Studenten met eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:21

Wat is je leeftijd?
28
In welk jaar van je studie zit je?
1e master DGK, maar in januari gestopt
Wanneer kocht je je paard?
2006 (veulen, met idee na 2 jaar klaar te zijn met de HBO studie die ik toen deed)
Betaal je je paard helemaal zelf?
Ja
Hoe staat je paard gestald?
Vol pension
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud?
Je vaste lasten liggen door stalling/hoefsmid/DA kosten flink hoger dan je medestudenten zonder eigen paard.
Red je het qua tijd?
Nu ik gestopt ben met de master en nog maar 2 bachelorvakken doe: ja.
Alle jaren hiervoor: enkel op zondag heen en in vakanties vaker.
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)?
Op kamers
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur?

Tot vorige zomer wel gehad, eerst 13 uur in de week, later 6-8 uur in de week. Viel eerste semester master niet meer te combineren om elk weekend naar huis te gaan daarvoor. Nu werk ik wel af en toe weer.
Overige belangrijke informatie?
De hoogte van mijn studieschuld is mede te danken aan de hogere vaste lasten die ik door mijn paard heb. En dan mag ik heel blij zijn dat hij nooit een DA ziet buiten de entingen om. Ondanks mijn bijbaantje moest ik toch echt bijlenen om huur/stalling/boodschappen te betalen. Meer uren werken was naast studeren gewoon geen doen. Die ene zaterdag was al niet te combineren. Ik zou echt niemand aanraden om als student te beginnen aan een eigen paard. Als ik toen al wist dat ik nog verder zou studeren, had ik hem ook nooit gekocht. Of je moet je studie doorrollen met twee vingers in je neus en dus genoeg tijd hebben om voldoende uren te werken om alle kosten op te kunnen hoesten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 14:24

Top, hier kan ik echt wat mee! :D

Ik ben ook benieuwd of er studenten zijn in de omgeving Amsterdam met een paard, aangezien Amsterdam natuurlijk duurder is dan bijvoorbeeld Groningen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:25

Ghostattack schreef:

Ik ben ook benieuwd of er studenten zijn in de omgeving Amsterdam met een paard, aangezien Amsterdam natuurlijk duurder is dan bijvoorbeeld Groningen.

Ik woon in Reeuwijk, omgeving Gouda. Groene hart, dus ook duurder dan Groningen enzo hahah.
Ik betaal 250 euro per maand aan alleen de stalling :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:34

Wat is je leeftijd?
20 jaar.
Laatste jaar van de universitaire bachelor moleculaire levenswetenschappen.
Oktober 2014.
Ja.
Volpension.
Met mijn werk red ik het wel, maar qua tijd is het nu even pittig. Gelukkig is ze nog jong en is het nog geen ramp dat ze nog niet zoveel doet.
Red je het qua tijd?
Het lukt me om 2 à 3 keer per week heen te gaan. Liever had ik meer tijd gehad!
Half thuis en half bij m'n vriend.
De afgelopen tijd heb ik voor 18 uur per week gewerkt als docent op een middelbare school. Verder geef ik nog een paar uur per week bijles en geef ik sommige weekenden eindexamentraining.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:37

Ghostattack schreef:

Mijn paard stond eerst in Diemen, dat grenst direct aan Amsterdam. Nu staat hij in Breukelen, tussen Amsterdam en Utrecht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 14:37

Diertjec schreef:
Ik woon in Reeuwijk, omgeving Gouda. Groene hart, dus ook duurder dan Groningen enzo hahah.
Ik betaal 250 euro per maand aan alleen de stalling :)

Dat is ongeveer te vergelijken met de stalling waar ik zou willen staan, die is namelijk 270 euro per maand.

Hoe meer reacties en ervaringen hoe beter! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:42

Ik ga niet je hele lijstje beantwoorden, maar ik heb respect voor de studenten die het zo doen. Ik zou het niet kunnen. Zolang ik studeer hoef ik niks voor mijn paard te betalen, behalve de tuttels en de frutsels. Het scheelt dat ik Abel deel met mijn moeder, merendeels van de tijd doet zij hem met onze bijrijder, want ik vind het geen leven als ik alleen maar kan rijden en studeren. Ik wil ook uitgaan, met vriendinnen afspreken, tijd steken in mijn relatie.

Het zou misschien anders zijn als Abel dichterbij mijn huis zou staan maar hij is zo blij waar hij nu staat.

