Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:47

Naomi, haha ja inderdaad. :') Maar daarom schrijf ik ook kleine doelen op.
Invoeren in WRTS, 1 paragraaf samenvatten, 1 begrippenlijst maken etc.

Lastig! Klinkt beiden erg leuk! :))

Hey Eva, je woont in de buurt. Gezellig. :+
Ik ga straks die links eens bekijken, anders wordt ik teveel afgeleid haha. Wunderlist klinkt goed, maar ach, ik doe het lekker met word en deskplanner. xD

MarJon

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:51

True, ik raak ook heel snel afgeleid daardoor. Maar ik heb mijn laptop sowieso nodig, aangezien ik daar voornamelijk samenvattingen op maak. Dat blokkeren voor Google Chrome klinkt perfect, beetje jammer dat ik Firefox gebruik haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:52

Mezelf bannen van dingen tjah, dat vind ik iets te ver gaan. Zo erg heb ik dat nu ook weer niet nodig. :+
Ik maak mijn samenvattingen door te schrijven, werkt wel heel erg fijn moet ik zeggen!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:53

Gelijk maar streng zijn voor mezelf en mij 2 uur bannen van Bokt, én alle andere media. Ik ga die boompjes app downloaden en een boompje laten groeien (hopelijk een hele grote boom) :+

Heb tegen mezelf gezegd dat ik pas avondeten mag maken als ik 2 onderdelen af heb :') Ik ga altijd eten maken als uitstelgedrag, even uitgebreid avondeten maken en je bent zo weer een uur verder..

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:55

Samenvattingen schrijf ik met de hand, erg veel werk, maar ik leer het dan wel 10x beter dan via de laptop.

En een boktban heb ik ook niet echt nodig, zo ver gaat het gelukkig nog niet haha.

Dat uitstelgedrag is heel herkenbaar Unoo. :') "Oh het huis is wel erg vies, even stofzuigen.." Ik krijg altijd spontaan schoonmaakdrang wanneer ik moet samenvatten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:01

Unoo schreef:
Gelijk maar streng zijn voor mezelf en mij 2 uur bannen van Bokt, én alle andere media. Ik ga die boompjes app downloaden en een boompje laten groeien (hopelijk een hele grote boom) :+

Heb tegen mezelf gezegd dat ik pas avondeten mag maken als ik 2 onderdelen af heb :') Ik ga altijd eten maken als uitstelgedrag, even uitgebreid avondeten maken en je bent zo weer een uur verder..

Dat zou ik echt niet kunnen _O-

Zojuist een rekenmachine kunnen lenen voor morgen. Mijne ligt nog in Tiel en ik zit nu in Amsterdam in een complex van 800 man, dus gelukkig snel kunnen lenen bij iemand :+ Zo eerst even eten en daarna weer leren.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:02

Ik schrijf soms samenvattingen met de hand. Ik ben nu bezig met geschiedenis en kijk filmpjes waarvan ik aantekeningen maak. Maar als ik echt zelf puur teksten moet samenvatten doe ik dat met laptop of soms met schrijven als het niet heel veel is. (En ik dus niet weer eens te laat ben begonnen waardoor ik een hele berg in een keer moet doen)

Oh, ik ben jaloers. Ik moet echt meer discipline kweken, ik ben zo zwak soms. Vooral als ik iets heel saais moet leren, dan zijn heel veel sites veel interessanter en ben ik meestal ook veel te zwak. O:)

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:05

Hoi! Ik meld me ook.
Ik doe nu Havo 3 en ik ben echt een vreselijk slechte leerling, want ik leer behoorlijk weinig. :+ Ik hoop dat ik dmv dit topic genoeg motivatie krijg om een aantal vakken, ook die ik volgend jaar niet meer heb, op te krikken. Ik sta er nu opzich wel prima voor, maar het kan hoger.

Mijn verdere verloop van deze dag:
-Even snel geschiedenis globaal doorlezen voor de redelijk grote toets morgen.
-Rijden, niet al te lang over doen en niet blijven hangen! :=
-Geschiedenis samenvatten en leren.

