Op zoek naar mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:09

Citaat:
Suusje1986 schreef:
Je werkt 4 dagen in de week toch? Waarom ga je die vijfde dag niet soort stage lopen bij verschillende bedrijven? Zeker op een dressuur/springstal ben je absoluut welkom! Of bij een ander bedrijf waar je echt feeling mee hebt? Dan kom je er vanzelf achter waar jouw plekje is!

Uit ervaring weet ik dat één dag per week niet interessant is voor bedrijven. Vaak loop je meer in de weg dan goed voor je is. Daarnaast heb ik het zelf ook waanzinnig druk, mijn vrije dag gaat vaak op aan een keer shoppen (kledingkast moet toch gevuld blijven), kamer opruimen, nuttig doen etc. Niet dat zo'n 'stage' niet nuttig is, maar ik kom niet meer toe aan de gewone dingen.

Daar heb je toch weekend voor om dat soort dingen te doen? Of de avonden? Enorm druk als je nog thuis woont?!? Hoe dan! :') Je hoeft niet te koken, je hoeft geen boodschappen te doen, je hoeft niet een heel huis schoon te maken, je hebt geen kinderen waar je voor moet zorgen. Waar heb je het dan zo enorm druk mee?!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:31

Suusje1986 schreef:
Citaat:

Uit ervaring weet ik dat één dag per week niet interessant is voor bedrijven. Vaak loop je meer in de weg dan goed voor je is. Daarnaast heb ik het zelf ook waanzinnig druk, mijn vrije dag gaat vaak op aan een keer shoppen (kledingkast moet toch gevuld blijven), kamer opruimen, nuttig doen etc. Niet dat zo'n 'stage' niet nuttig is, maar ik kom niet meer toe aan de gewone dingen.

Daar heb je toch weekend voor om dat soort dingen te doen? Of de avonden? Enorm druk als je nog thuis woont?!? Hoe dan! :') Je hoeft niet te koken, je hoeft geen boodschappen te doen, je hoeft niet een heel huis schoon te maken, je hebt geen kinderen waar je voor moet zorgen. Waar heb je het dan zo enorm druk mee?!

Om deze redenen moet ik ook een beetje lachen :') Als je nou inderdaad je eigen huis zou hebben, oké... Maar toen ik nog thuis woonde werkte ik ook gewoon al 5 dagen en had ik tijd genoeg over voor een beetje meehelpen in het huishouden, sporten, stappen, winkelen, enz. Oja, én nog een vriendje :D
Ik vind het idee om te kijken of je ergens een dag mee kan lopen of helpen helemaal zo gek nog niet!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:28

Janine1990 schreef:

Tink89 schreef:
Ook ik had een quarterlifecrisis, terwijl ik eigenlijk alles voor elkaar had. Nu een nieuwe baan, waarschijnlijk binnen een week van vandaag een huis gekocht en een nieuwe vriend. Een hele hoop verandering, maar ik zit zo veel lekkerder in m'n vel nu.

Waaauw, heerlijk! Hoe heb je dit allemaal beleefd? Kwam het op je af? Heb je er iets voor gedaan? Etc.? Ben erg nieuwsgierig!

Ik vind je een beetje excuusjes verzinnen. Er zijn genoeg bedrijven die best een gratis stagiair voor een dag in de week willen laten meekijken. Wat belet je om het gewoon te proberen? Als je wilt ontdekken wat je droom is, kun je wel eeuwig achter je bureau blijven dromen, maar ga het gewoon eens uitproberen!

En ik hoorde via een bijeenkomst van oud-bestuursleden van mijn studievereniging over de vacature en besloot het gewoon te proberen. Mijn oude baan beviel niet en van proberen is nog nooit iemand doodgegaan. Ik heb een artikel over mezelf geschreven als sollicitatie en een schrijftest gedaan en bleek talent te hebben. Supertof, heb naast m'n fulltime baan ook nog even een mbo-diploma gehaald, omdat dat voor m'n functie een vereiste is.

