Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Corinax schreef:elinebakker schreef:Geldt bovenstaand citaat ook als de verkoper wel de mogelijkheid geeft van verzekerd verzenden? Want als dat het geval is en de klant zélf kiest voor een onverzekerde verzending, dan is het toch complete onzin dat de verkoper nog steeds het risico draagt? Dat heeft de koper toch op zich genomen door het afslaan van een verzekerde zending?!
Zo hadden wij het wel gedacht bij het opstellen van onze regels....
.
Eens kijken wat die erover zeggenKirsha schreef:Feitelijk is ook dat nieuwe tuigje een wassen neus, want als die wel aankomt hebben ze ook nog retourrecht en dan kunnen ze alsnog het geld terugkrijgen.
horsier schreef:Kirsha schreef:Feitelijk is ook dat nieuwe tuigje een wassen neus, want als die wel aankomt hebben ze ook nog retourrecht en dan kunnen ze alsnog het geld terugkrijgen.
Nou idd, ben je nog een keer extra verzendkosten kwijt ook.
Ik zou het geld terug storten als ze geen nieuw tuigje willen.
Dat bedrag is dan je leergeld om verzending zonder t&t code niet meer aan te bieden.
Kirsha schreef:elinebakker schreef:Geldt bovenstaand citaat ook als de verkoper wel de mogelijkheid geeft van verzekerd verzenden? Want als dat het geval is en de klant zélf kiest voor een onverzekerde verzending, dan is het toch complete onzin dat de verkoper nog steeds het risico draagt? Dat heeft de koper toch op zich genomen door het afslaan van een verzekerde zending?!
Dit is gewoon wettelijk zo geregeld. Je kunt het in je algemene voorwaarden zo veranderen als je wil, maar als deze in strijd zijn met de wet zijn ze gewoon niet rechtsgeldig.
), van andere webwinkeliers hoor ik wel hele andere verhalen. Corinax schreef:elinebakker schreef:Geldt bovenstaand citaat ook als de verkoper wel de mogelijkheid geeft van verzekerd verzenden? Want als dat het geval is en de klant zélf kiest voor een onverzekerde verzending, dan is het toch complete onzin dat de verkoper nog steeds het risico draagt? Dat heeft de koper toch op zich genomen door het afslaan van een verzekerde zending?!
Zo hadden wij het wel gedacht bij het opstellen van onze regels....
hotchocolat schreef:Je bent als webwinkel iid verantwoordelijk.
Ik heb 2x op de track en trace code vertrouwd maar dat zegt verder niets. Post.nl zegt het is bezorgt, klant zegt ik heb niets gehad. Als webwinkel heb je dan geen poot om op te staan.
Duurdere pakketten gaan hier dus verzekerd de deur uit. Dan kun je op de verzekering terug vallen bij het niet aankomen en post.nl doet dan ook zijn best om wat terug te vinden.