Inholland of hogeschool Rotterdam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 22:57

AnneJ1995 schreef:
Heb je geen mogelijkheid om voor donderdag eens rond te neuzen op de HR? Eventueel even langs de balie, kunnen die je doorsturen naar het opleidingsinstituut. Praatje maken met de opleidingsmanager. Weet je gelijk of je t wat vindt!

Dat doe ik liever wel eerder dan donderdag, weet niet of donderdag de laatste aanmelddatum is of dat je tot die dag aan kan melden.
Daarnaast wil ik geen risico lopen als het bijvoorbeeld niet lukt oid.
Vind het wel super vervelend dat ik gewoon niet kan kiezen.

Ladyson

Re: Inholland of hogeschool Rotterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:11

Het bedrijfsleven reageert helemaal niet raar op een Inholland diploma. Ik doe de beruchte media en entertainment opleiding en bij mijn sollicitaties is iedereen de diploma fraude alweer vergeten. De school is wel echt chaotischer en slechter dan andere scholen dus als je ergens anders een opleiding kan doen, raad ik je dat wel aan.

juhiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:54

Ik wilde ook Bs volgen. Vorig jaar heb ik aan de studiekeuzecheck deelgenomen en het was echt super leuk! Maar iedereen raadde me af op Inholland te studeren. Dus, ik ging dit jaar naar de Haagse Hogeschool en vond Bedrijfseconomie MER. Ik sta nu al ingeschreven :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 00:30

juhiii schreef:
Ik wilde ook Bs volgen. Vorig jaar heb ik aan de studiekeuzecheck deelgenomen en het was echt super leuk! Maar iedereen raadde me af op Inholland te studeren. Dus, ik ging dit jaar naar de Haagse Hogeschool en vond Bedrijfseconomie MER. Ik sta nu al ingeschreven :)

Lijkt die opleiding zo op BS?

juhiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:53

Gowlan schreef:
juhiii schreef:

ah, het was gisteren te laat :D bedrijfsKUNDE MER :D sorry :D ik was al te moe...
nou, volgens mij lijkt het op elkaar(of bijna dezelfde opleidingen! we hebben daar ook management, economie, recht, engels, communicatie, marketing, financiële dingen, en business.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 13:37

juhiii schreef:
Gowlan schreef:

ah, het was gisteren te laat :D bedrijfsKUNDE MER :D sorry :D ik was al te moe...
nou, volgens mij lijkt het op elkaar(of bijna dezelfde opleidingen! we hebben daar ook management, economie, recht, engels, communicatie, marketing, financiële dingen, en business.

Ik ga eens op internet kijken, zag hem wel voorbij komen!
Alleen beetje jammer, de interessetest van hogeschool rotterdam doet het niet op deze computer.
Ik weet nu alleen niet of het aan deze computer ligt of dat het aan de website ligt. :=

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:17

Oh overigens, iemand toevallig ervaring met overstappen van school icm 21+ toets na behalen van P?
Stel nou dat ik de opleiding business studies doe op Inholland, maar na het eerste jaar merk ik dat het toch een zooitje is. Kan ik dan na behalen van mijn propedeuse overstappen naar hogeschool rotterdam of moet je dan voor hen (door andere eisenstelling) weer de 21+ maken / is het gewoon niet mogelijk?
Ik ben er nog helemaal niet over uit of ik hem wel ga starten op Inholland hoor, wil even kijken of ik voor donderdag een afspraak op HRO kan krijgen, maar dacht in het geval dat...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:50

Daarvoor zou ik gewoon even bellen met de HR! Die kunnen je dat vast zo vertellen :)

juhiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:36

Gowlan schreef:
juhiii schreef:

Alleen beetje jammer, de interessetest van hogeschool rotterdam doet het niet op deze computer.
Ik weet nu alleen niet of het aan deze computer ligt of dat het aan de website ligt. :=

ligt aan de website :)) ik kon het ook niet doen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 14:57

juhiii schreef:
Gowlan schreef:

ligt aan de website :)) ik kon het ook niet doen

Fijn om te weten, wel vervelend. Hij doet het helaas nog steeds niet.
Bevalt de opleiding bedrijfskunde je trouwens? Kun je er misschien meer over vertellen en ook over jouw ervaringen?

Iets wat me trouwens opvalt bij elke hbo opleiding in de business wereld: je krijgt veel praktijk over een leerjaar genomen zag ik.
Wil dat zeggen stages? En krijg je op die stages eigenlijk betaald, een kleine vergoeding of is het vrijwillig? Alles is meegenomen behalve je ervaring natuurlijk :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:07

Mijn zoon studeert informatica (game & Web engineering) aan de Hogeschool InHolland in Haarlem, derdejaars.
Prima docenten hoor uit de praktijk, waardoor de opleiding goed aansluit bij de praktijk.

Op iedere school is wel eens wat, op iedere opleiding: veel staat toch met de docenten van dat moment en je eigen instelling.

Succes met je keuze

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 16:45

Bedankt Janouk!
Ik denk dat ik me ondanks sommige negatieve reacties toch inschrijf voor de 21+ toets op Inholland.
De reden hiervoor is dat ik van meerdere mensen te horen heb gekregen die op dit moment een opleiding volgen op Inholland Rotterdam dat het eigenlijk allemaal wel meevalt en ze juist heel streng en strict gecontroleerd worden. Negativiteit blijft meestal vaak hangen, maar ook over de HRO heb ik vervelende verhalen gehoord. Ik denk dus dat het vooral aan jezelf ligt.
Tevens is in mijn opinie een school niet open als diploma's e.d. niet rechtsgeldig zijn.
Verder ga ik ook zaterdag naar de open dag van hogeschool rotterdam, eens kijken naar de studies die ze daar hebben en daar dan waarschijnlijk ook maar voor inschrijven voor de 21+ toets.
Beiden scholen geven een andere toets en dan hoop ik minimaal 1 van de 2 toetsen wel te halen op die manier. En stel dat ik ze beide haal, dan heb ik in ieder geval een algemene indruk van beide scholen en opleidingen opgedaan en kan ik een (voor mij meest geschikte) keuze maken.