En m'n vriend? Tja, toen ik eenmaal een nieuwe baan had, was ik nog niet gelukkig. Ik realiseerde me meer en meer dan dat kwam door thuis. Ik was zo veel mogelijk op de manege en met vriendinnen onderweg en realiseerde me na een concours dat ik liever hindernissen ging sjouwen dan dat ik thuis ging eten. Toen hebben mijn ex-vriend en ik een paar weken goed gepraat en besloten er een punt achter te zetten. We waren allebei verdrietig, maar ook opgelucht. Dat nieuwe huis was een consequentie van bij hem weggaan, hij is in ons koophuis blijven wonen en ik zit tijdelijk in een heel erg duur huurappartement. Die nieuwe vriend, tjah, daar ben ik gewoon tegenaan gelopen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 14:07

Suusje1986 schreef:

Ik ben maar heel erg weinig thuis.

Sta om zeven uur op, werk van 8 tot 17 (en heb heel erg veel geluk dat mijn werk vlakbij is met de auto), ben tegen half zes thuis (want ik ben niet voor vijf uur al aan het afsluiten). Dan eet ik rond 18 uur, soms moet ik zelf nog eten koken als ik als eerste thuis ben. Dan kleed ik me om en ga ik naar stal. Waar ik vaak twee paarden train. Ben doordeweeks zeker drie en vaak vier avonden op stal. (is ongeveer 20 minuten met de auto enkele reis)
Donderdag is mijn vrije dag, dan doe ik ook nog het een en ander in het huishouden. En in het weekend ben ik vaak op wedstrijd en als ik dat niet ben moet er alsnog wel getraind worden, ik rij twee paarden. Ik probeer daarnaast ook nog een beetje social life aan te houden, maar dat houdt meestal in dat ik dat op stal heb en vriendinnen daarbuiten een klein beetje verwaarloos.
Ohja, daarnaast ben ik momenteel ook redelijk druk met de wedstrijdcommissie van onze club.

Overigens is niet koken en geen boodschappen doen wel een beetje makkelijk gezegd. Ik woon thuis, ja. Maar dat houdt niet in dat ik nooit hoef te koken of nooit de boodschappen hoef te doen. We zijn allemaal volwassen en dragen allemaal ons steentje bij. Dat houdt dus ook in dat ik regelmatig een keer kook of wat boodschappen moet doen want dat schiet er bij ons allemaal wel eens bij in omdat we allemaal aan het werk zijn.

Dus dat ik het niet druk zou kunnen hebben, is een beetje een voorbarige uitspraak. Ik vind het fijn dat ik het zo druk heb buiten mijn werk om hoor, daar niet van. Maar dat je het alleen druk kan hebben met een huishouden en/of kinderen is natuurlijk onzin.
Ik weet ook dat wanneer ik uit huis ga en iets voor mezelf heb, het huishouden er bij in gaat schieten.

(mede) Reden ook dat mijn ouders er geen problemen mee hebben dat ik nog thuis woon, ik doe mijn klusjes maar ben verder maar weinig thuis. En ja, die twee paarden zijn dan een hele bewuste keuze om mijn tijd buiten het werk om aan te spenderen. Ik heb enorm veel ambitie en zeker één paard waarmee ik dat kan verwezenlijken. Een oud stalgenootje had een enorm interessante baan, veel in het buitenland, veel aan het werk op avonden etc. Dat is iets dat ik niet zou willen. Dan maar een minder inkomen, ik heb meer ambities dan alleen mijn carrière. Maar dan is het nog niet erg om op zoek te gaan naar wat ik echt wil met mijn werk. Begrijp me niet verkeerd, ik weet niet wat ik wil. Maar ben geen op en top carrière vrouw.