Straks na de tentamens heb ik meer tijd om te rijden, maar voor nu vind ik het zo wel prima. Toen ik nog thuis woonde ging ik wel elke dag naar stal, maar daardoor heb ik wel heel veel leuke dingen gemist. Daar bedank ik voor. Het scheelt ook dat ik nooit echt een paard heb gewild, daar kreeg ik de kans niet voor. Ik was 10 dat ik mijn pony kreeg, daarvoor had ik een leasepony op de manege. Ik heb er nooit om gevraagd en ik heb het nooit ervaren als invulling van mijn hartenwens. Dat verlangen van heel graag een paard willen en daar alles voor over hebben ken ik niet, het is voor mij heel normaal dat ik er één of twee heb.

Appelmoes_11

Re: Studenten met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:46

Vanuit hier ook een diep respect voor alle studenten die het helemaal zelf doen :j Ik heb mijn pony op de basisschool van mijn ouders gekregen. Ze was toen pas vier jaar. Dieren blijven bij ons in principe tot hun dood en mijn ouders zeggen dat ze vanaf het begin wisten dat ze er nog wel vijftien jaar aan vast zouden zitten :D

Mijn pony heeft trouwens altijd volpension gestaan. Ze staat nu 24/7 buiten in de groep, dus ze mist me helemaal niet als ik een dagje niet kom :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:48

Wat is je leeftijd?
18

1e

Onze eerste vijf jaar geleden, de tweede twee en een half jaar geleden, de derde een half jaar geleden en de vierde een maand geleden :o

Nee, m'n zusje, moeder en ik delen de kosten.

Privéstal met weidegang voor 300 euro p maand voor allemaal samen. Wel elke dag zelf binnen/buiten zetten, voeren, mesten etc dus.

Heb ik door mijn moeder en m'n baan geen last van.

Red je het qua tijd?
Nou... Als m'n zusje er niet ook twee reed niet. Heb ook een aantal bijrijdpaarden op moeten zeggen en twee van onze pony's staan te koop ivm tijd.

Thuiswonend

Twee halve dagen per week

Ik zou het bij 1 paard houden ;) en als nodig een bijrijder nemen. Je gaat namelijk echt niet elke dag tijd hebben. 1 dag per week kan ik gewoon niet ivm tijden van college, dan rijd m'n zusje er 1 en de rest moet dan even stil staan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 14:51

lieveli schreef:
Het scheelt ook dat ik nooit echt een paard heb gewild, daar kreeg ik de kans niet voor. Ik was 10 dat ik mijn pony kreeg, daarvoor had ik een leasepony op de manege. Ik heb er nooit om gevraagd en ik heb het nooit ervaren als invulling van mijn hartenwens. Dat verlangen van heel graag een paard willen en daar alles voor over hebben ken ik niet, het is voor mij heel normaal dat ik er één of twee heb.

Interessant, bij mij is het namelijk precies andersom. Juist al jaren een paard gewild en totaal geen behoefte aan uitgaan/feesten en dat soort dingen. Wat dat betreft ben ik geen echte student :Y) Ik drink niet eens alcohol haha. Dat soort dingen niet kunnen doen maakt voor mij dus niks uit.

Een bijrijder zat ik inderdaad ook aan te denken. Zou ik zelf ook fijn vinden voor de dagen dat het echt even niet lukt qua tijd.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:52

Wat is je leeftijd?
21
1e, maar is mijn 2e studie
6 jaar geleden, zat toen net in de bovenbouw van de middelbare, dan denk je toch minder aan wat nou als ik ga studeren?
Nee, ik deel de prijs met mijn vader
24/7 op volpension.
Kosten vallen mee, stalprijs is 205 en alle spulletjes heb ik door de jaren heen al. Onderhoud gaat ook goed, volpension is echt heel fijn als student, ik kan gerust 2 weken niet komen, al scheelt het dat hij altijd buiten staat.
Red je het qua tijd?
Een beetje passen en meten, aangezien hij 24/7 buiten staat is het niet erg als ik dagen niet kan of niet kan rijden. Ik ga er voor mijn eigen gemoedsrust wel vaak heen, ongeveer 3-4x door de weeks, en in het weekend heb ik een bijrijder.
Op kamers, paard staat ongeveer 10 minuten van mijn kamer met de auto. Een auto is wel een overdreven luxe als student, maar daar laat ik ook veel andere dingen voor.
Vrijdagavond werk ik een paar uurtjes bij een chauffeursbedrijf.
Het kan prima (qua tijd), maar je moet er dingen voor laten. Het is handig als je een stal vind in de buurt van je kamer, dus de kans dat je in het centrum van de stad zit is vrij klein, dus alle voordelen daarvan ben je kwijt. Verder ben ik niet erg actief in het studentenleven, dat is ook iets wat ik zelf niet echt zoek, en ik denk dat je dan wel echt veel minder tijd hebt voor je paard.
Het is een kwestie van keuzes maken, ik zou er zelf niet snel voor kiezen als ik dit paard niet al jaren had. Stel hij zou nu overlijden (liever niet natuurlijk :+ ) dan zou ik voorlopig geen nieuw paard nemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:57

