[ENQ] studie psychologie: onderzoekje borstvoeding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jinthe1

Re: [ENQ] studie psychologie: onderzoekje borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:40

Snap dat je keuzes moet maken TS. Mocht je toch nog extra vragen hebben dan sta ik daarvoor open.
Succes!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:06

Dank voor de uitleg. Interessant om te weten dat sommige factoren over langere periode aardig stabiel zijn. Vraag me wel nog af, je veranderd als persoon zo enorm wanneer je moeder wordt. Benieuwd of je daar dan ook stabiel in blijft. Zou wel heel interessant zijn!

Dan mis ik vooral nog het stukje over bv bij je eerste of tweede/derde/vierde kind. Want het verschilt echt wel enorm, bij mij in ieder geval. De beleving.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:13

Gaat het alleen om live voeden of ook om volledig gekolfde voeding?

yaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 23:35

Heel erg bedankt allemaal voor het invullen en voor de feedback en tips!! Ik zit inmiddels aan de 185 respondenten. Veel meer dan ik had durven hopen!! :):) Ik heb nu voldoende ingevulde vragenlijsten om mee verder te kunnen! Ik zal een van de moderators vragen het topic te sluiten. Nogmaals super bedankt allemaal!

Sizzle: ik moet eerlijk bekennen dat ik de mogelijkheid van volledig gekolfde voeding totaal over het hoofd heb gezien :oo Ik denk dat sommige vragen dan minder of niet van toepassing zijn, waardoor deze eigenlijk niet te beantwoorden zijn...

Sjapaz: dat ik voor eerste kind heb gekozen was eigenlijk ook een kwestie van een keuze moeten maken. Als je er zelf geen keuze in maakt (en er ook niet naar vraagt) dan kiezen mensen met meer dan 1 kind waarschijnlijk zelf of ze de ervaring van eerste, tweede of ... kind nemen. Het is bekend dat de ervaring met borstvoeding bij het eerste kind van invloed is op de duur van de borstvoedingsperiode bij een tweede kindje. Dus wanneer mensen dit door elkaar invullen, dan is het een beetje als appels met peren vergelijken. Ik kan het me ook goed voorstellen dat de ervaring bij een tweede anders is dan bij een eerste (is ook eigenlijk met veel dingen zo dat de "eerste keren anders beleefd worden, en dat ervaring dingen makkelijker maakt). Ik ben zelf toevallig zwanger van de tweede en heb nu al het gevoel dat ik me veel minder druk ga maken om vanalles :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:30

Omdat TS genoeg respondenten heeft, komt hier een slotje voor het overzicht.