Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:28

Ik zou gewoon gaan. Dan zien ze dat je het geprobeerd hebt maar dat het echt niet gaat en dat je echt heel beroerd bent.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:29

Sja, je zit nog in je proeftijd, en er zijn mensen zat die banen zoeken en wel met 2 paracetamol in hun mik gaan werken. Als werkgever zou ik dat liever hebben dan iemand die het niet eens probeert op dag 2. En idd, bokken kun je ook.....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 08:31

Nu lijk ik net een ontzettend slechte werknemer := Ik meld me vrijwel nooit ergens ziek, ga altijd door. Toen ik opstond dacht ik nog, dit red ik wel. Maar intussen voel ik me alleen maar beroerder. Een ander kan inderdaad niet voelen wat ik voel. Ik vroeg het me alleen af omdat dit pas mijn tweede werkdag zou zijn. Maar ik weet zelf natuurlijk het beste hoe ik me voel en ik trek het echt niet om op kantoor te zitten. Overigens is dit gewoon een bijbaan waar ik via via ben aangenomen, er was geen vacature.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:31

Tja lastig. Ik heb me toen op mijn derde dag ziek gemeld, maar dat was omdat ik nog niet eens rechtop kon staan of iets binnen kon houden. Ben toen 1,5 week ziek geweest en werk er nu al 2,5 jaar :). Als ik het minste gevoel had dat ik het zou kunnen proberen zou ik gaan, naar huis kan altijd nog. Beterschap iig!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:31

Ik zou zelf ook gewoon gaan, alleen al om de eventuele twijfel te voorkomen. Succes!

Anoniem

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:33

Gewoon gaan :) Ik heb als regel: Het moment dat ik niet meer kan lopen blijf ik ziek thuis. Als je wel op jouw pc thuis kunt zitten dan kan je ook gaan werken. Tegen hoofdpijn bestaan er pillen genoeg.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:39

Hoofdpijn valt bij onder de categorie loopneus....

Hoop dat je niet van plan was dat als reden te geven, dan hoefde je voor mij niet meer te komen.

Sorrie maar met een dergelijk arbeidsmoraal kom je in mijn allergie.
Laatst bijgewerkt door Maiske op 09-04-15 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:40

DeMolenhoek schreef:
Gewoon gaan :) Ik heb als regel: Het moment dat ik niet meer kan lopen blijf ik ziek thuis. Als je wel op jouw pc thuis kunt zitten dan kan je ook gaan werken. Tegen hoofdpijn bestaan er pillen genoeg.

Zo doe ik het ook ja, niet meer op mn benen kunnen staan is ziek. In alle andere gevallen, gewoon proberen. Ben ook weleens door een collega naar huis gestuurd inderdaad :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:40

Ik zou ook gaan en me naar huis laten sturen. Als je echt ziek bent zien hun dat ook.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:41

Ik zeg ook gewoon gaan en laat zien dat je een goede arbeidsethos hebt. Met een goede pijnstiller is je hoofdpijn zo over.

Als je maar blijft denken dat je je beroerd voelt zal dat alleen maar erger worden.

Ik werk zelf in de re-integratie branche en ik kan je vertellen dat geen enkele werkgever die ik ondersteun bij verzuim van zijn werknemers een werknemer in dienst heeft genomen die zich tijdens de proeftijd al ziek meldde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:43

imd schreef:
DeMolenhoek schreef:

Zo doe ik het ook ja, niet meer op mn benen kunnen staan is ziek. In alle andere gevallen, gewoon proberen. Ben ook weleens door een collega naar huis gestuurd inderdaad :=

Had een week een half terug een ernstige maagontsteking. Baas gebeld: Ja, je zult morgen toch moeten komen want ik heb al 4 zieke. Heb niemand anders voor kassa te draaien. Ben de dag erna dus maar gegaan voor 2.5 uur tot er een collega was. Toen mocht ik naar huis want ik geraakte niet meer van het toilet af :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:46

Je beste wil tonen en het gewoon proberen!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:47

DeMolenhoek schreef:

Misschien ligt ze wel in bed op der telefoon te bokken:). Maar snap wat je bedoelt:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:49

Nou, als ik echt ziek ben dan kom ik zelfs niet aan mijn telefoon of pc. :)
Maar goed, iedereen is anders :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:53

Haha miss puur uit verveling als je al genoeg geslapen hebt( maar idd ieder Ijn ding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:53

Gaan. Met hele erge koppijn kun je ook geen bokt scherm zien.

En als het echt niet gaat op het werk van daar uit maar naar huis gaan.