Ghostattack schreef:
lieveli schreef:
Het scheelt ook dat ik nooit echt een paard heb gewild, daar kreeg ik de kans niet voor. Ik was 10 dat ik mijn pony kreeg, daarvoor had ik een leasepony op de manege. Ik heb er nooit om gevraagd en ik heb het nooit ervaren als invulling van mijn hartenwens. Dat verlangen van heel graag een paard willen en daar alles voor over hebben ken ik niet, het is voor mij heel normaal dat ik er één of twee heb.

Interessant, bij mij is het namelijk precies andersom. Juist al jaren een paard gewild en totaal geen behoefte aan uitgaan/feesten en dat soort dingen. Wat dat betreft ben ik geen echte student :Y) Ik drink niet eens alcohol haha. Dat soort dingen niet kunnen doen maakt voor mij dus niks uit.

Een bijrijder zat ik inderdaad ook aan te denken. Zou ik zelf ook fijn vinden voor de dagen dat het echt even niet lukt qua tijd.

Oh ik ben echt gek op uitgaan. Kon vroeger nooit want ik had altijd wedstrijd of ponyclub op zondag. En doordeweeks mochten vriendinnetjes bij me spelen maar dan moesten ze wel mee naar stal. Ik vond het toen niet erg maar je wereldje wordt wel klein als paarden zo'n grote rol spelen.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:20

Wat is je leeftijd?
25
3e jaar van m'n 2e opleiding
2 jaar geleden
Op grote kosten wel, de grote kosten betalen m'n ouders en betaal ik in termijnen terug.
Bij kennissen thuis. Ik moet zelf mesten en het hooinet voeren. Binnen en buitenzetten word gedaan maar doe ik soms ook als ik er toevallig rond die tijd ben.
Ik kan alleen de grote kosten als een nieuw zadel of dure da rekening niet in een keer zelf betalen.
Red je het qua tijd?
Gemakkelijk, maar ik loop ook 20 uur stage in onregelmatige diensten.
Ik woon nog thuis
Ik heb een bijbaan maar niet een vast aantal uren per week. Gemiddeld zo'n 15 a 20 uur per maand.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:28

Vooruit dan maar, al zal je aan mijn antwoorden ook niet heel veel hebben. Momenteel rij ik bijna niet wegens drukte van mijn studie (en verhuizing). Paard staat momenteel ook een uur van mijn huis af.

Wat is je leeftijd?
25 jaar

Jaar 3 van mijn tweede universitaire studie

Eerste eigen paard gekregen met 12 jaar, dit paard in 2011.

Nee, mijn ouders betalen stalling, hoefsmid en dierenarts. Ik betaal extra krachtvoer en harnachement.

Momenteel op zoek naar nieuwe stal wegens verhuizing, maar hij stond op een doe-het-zelf stal. Mijn andere paarden staan overigens bij mijn ouders aan huis.

Nergens, aangezien mijn ouders bijna alles op zich nemen. Ik zit enkel vaak in de knel met benzinekosten.

Red je het qua tijd?
Nee, eerlijk gezegd niet. Wanneer ik in tentamenperiode zit rij ik niet of nauwelijks, maar staldiensten, voeren en uitmesten blijft ook dan uiteraard nodig. Ik ga er ook lang niet iedere dag naar toe en er zijn vaak periodes dat ik slechts 1 keer in de week toe kom aan rijden. Ik rij geen wedstrijden en ik ga ook graag weekendjes weg met mijn vriend of vriendinnen. In de winter vind ik rijden sowieso niet prettig en gaan mijn paarden vaak op vakantie op het grote land.

Ik woon samen met mijn vriend in een appartement.