Door gebrek aan motivatie begin ik nu dus al veel te laat met leren voor geschiedenis. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:07

Unoo, dat herken ik! Krijg meteen zin om kamer op te ruimen en dat soort dingen waar ik normaal echt geeeen zin in heb. :')

Naomi, dat heb ik ook inderdaad! En toch wel minder bang dat ik iets kwijtraak. PC zal maar stuk gaan. :+

MarJon, dat doe ik ook inderdaad! Bij GS kijk ik filmpjes zodat ik echt een goede en nuttige samenvatting maak. Zit wel meer tijd in, maaarrr doordat ik er zo goed overna denk snap ik het meteen veel beter. Dus het werkt. :D
Aantekeningen maak ik verder ook wel veel in de les, dus dat scheelt gelukkig. Alleen begrippenlijsten en lijst met tijden van GS maak ik op PC, want daar verbeter ik vaak nog veel.

Ik moet ook wel iets harder leren, wil ik alles doen dat ik voor morgen had gepland. Whoops! :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:16

Ik ben echt heeeel blij dat wij bijna nooit teksten hoeven te lezen, en we hebben ook maar 1 hoorcollege per week waar we een verslag van moeten maken. Dat vind ik echt het ergst van al het huiswerk :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:19

Ik zit tentamen van vorig jaar door te kijken.. Echt.. help :') Dat wordt een hertentamen _O-

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:23

Hoi, ik wil me ook graag melden! Ik heb echt veel plezier in mijn opleiding maar merk toch wel dat mijn motivatie de laatste tijd heel slecht is -O-

Opleiding: HBO rechten
Doelen: alle lessen/hoorcolleges volgen, leerdoelen iedere week bijhouden en op tijd beginnen met leren voor de tentamens.

Ik moet voor mijn opleiding erg veel lezen, maar gelukkig hou ik van lezen dus dat vind ik geen probleem :) Ik heb deze periode wel wat minder leuke vakken en dan merk ik ook wel dat wanneer ik het niet snap ook echt geen zin heb om er iets voor te doen.. Het is nogal een cirkel want dan haal ik weer slechte punten en dan ben ik nog minder gemotiveerd enz enz

Ik heb de komende weken geen lessen meer omdat maandag de tentamens beginnen, dus ik ben al flink bezig met leren. Helaas heb ik nu nog maar een paar dagen en ik heb nogal wat te gaan %)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:33

Rachelle_K schreef:
Hoi, ik wil me ook graag melden! Ik heb echt veel plezier in mijn opleiding maar merk toch wel dat mijn motivatie de laatste tijd heel slecht is -O-

Opleiding: HBO rechten
Doelen: alle lessen/hoorcolleges volgen, leerdoelen iedere week bijhouden en op tijd beginnen met leren voor de tentamens.

Ik moet voor mijn opleiding erg veel lezen, maar gelukkig hou ik van lezen dus dat vind ik geen probleem :) Ik heb deze periode wel wat minder leuke vakken en dan merk ik ook wel dat wanneer ik het niet snap ook echt geen zin heb om er iets voor te doen.. Het is nogal een cirkel want dan haal ik weer slechte punten en dan ben ik nog minder gemotiveerd enz enz

Ik heb de komende weken geen lessen meer omdat maandag de tentamens beginnen, dus ik ben al flink bezig met leren. Helaas heb ik nu nog maar een paar dagen en ik heb nogal wat te gaan %)

Hee wat leuk een mede-rechten student! :) waar volg jij de opleiding? En succes met je tentamens maandag!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:38

Jaa leuk! Dankje, ik zal het nodig hebben haha :D
Ik zit op de juridische hogeschool Avans-Fontys, ik ga naar die van Avans in Den Bosch :)

Die plaatjes over rechten(studenten) zijn trouwens echt geweldig :')
Laatst bijgewerkt door Rachelle_K op 26-03-15 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:55

Ik wil mij ook graag melden :) Ik krijg pas de motivatie om iets te doen als ik stress heb :+

Opleiding: SPH (eerste jaars)
Doelen: M'n P halen dit jaar (het liefst zonder herkansingen) en ik wil meer tijd besteden aan schoolwerk na school ipv het uitstellen tot het weekend.

