdaad ook aan te denken. Zou ik zelf ook fijn vinden voor de dagen dat het echt even niet lukt qua tijd.
Oh ik ben echt gek op uitgaan. Kon vroeger nooit want ik had altijd wedstrijd of ponyclub op zondag. En doordeweeks mochten vriendinnetjes bij me spelen maar dan moesten ze wel mee naar stal. Ik vond het toen niet erg maar je wereldje wordt wel klein als paarden zo'n grote rol spelen.