Op mijn eerste werkdag overleed mijn hondje. Iedereen die mij Kent weet hoe ik van het overlijden van de dier van me kapot ben. Maar je hebt dan geen keuze. Gewoon gaan.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:54

Ik zou gewoon gaan. Maar ja ik kan me dan ook nooit ziek melden met een eigen bedrijf.
Gewoon proberen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:56

Mijn zoon werd ook ziek de 2de werkdag,hij is tóch gegaan en werd s'middags door zijn baas ziek naar huis gestuurd.Je laat zo aan je baas zien dat je echt wel wil.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:58

Gewoon proberen! Ik moet zeggen dat wij (op mijn werk) ook geen werknemers aannemen die zich in de proeftijd al ziek hebben gemeld. Als wij met eigen ogen zien dat het echt niet gaat, sturen we wel werknemers naar huis. Maar direct ziek melden is bij ons een no-go.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:58

Ik vind dat jij alleen kan voelen of je zo beroerd bent, dat je niet kunt werken. Als het niet gaat, dan niet. Je gaat toch niet naar je werk om dan als nog weggestuurd te worden? Mijn baas is blijer als ik op tijd bel, zodat er vervanging kan komen, als dat ik doorwerk met een ziek hoofd en er midden op de dag van alles geregeld moet worden. Maargoed, ik sta dan ook voor de klas.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:00

Als je echt iedere 5 minuten boven de pot hangt zou ik thuis blijven, maar anders echt gewoon gaan.

Op zich vind ik ziek = ziek, maar op een 2e werkdag laat je op die manier gewoon geen goede indruk achter, hoe oneerlijk dat ook mag zijn. Ik zou als werkgever zeker opkijken als iemand de 2de dag al ziek is.

Liever ziek heen en ziek naar huis gestuurd worden

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:01

Mloei schreef:
Ik vind dat jij alleen kan voelen of je zo beroerd bent, dat je niet kunt werken. Als het niet gaat, dan niet. Je gaat toch niet naar je werk om dan als nog weggestuurd te worden? Mijn baas is blijer als ik op tijd bel, zodat er vervanging kan komen, als dat ik doorwerk met een ziek hoofd en er midden op de dag van alles geregeld moet worden. Maargoed, ik sta dan ook voor de klas.

Tsjah dat scheelt wel vind ik. Ik zat ook op kantoor, dan is het een kwestie van "als ik het vandaag niet doe, moet ik het morgen alsnog zelf doen". Iets makkelijker om wel te proberen en halverwege naar huis te gaan, vervanging wordt toch niet geregeld. En aangezien TS volgensmij ook op kantoor zit, zou ik - als het ook maar enigzins kan - gewoon gaan als ik haar was.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:06

Maiske schreef:

Hoop dat je niet van plan was dat als reden te geven, dan hoefde je voor mij niet meer te komen.

Ehhh je meent dat echt?

Lekkere werkgever was je dan, dat JIJ gaat bepalen of iemand wel/niet kan werken en dat JIJ vindt dat iemand dan geen arbeidsmoraal heeft.
En ja, ik weet hoe het is om personeel te hebben en ja ik weet dat er lapzwansen bijzitten... maar hoofdpijn is zo persoonlijk dat je niet kan weten of iemand voldoende kan functioneren.

Maar et scheelt; bij zo'n werkgever die zo over het personeel dacht, hoefde mij niet weg te sturen; daar zou ik al niet graag gaan werken. :+

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:11

DeMolenhoek schreef:

Zo doe ik het ook ja, niet meer op mn benen kunnen staan is ziek. In alle andere gevallen, gewoon proberen. Ben ook weleens door een collega naar huis gestuurd inderdaad :=[/quote]

Had een week een half terug een ernstige maagontsteking. Baas gebeld: Ja, je zult morgen toch moeten komen want ik heb al 4 zieke. Heb niemand anders voor kassa te draaien. Ben de dag erna dus maar gegaan voor 2.5 uur tot er een collega was. Toen mocht ik naar huis want ik geraakte niet meer van het toilet af :+[/quote]

Serieus. Die baas had het echt kunnen bekijken. Sorry hoor maar gezondheid gaat voor werk. Als je zoiets ergs hebt gaat ie zelf maar achter de kassa zitten. Of roept ie iemand anders terug die minder erg ziek is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:15

Maiske schreef:

Zoooooo, lekker genuanceerd. Dit soort reacties schieten bij mij echt het verkeerde keelgat in (net als opmerkingen als 'iedere hoofdpijn is met een paracetamolletje zo over'). Ik lig iedere maand 1 tot 2 dagen compleet plat met migraine. Een hoofdpijn die zo erg is dat iedere vorm van licht en geluid ervoor zorgt dat je door de pijn misselijk wordt en over moet geven. En ik besef mij daarmee ter dege dat ik voor mijn werkgever een probleem ben, maar geloof mij, ik werk 1000 keer liever dan dat ik weer een dag in bed lig. Gelukkig (want dan ziet men wat het is) heb ik ook opzettende aanvallen op mijn werk gehad, daar zaten ze ook mee in de maag, want ik kan op zo'n moment ook niet meer veilig naar huis.

Ik ben een doodloper, als het kan ga ik. Op mijn tweede werkdag zou ik wel proberen te komen en aangeven wat er aan de hand is. In het slechtste geval kun je weer terug naar huis, maar dan ziet men wat er aan de hand is.