Nauwelijks bijbaan te noemen, ik werk 4 uur in de week op een basisschooltje. Naast studie en paard eigenlijk geen tijd voor meer uren werk.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:41

Wat is je leeftijd?
23

6e (schaam)

Ik heb haar overgenomen van de eigenaar toen ik 19 was.

ja (plus studie, alles verder)

Volpension, soms doe ik het uitmesten zelf (elke dag), nu laat ik het doen (te druk)

Kosten zijn alleen te doen als je er flink bij werkt. Vandaar ook de studievertraging. Ben een paar maandjes werkloos geweest en toen was het bijna niet te doen. Ook tijdens stageperiodes was het pittig. Ze had toen ook niks moeten krijgen wat veel medische kosten met zich mee zou brengen of zo :D

Red je het qua tijd?
Nu even niet, omdat ik zo'n 26-32 uur werk en daarnaast ook aan het afstuderen ben. Nu is het erg pittig. Hoop dat ik straks wanneer ik afgestudeerd heb weer wat meer tijd heb. Daarom heb ik ook een verzorger, zodat ik weet dat ze wat aandacht krijg als ik het super druk heb. Dat is wel een fijn idee.

Appartement

Ja, altijd minimaal 20+ uur gewerkt naast m'n studie, behalve met fulltimestages (helaas onbetaald), dan zo'n 10 uurtjes. Nu werk ik 26-32 uur.

Zorg dat je een buffer hebt, heeft me veel stress opgeleverd toen ik dat niet had en een tijdje geen baantje had. Als ze dan wat had gekregen, was dat niet fijn geweest. Gelukkig is dit niet gebeurd en heb ik het altijd net kunnen bekostigen, maar een fijn idee is het niet!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:11

Wat is je leeftijd?
19

Voor de tweede keer in mijn eerste jaar - gewisseld van opleiding

Toen ik 18 was, een paar maanden na de start van mijn eerste jaar.

Mijn ouders betalen mijn studie en de studiefinanciering mag ik houden. Ook krijg ik nog 75 euro per maand van mijn ouders extra, dit was ik ook altijd ongeveer kwijt aan bijrijdpaarden en dat hebben zij ook voor mij betaald. Maar dit zullen ze vast niet nog jaren blijven doen. Gelukkig ga ik in salaris nog omhoog per jaar dat ik ouder word, dus uiteindelijk zal het wel compenseren voor die gift van 75 euro.

Mijn paard staat 24/7 buiten met inloopstal op een boerderij. In de ochtend geeft de boer een portie hooi, in de middag/avond geef ik of mijn weidegenootje hooi. We geven het hooi in een slowfeeder en we hoeven dus niet veel porties tussendoor te geven; ze hebben altijd. Uitmesten doen we ook zelf (weidegenootje en ik), we verdelen dan de dagen. We kunnen elkaar makkelijk afwisselen en een paar dagen niet komen, hoewel ik gewoon elke dag kom omdat ik dat fijn vind. Andere eigenaar komt wel makkelijk een paar dagen niet. Mijn stalling kost me €110 per maand excl. hooi.

Ik loop eigenlijk nergens tegenaan. Het is prima te bekostigen en ik hou geld over voor het spaarpotje. Ik let hierbij wel op mijn uitgaven, maar ik ben niet echt iemand die veel setjes of luxe accessoires wil. Ook buiten het paardenleven om let ik op mijn uitgaven, maar dat is niet lastig. Uitgaan vind ik niet zoveel aan, af en toe eens uit eten maar dan kiezen we wel een restaurant uit dat geen hoofdprijzen vraagt. Veel kleding heb ik ook niet echt nodig en koop ik ook goedkoop.

Red je het qua tijd?
Ik red het qua tijd prima, maar ik heb dan ook weinig contacturen bij mijn studie. Ik ga gemiddeld misschien 2 keer per week een paar uurtjes naar mijn studie. Het is voornamelijk zelfstudie en daar heb ik echt wel genoeg tijd voor, alleen ben ik gewoon niet zo'n planner en komt het toch altijd op het laatste moment aan bij mij. Maar als ik wat beter zou indelen, zou het gewoon perfect passen.

Thuiswonend. Totaal geen behoefte aan uit huis gaan, mijn paard staat ook super hier op 4 km van huis, dus vooral door mijn paard heb ik er echt geen behoefte aan om dichter bij studie (maar ook verder van paard) te wonen.

Ik heb een bijbaan in de horeca, gemiddeld zo'n 8 uur per week in de avonduren.