Vandaag heb ik m'n samenvattingen doorgelezen en 2 proeftoetsen gemaakt. Morgen heb ik stage van 9 tot 5 dus dan doe ik niks.

Voor zaterdag:
- Proeftoetsen maken voor Agogiek.
- Noteren wat ik nog extra moet doorlezen
- Financieel management afmaken

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:57

Ik ga nu met die boompjes app proberen te leren voor tentamen morgen! Ik ben benieuwd hoe snel ik afgeleid raak _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:05

Succes iedereen met tentames! Volgens mij zijn we er allemaal druk mee.

Ghostattack, ik heb wss niet eens de ruimte heb te downloaden. _O-
Iemand die trivia crack speelt hier? :+

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:11

Jaaa dat wel haha ik ga die boom app ook dowloaden

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:13

Jammer dat de boom app geld kost voor apple, anders had ik hem wel gedownload.
Ik heb trivia crack! Lekker studie ontwijkend weer hahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:15

Hahaha, het is echt verslavend he Rachelle! Zeker als je ouders het ook nog eens doen, zo aan tafel. Whoops. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:32

Wat is trivia crack? :')

De boom app werkt best aardig, mijn bos bestaat nu uit 1 zielige boom _O- Ondertussen heb ik in dat halfuur wel 5 hoofdstukken van de samenvatting (van de 11) en wat begrippen gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:35

Een heel verslavend spel, begin er dus maar niet aan. :')

En wat super goed! Dan ben je over een uur maximaal al helemaal klaar. :D Dat viel vast reuze mee!

Ik ben sloom, maar ik denk er goed overna. Is ook wat waard. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:38

Ik blijf wel bij 1010, lekker gedachteloos blokjes plaatsen :+

Klaar ben ik nooit met leren, heb toch altijd het gevoel dat ik 'niks' heb gedaan. Hebben jullie dat ook? Net alsof je niks hebt geleerd, terwijl je eigenlijk toch aardig wat hebt gedaan.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:45

Jullie gaan wel hard! Zometeen wordt dit topic bijhouden ook nog eens een dagtaak :')

Heb vandaag een uur langer dan dat ik eigenlijk wilde doorgewerkt, dus mag van mezelf vanavond lekker in bed de serie kijken die ik, heel verstandig, in mn tentamenperiode ben gestart.

Maar dat is niet erg motiverend voor jullie natuurlijk. Jammer dat die bomen app niet gratis is voor iOs, had er al eerder naar gekeken. Studyblr werkt voor mij wel echt supermotiverend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:47

Jaaa ik meld me, heb dit hard nodig.. ;(

Eerste jaars student HRM in Leiden.
Doelen: euh derest van al mn tentamens/projecten/opdrachten halen.
Ik heb inmiddels al 2 tentamens definitief niet gehaald, wat betekent dat ik al 6 EC's misloop en er 10 mag missen..

Maar het gaat me zekerste weten gewoon lukken. :) Ik heb contact gehad met mn slb'er, examencommissie, docenten van mn vakken en meerdere decanen omdat ik niet snap waar het aan ligt etc.

Planning van vandaag:
08:30 - 10:00 Hoorcollege Psychologie
10:15 - 12:00 Onderzoek
Toen een heule lange pauze
15:30 - 17:30 Doorstroom

Flink dagje achter de boeg :')
Verder werk ik voor mijn planning met een stippensysteem, erg handig!
Mijn rooster verder:
Ma: stage
Di: stage
Woe: hoorcollege HRM 14:30 - 16:00
Do: Ene week zoals vandaag andere week heb ik in die heule lange pauze wel les
Vrij: vrij :+

Ik ben trouwens Dominique, 18 jaar en woon in Den Haag.