Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maartje1990 schreef:Bij het rijden, absoluut! Zeker na dit artikel [VN] Paarden gevoeliger voor pijn bij zweepgebruik dan gedacht
Bij het mennen vind ik het wat anders, je hebt geen benen of zithulpen. En die zweep is niet alleen maar om aan te sporen, wat bij mij meestal alleen een zwiep in de lucht is.
), maar er zijn er vast ook die het verdienen om af en toe een knal te krijgen. Nayomie schreef:Het is nu niet dat iedereen een beul is omdat die een zweep gebruikt. Ja, er zijn mensen die een zweep op een negatieve manier gebruiken, maar een zweep kan zoveel meer duidelijk maken dan anders. Wat heb je liever, je pony blijven aansporen en geen reactie of een tik met de zweep en direct reactie? Tig keer blijven aansporen vind ik pas zielig.
Jennyj01 schreef:Nayomie schreef:Het is nu niet dat iedereen een beul is omdat die een zweep gebruikt. Ja, er zijn mensen die een zweep op een negatieve manier gebruiken, maar een zweep kan zoveel meer duidelijk maken dan anders. Wat heb je liever, je pony blijven aansporen en geen reactie of een tik met de zweep en direct reactie? Tig keer blijven aansporen vind ik pas zielig.
Maar niet aan het been zijn is zonder zweep ook gewoon op te lossen. Vraagt alleen iets meer kunde van de ruiter. Met het zweepje is het de weg van de minste weerstand.
Jennyj01 schreef:Nayomie schreef:Het is nu niet dat iedereen een beul is omdat die een zweep gebruikt. Ja, er zijn mensen die een zweep op een negatieve manier gebruiken, maar een zweep kan zoveel meer duidelijk maken dan anders. Wat heb je liever, je pony blijven aansporen en geen reactie of een tik met de zweep en direct reactie? Tig keer blijven aansporen vind ik pas zielig.
Maar niet aan het been zijn is zonder zweep ook gewoon op te lossen. Vraagt alleen iets meer kunde van de ruiter. Met het zweepje is het de weg van de minste weerstand.
Wat doe je als je paard niet voldoende op je been reageert? Ik ben zelf namelijk juist van 1x been geven moet reactie op komen.
Dus nee, ik vind dat de zweep niet verboden mag worden. Jennyj01 schreef:Been geven en als het reageerd belonen. Je kan een paard iets leren door hem te straffen (zweep) of door hem te belonen ( kan op verschillende manieren)
Jennyj01 schreef:Been geven en als het reageerd belonen. Je kan een paard iets leren door hem te straffen (zweep) of door hem te belonen ( kan op verschillende manieren)