De beste tijd voor een eigen paard vind ik eigenlijk juist tijdens het studeren :D Je hebt zeeën van tijd (tenminste, zoals ik het indeel...) en verder nog weinig kosten als je thuis woont. Ik zie op tegen het moment dat ik moet gaan werken en ik alleen nog maar in de avonduren naar mijn paard kan.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:16

Wat is je leeftijd?
16 over een paar dagen 17

1e jaar

2 jaar geleden ongeveer daarvoor heb ik een andere gehad.

Nee maar ik woon op een boerderij dus zoveel kosten hebben we niet

Thuis

Het vroeg opstaan en dus voor school paard voeren. Is lastig maar lukt wel.

Red je het qua tijd?
ja. Soms niet vooral in de winter omdat y dan zo snel donker is

thuis

stage 14 uur in de week

/

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:21

Ghostattack schreef:
Ouders :roll:
Mijn moeder is er heilig van overtuigd dat er geen studenten zijn die een eigen paard hebben. Nou weet ik zeker dat er echt wel studenten zijn met een paard, maar dat gelooft ze natuurlijk niet zonder keihard bewijs. Dus daarom raadpleeg ik Bokt maar weer!
Dus bij deze :')

Zijn er hier studenten die een eigen paard hebben en deze (grotendeels) zelf betalen?

Wat is je leeftijd? 19
In welk jaar van je studie zit je? 1
Wanneer kocht je je paard? 1tje 8 jaar terug. 1tje een jaar terug
Betaal je je paard helemaal zelf? beiden helemaal zelf
Hoe staat je paard gestald? huur een eigen stukje met stalling,bak en weide ( en op kamers )
Waar loop je tegenaan in de kosten en onderhoud? kosten? hooi is het duurst nog :+ wel vervelend met verplichte stages waarbij je wat langer weg moet. dan regel ik het zo.
Red je het qua tijd? prima!
Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? kamers, ver ver weg van hulp van ouders
Heb je een bijbaan, zo ja hoeveel uur? momenteel maar 8 nu is t krap met geld, meestal wel 20 ( mac dus ook avond )
Overige belangrijke informatie? prima te doen! alleen ja , je moet wel dingen opgeven al hoewel... studentenvereniging, lacrosse ( jong oranje en schoolteam ) 2 paarden, school fulltime, werk, vriendje, en ik heb nog tijd over :+ en ik heb er dus niet 1 maar 2 :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 19:23

Unihorses, netjes voor elkaar zeg! :D Hoe ben je aan het stukje land gekomen om te huren?
Ik heb alleen studie, bijbaan, vriend en over een tijdje dus misschien een paard. Dus qua tijd moet dat best lukken denk ik.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:26

Ghostattack schreef:
Unihorses, netjes voor elkaar zeg! :D Hoe ben je aan het stukje land gekomen om te huren?
Ik heb alleen studie, bijbaan, vriend en over een tijdje dus misschien een paard. Dus qua tijd moet dat best lukken denk ik.

volgens mij hier via bokt maar destijds ben ik 4x hierheen gereden ( Wageningen ) vanuit friesland om rond te rijden aan te bellen en bij stallen te kijken. moet zeggen ik denk dat ik ze ga verhuizen, heb een goedkoper stukje gevonden waar ze al gevoerd worden :) en ik ben daar helemaal alleen best eenzaam

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:28

Wat is je leeftijd?
24

master laatste jaar

6 jaar geleden

Nee, maar wel zo veel mogelijk

Thuis

Tegen niks eigenlijk, ik doe zoveel mogelijk maar als iets niet lukt kwa tijd of kosten betalen mijn ouders het.

Red je het qua tijd?
Ja

Thuiswonend

Ja maar niet een aantal vaste uren in de week. Ik werk op internationale springconcoursen dus als er 1 is werk ik daar van woensdag tot en met zondag.

Ik heb 3 paarden. En alle 3 voor de sport.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:30

Mijn ouders vonden een paard ook niks voor een student. op de middelbare school qua tijd, nu qua geld. En ik snap hun. Maar heb het altijd gered.

Ik ben nu 20.
Wordt binnekort 21 jaar.

Ik zit in het eerste jaar van mijn studie.

Sinds ik 15 was heb ik een pony.
Eerst een c pony, nu een e pony.

Altijd zelf betaald.
wel veel voor moeten laten.

Tijdens de middelbare school stonder mn paard op een doe het zelf stal op een half uur fietsen vanaf mn huis. Zelf buitenzetten mesten voeren was dit en ik redde dat prima.
Toen ik ging studeren overgegaan naar volpension. Heb nu ook een vriend, ben het huis uit dus moet meer werken, en de studie is zwaarder, zou het op een doe het zelf stal momenteel niet redden.