Wat betreft een gratis stagiair. Als ik van mijn eigen werk uit ga, en van wat ik misschien zou willen (want wat mijn droom is, weet ik niet eens, anders zou het een stuk eenvoudiger zijn), weet ik dat het voor één dag per week een keer of 3/4? Niet interessant is voor een bedrijf om daar tijd (=geld) en energie in te stoppen om iemand in te werken waar je niets aan hebt. Ik mag dan gratis zijn, maar lever ook niets op. Daarnaast zit je met geheimhouding, als ik de juridische kant op ga, maar ook het werk dat ik nu doe is van zulk onschatbare waarde qua kennis, dat er een flinke clausule in mijn contract zit waardoor ik niet zomaar weer dit werk kan doen. Niet dat ik dat dan zou willen. Maar bedrijfsgegevens zijn soms behoorlijk geheim. Daarbij is stage lopen, ook al wil je dat gratis doen, een flinke verantwoordelijkheid voor een bedrijf. Je wilt als stagiair verzekerd zijn en als bedrijf ook. Dan moet je dus een contract hebben. Laat dat nu ook een clausule zijn in mijn contract, ik mag geen tweede contract er naast hebben. Dus naast dat het naar mijn idee voor bedrijven niet interessant is, is het voor mij ook contracttechnisch niet haalbaar.

Tink89: Wel heel erg gaaf hoe jouw leven op die manier zo mooi is veranderd zeg! Ik krijg natuurlijk wel elke dag updates van Indeed, dus die lees ik zo regelmatig mogelijk. Ondanks dat maandag ook een vrije dag was, heb ik sinds zondag mijn laptop niet meer aan gehad. Dus moet ik vandaag ook nog wat mailverkeer onderhouden en wedstrijden opgeven waar ik al eventjes mee achter loop.

Suusje1986

Re: Op zoek naar mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:17

Ik vind het allemaal wel meevallen met die drukte! Twee paarden trainen ok, dat kost een hoop tijd. Maar op donderdag heb je volgens mij nog tijd zat over! Als je iets anders wilt, dan zul je daar toch echt naar op zoek moeten gaan. Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je ook wat je altijd kreeg. Dus tijd voor actie! Als het niet mogelijk is om mee te lopen (klinkt inderdaad logisch in het vakgebied waar jij aan zit te denken) bezoek dan lezingen, of carrièredagen o.i.d.

En dat je meer ambities hebt dan alleen je carrière is toch ook alleen maar goed? Maar je vraagt hier om hulp omdat je even niet weet welke kant je op moet. Ondertussen zit je jezelf alleen maar te verdedigen.. Het is allemaal goed bedoeld hoor!

En sinds ik een zoontje heb denk ik echt, hoe heb ik toen ik nog geen kinderen had ooit kunnen denken dat ik het druk had haha :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 14:49

Suusje1986 schreef:
Ik vind het allemaal wel meevallen met die drukte! Twee paarden trainen ok, dat kost een hoop tijd. Maar op donderdag heb je volgens mij nog tijd zat over! Als je iets anders wilt, dan zul je daar toch echt naar op zoek moeten gaan. Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je ook wat je altijd kreeg. Dus tijd voor actie! Als het niet mogelijk is om mee te lopen (klinkt inderdaad logisch in het vakgebied waar jij aan zit te denken) bezoek dan lezingen, of carrièredagen o.i.d.

En dat je meer ambities hebt dan alleen je carrière is toch ook alleen maar goed? Maar je vraagt hier om hulp omdat je even niet weet welke kant je op moet. Ondertussen zit je jezelf alleen maar te verdedigen.. Het is allemaal goed bedoeld hoor!

En sinds ik een zoontje heb denk ik echt, hoe heb ik toen ik nog geen kinderen had ooit kunnen denken dat ik het druk had haha :')

Kijk, lezingen en carrièredagen vind ik dan dus weer wel interessant! Maar ik heb daar zelf nog nooit aan gedacht! Ik weet dat er banenmarkten zijn, maar dat daar voornamelijk uitzendbureaus staan. Ik heb een tijd niet lekker in mijn vel gezeten op mijn werk, door een bepaalde collega die nu weg is. Toen heb ik ook gesolliciteerd en ben ik ingeschreven geweest bij de nationale vacaturebank en een uitzendbureau. Maar ik werd alleen maar gebeld voor klantenservice functies. Ik wil helemaal niet een hele dag bellen. Dan zit ik nu een stuk beter, dan maar wat minder betaald.
Dus een banenmarkt is waarschijnlijk niet interessant, maar gaan kijken is nooit verkeerd.
Ik ga wel kijken naar lezingen en carrièredagen, dat lijkt me namelijk wél interessant!

