Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Snollygoster schreef:Prrrr schreef:Zoek een studiemaatje waar je samen je planning maakt, en samen mee studeert.
En kan je via die studiebegeleiding niet meer stok achter de deur krijgen?
@Naoom_ hoorcolleges volgen en notities maken doe ik al, maar dat is dan ook het enige waar ik me goed aan hou. Samenvattingen maken doe ik ook en daar was ik de eerste drie weken goed mee bezig, maar nu loop ik dus ook een hoop achter. Ik probeer ook zoveel mogelijk met de hand te schrijven want met PC onthou ik inderdaad niet veel. Het probleem is dat ik vrij weinig met deadlines moet werken, en door het jaar dus ook geen 'druk' heb om te studeren, tot de examens eraan komen dan..
Ik probeer wel gewoon mijn leerstof eens te lezen, maar als ik niet opschrijf blijft er bij mij niet veel hangen

GentleZ schreef:Haha, story of my life dit... Momenteel "druk" bezig met een research opdracht... (fyi: 02:06 in de nacht)
Het enige dat mij in het verleden ooit heeft geholpen om eerder te beginnen is dat ik me wel zo miserabel voelde de laatste keer dat ik de nacht door moest halen voor een groepsopdracht, dat ik dacht: dit nooit meer!
Maar blijkbaar is deze herinnering alweer aardig weggezakt aangezien ik nu weer om 2 uur zit te koekeloeren met net een krappe opzet van een 3 pagina inleidend literatuur review dat morgen om 11.00 bij mijn groepsgenoten moet zijn.
Ook moet ik zeggen dat, de keren dat ik het voor elkaar kreeg een boek te lezen (ook welgeteld twee keer gebeurd), mijn cijfer er niet door omhoog ging. Te veel informatie wat afleid van de kern.
O, en wat ik overigens wel weet na 2 jaar Psychologie, is dat het vaak een resultaat is van perfectionisme. Oftewel, je wilt een perfect resultaat --> hele hoge werkdruk --> veel stress --> beter niet beginnen. Als je daar aan zou kunnen werken, de lat lager leggen... Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar ik voel me prima zolang ik me totaal niet bezig houd met school werk, maar zodra ik een boek (of sv) open sla slaat de stress toe ("dit haal je noooit").
_black_rose_ schreef:Misschien een tip:
pak de leerstijlen van Kolb eens erbij. Er zijn verschillende manieren waarop mensen leren en ik heb de ervaring gemaakt dat, wanneer je op een voor jou prettige manier leert, je efficiënter en makkelijker leert en de motivatie stijgt.
Voorbeeldje: Ik ben een doener, dat betekent dat ik gek wordt van uren naar een boekje staren maar dat ik de stof die ik moet leren actief binnen zal moeten zien te krijgen. Ik bezoek daarom alle hoorcolleges en in plaats van letterlijk de sheets over te pennen verzin ik bij iedere onderdeel een voorbeeld. Op die manier leer ik de stof ook gelijk toe te passen waardoor het makkelijker blijft hangen.
bij mn eerste opleiding (fysio) nam ik mn boeken altijd mee wanneer ik bij mijn vriendje langsging. Dan oefende ik mn anatomie door op mn vriendje te tekenen^^
Bij mn huidige opleiding nam ik een korte samenvatting van bijvoorbeeld het behaviorisme/condittionering mee naar t paard en ging ik bedenken hoe ik t paard een trucje kon leren aan de hand van de conditionering en vertelde ik het paard wat ik hem op welke manier aan het leren was.
Nu hebben we t hier wel over 2 HBO opleidingen, ik weet niet hoe toepasbaar dit is voor een uni opleiding.
purny schreef:Ik zou zeggen schop onder je achterste verkopen of anders naar een andere opleiding. Je krijgt nu al een studieschuld en het is zonde om het op te laten lopen omdat je niet gemotiveerd bent

Daarmee wil ik zeggen dat het voor mij soms 'makkelijk' is om mijn tijd in te delen, want ik heb niet meer tijd voor school dan één avond en een zondag. Maar ik moet wel zeggen dat ik in de pauzes op school en in mijn tussenuren heel hard werk om zaken af te maken of te leren. Ik heb dus niet, zoals jij TS, de verleiding van gamen/tv kijken enzovoort. Daar heb ik gewoonweg geen tijd voor maar ook geen interesse in.
Wil supergraag terug naar illustratie.
Snollygoster schreef:Aangezien velen zich herkennen in mijn beginpost, lijkt het jullie misschien iets om een algemeen studiemotivatie topic aan te maken waarbij we elkaar kunnen motiveren en planningen bijhouden?
Ik merk wel dat ik me kan optrekken aan reacties van mensen die hetzelfde aan de hand hebben
Als ik in een topic ga zitten waarin iedereen alleen maar zeurt over wat hij/zij moet maken/leren motiveert dat mij niet echt. Naoom_ schreef:Snollygoster schreef:Aangezien velen zich herkennen in mijn beginpost, lijkt het jullie misschien iets om een algemeen studiemotivatie topic aan te maken waarbij we elkaar kunnen motiveren en planningen bijhouden?
Ik merk wel dat ik me kan optrekken aan reacties van mensen die hetzelfde aan de hand hebben
Lijkt me leuk, alleen dan meer in de vorm van een HK-topic. Samen planningen delen en methodes oid is wel een goede motivatie denk ik!
Het topic wat hierboven is genoemd spreekt mij eerlijk gezegd niet zo aan.Als ik in een topic ga zitten waarin iedereen alleen maar zeurt over wat hij/zij moet maken/leren motiveert dat mij niet echt.
Snollygoster schreef:Topic van uitstellers kende ik al en spreekt me eigenlijk ook niet zo aan, aangezien ik wel perfect met deadlines kan werken en dus niet bepaald een uitsteller ben.
Ik zal van zodra ik thuis ben mij bezig houden met een nieuw topic aan te maken