Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fiffill schreef:Anoniem schreef:Tja ik denk dat dit inderdaad afhankelijk is van geschoold/ongeschoold werk, aantal jaren in dienst e.d.. Daar valt eigenlijk weinig zinnigs op te zeggen op die manier
Inderdaad plus dat TS maar 28 uur werkt nu en niet full time.

Evelijn schreef:nou... ze heeft die kosten toch elke maand... dus dan is roken voor haar een vaste last.
ze is er aan verslaafd en zal dus elke maand ongeveer dit bedrag uitgeven.

amy_luna schreef:Ze kan toch ook wel op haar zelf wonen en blijven roken? Alleen moet je het wel kunnen betalen.
Dus dat is totaal eigen keus. Wil je op jezelf wonen en je kan roken niet betalen, dan moet je keuzes maken.
Maar de sigareten worden ook steeds duurder, dus dat maakt het haar er ook niet makkelijker op.
Enige wat je dan kunt doen is overstappen op shag, maar goed ik rook niet XD
maar goed als je op jezelf wilt, en wilt roken, maar het niet kan betalen zie ik het roken niet als vaste last maar als prioriteit en keuze x) SuperAssie schreef:mohica schreef:900 netto voor een 40uur?![]()
Als 20-jarige ( enkel afgestudeerd in het middelbaar ) heb ik ongeveer 1300 euro net en werk 30uur p/w
Ja dat is belgie helaas. In nederland is het jeugdloon maar zo'n 40 tot 60 procent van het minimum loon.
Adrienne93 schreef:Ik rook... 100 in de maand
Adrienne93 schreef:Ik heb alles even heel globaal genomen he... maar dan nog die 200 euro aan gas water licht wat iemand noemde, kan ik nog niet ophoesten
Ik werk bij mijn ouders in de zaak, detailhandel, heb de functie; alround medewerker.
Ben afgestuurd op mbo niv.4 paardenhouderij...
Adrienne93 schreef:Ik heb alles even heel globaal genomen he... maar dan nog die 200 euro aan gas water licht wat iemand noemde, kan ik nog niet ophoesten
Ik werk bij mijn ouders in de zaak, detailhandel, heb de functie; alround medewerker.
Ben afgestuurd op mbo niv.4 paardenhouderij...
amandananana schreef:Wat je salaris is is totaal afhankelijk van wat voor werk je doet, of je geschoold bent ja of nee, hoe oud je bent.. daar is niet echt iets over te zeggen in het algemeen.
MelanieB schreef:Ik verdien zo'n 600 pm. Maar heb helaas maar 20 uur contract, werk veel over wat niet word uitbetaald en kan dus geen 2e baan nemen. Betaal samen huur van 2 kamers a 210 pm. Daarnaast verzekeringen ed. Tis beetje geld bij elkaar schrapen maar so far lukt het nog al kan ik zo helaas niks sparen en dat is balen.
mohica schreef:SuperAssie schreef:
Ja dat is belgie helaas. In nederland is het jeugdloon maar zo'n 40 tot 60 procent van het minimum loon.
En dat wordt aanvaard? 40uur werken ( en wss soms ook meer ) voor 900 euro en de overuren meestal ook niet uitbetaald of recupereerbaar?
Kun je dan niet beter gaan stempelen?
Het feit dat je wilt werken is super! Maar realistisch blijven met zo een bedrag en dat aantal uren kan ik persoonlijk niet
(ouderenzorg )