Wat je zegt ook zeker, als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg. Maar daarin ben ik vooral buiten mijn werk om bezig geweest de afgelopen jaren. En in de paarden enorm gegroeid.
Ik vind het nu ook erg leuk om daarin connecties te maken. Daarom ook sinds kort de wedstrijdcommissie, mijn eigen site. Maar dat zijn natuurlijk maar baby-steps.

Mezelf verdedigen is niet echt de bedoeling geweest hoor, meer proberen duidelijk te maken dat ik niet op zoek ben naar een topcarrière. Maar dat ik gewoon niet zo goed weet wat voor werk ik zou willen. Welke kant ik op moet, wat ik zoek.

Ach, ik weet zelf ook wel dat mijn drukte relatief is. En dat ik er zelf veel aan kan doen. Maar waar ik het druk mee heb, is wel iets dat ik heel erg graag doe. Maar ik wil ook nog LANG geen kinderen, leuk voor anderen hoor, die kinderen. Maar nog LANG niet voor mij... Brrrr... Ik moet er niet aan denken om mijn vrijheid kwijt te raken. En mijn ambitie aan de wilgen te hangen (wat in de meeste gevallen wel gebeurt). Ik wil eerst iets bereiken met de paarden voordat ik kinderen zou willen. Dus ik hoop dat mijn eierstokken nog lang niet gaan rammelen.
Tot die tijd maak ik me lekker druk met wat ik leuk vind en probeer ik daarbuiten aan mezelf te denken. Ik wil best mijn donderdag invullen met werk-gerelateerde dingen. Maar ik weet ook dat er in de loop van de week vaak dingen bij komen die ook even moeten op donderdag.
Misschien is het nog wel het belangrijkste om te leren plannen voor mij :P En eindelijk een agenda bij te gaan houden.

Volgende week ben ik de hele week vrij. Ik hoop een beetje bij te kunnen komen (sluimerende bijholteontsteking sinds januari), weer wat energie te krijgen. En natuurlijk wat concrete dingen te kunnen vinden wat lezingen en carrièredagen betreft!

Suusje1986

Re: Op zoek naar mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:57

Dat klinkt goed! :) En dat je niet op zoek bent naar een topcarrière was me duidelijk hoor!

En voor wat betreft de ambities met de paarden.. Ik zou zeggen ga ervoor!! Daar is echt nu het moment voor. En voor een andere baan..goed je oren en ogen open houden, dan komt dat echt goed! Geniet lekker van je vrijheid en van het feit dat je twee fijne paarden te rijden hebt, waar je iets mee kunt bereiken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:08

Suusje1986 schreef:
Dat klinkt goed! :) En dat je niet op zoek bent naar een topcarrière was me duidelijk hoor!

En voor wat betreft de ambities met de paarden.. Ik zou zeggen ga ervoor!! Daar is echt nu het moment voor. En voor een andere baan..goed je oren en ogen open houden, dan komt dat echt goed! Geniet lekker van je vrijheid en van het feit dat je twee fijne paarden te rijden hebt, waar je iets mee kunt bereiken!

Ik heb jou alleen gequote, maar er waren meer reacties, waar ik tegelijk ook op reageerde. Dus was niet per se persoonlijk naar jou hoor!

Ik snap dat het af en toe lijkt alsof ik niet wil, met name met het afhouden van dat stagiair voor één dag gebeuren. Maar ik loop al sinds mijn 16e in het bedrijfsleven en weet dat het niet overal wenselijk is. Degene die het idee opperde over een dressuurstal, zat daarin wel goed. Voor dat soort bedrijven is het zeker interessant. Maar dat zijn niet de bedrijven die ik interessant vind voor mijn werk.