Qua kosten viel mij tegen dat er altijd wel wat bovenop het stalgeld kwam. Les, dierenarts, hoefsmid. Bedrag ligt altijd hoog.
Qua onderhoud ben ik vooral toen ik ging studeren gaan merken dat ik geen tijd meer had om er zeven dagen per week te zijn en veel klussen te gaan doen....
ook vond ik het lastig in te regelen toen ik een vriend kreeg en weleens een weekendje weg wilde.

Qua tijd red ik het nu. Maar ik ben er in schoolweken maar 5 keer per week en hoef geen klusjes te doen.
in hele drukke weken ben ik er zelfs nog iets minder.

Ik woon samen. Met mijn vriend. En werk ongeveer 15 uur per week. Soms meer, soms minder

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:00

Wat is je leeftijd? 22

4e jaar

vanaf m'n 15e eigen pony, huidig paard heb ik inmiddels al 4.5 jaar die kwam bij mij toen ik in VWO6 zat

In principe betaal ik alles is m'n leven zelf, afgezien van woning en eten, dus ook paard. Wel krijg ik per maand nog een bijdrage van m'n ouders

kleinschalige pensionstal, overdag in de kudde op het land en 's nachts op stal waarbij ik 1x per week alle stallen en de wei moet mesten, dit kost mij 200 per maand, waarbij ik zelf nog voor ongeveer 35/40 euro per maand aan extra voer kwijt ben

onverwachte dierenartskosten kan ik niet altijd betalen, maar hier heb ik met mijn vader een regeling voor. Toen ik jonger was werd veel meer door mijn ouders betaald, en dat heeft zich inmiddels afgebouwd tot alleen dingen in geval van nood. Verder hou ik niet erg veel over, dus dingen als zadelmaker, osteopaat, tandarts etc moet ik niet allemaal in dezelfde maand willen, dan is het prima te doen. Daarnaast gaat er in m'n leven ook redelijk wat geld naar concerten en festivals, waardoor ik weinig overhoud voor m'n eigen kleding oid, maar dat zijn dan ook de prioriteiten die ik zelf zo stel

Red je het qua tijd?
ja, vanwege weinig contacturen kan ik m'n tijd zelf goed indelen, enige is dat de periode rond tentamens wel eens wat krap kan zijn, maar niet zo dat m'n paard langer dan een paar dagen achter elkaar stilstaat. En gelukkig kan ik altijd wel iets met stalgenoten regelen dat ze mijn paard een keer voeren oid, dan kan ik een dagje overslaan, andersom gebeurt dit ook regelmatig

thuiswonend, is 25 min met de bus om naar de uni te komen

ja, ik werk gemiddeld zo'n 1 dag per week in de horeca, komt uit op zo'n 6-8 uur. Daarnaast pas ik standaard 1 middag per week op, en verder pas ik nog op in de avonduren, dit kan variëren soms zijn dat 3 avonden per week, soms 0

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:04

lieveli schreef:
Ghostattack schreef:

Oh ik ben echt gek op uitgaan. Kon vroeger nooit want ik had altijd wedstrijd of ponyclub op zondag. En doordeweeks mochten vriendinnetjes bij me spelen maar dan moesten ze wel mee naar stal. Ik vond het toen niet erg maar je wereldje wordt wel klein als paarden zo'n grote rol spelen.

Ik heb idd hetzelfde als jij Ghostattack, ik ben totaal niet van het uitgaan en feesten, alcohol is prima, af en toe een drankje. Maar ik zit veel liever op stal. Ik geef liever een avondje stappen op dan een dagje op stal hahaha.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:09

Wat is je leeftijd?
21

1e jaar dierwetenschappen

2 jaar terug

ja helemaal zelf

Vol pension met binnenbak en twee buitenbakken

moet nu een nieuw zadel hebben dus dat is wel lastig verder niet heel veel problemen aangezien stal niet heel erg duur is.

Red je het qua tijd?
niet altijd aangezien studie wel wat verder is en mijn stal wat verder is en de bus na zevenen niet meer rijdt naar stalmaar ben er toch 3 a 5 x in de week en alles wordt gedaan dus is niet heel erg

Wat is je eigen situatie (thuiswonend/kamers/anders)? Thuiswonend

Ja 5 uur bij de post