andere school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:43

Snollygoster schreef:
Ik ben van school veranderd op aandringen van mijn ouders, zij wilden me na mijn eerste jaar al veranderen, maar aangezien ik dan naar een school zou moeten gaan waar ik niemand kende wilde ik dat toen niet. In mijn 3e jaar was de situatie zo geëscaleerd dat ik geen keuze meer had, ik was totaal mezelf niet meer in die school. Van school veranderen is het beste wat me ooit is overkomen, ook al kende ik op mijn nieuwe school niemand, ik maakte snel vrienden voor het leven en bloeide weer helemaal open.
Als je wilt mag je je verhaal altijd aan me kwijt in PB.

Same here, alleen dan na het 4e jaar pas. Mijn moeder heeft echt spijt dat ze me na de brugklas nooit gedwongen heeft over te stappen. Ben uiteindelijk blij dat ik na 4 havo overgestapt ben. Had het alsnog heel moeilijk op mijn 2e school, maar wel wat makkelijker dan mijn 1e school :)

lienieminie

Re: andere school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 17:45

Maar wilde jullie zelf gaan of koest het van jullie ouders?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:49

lienieminie schreef:
Maar wilde jullie zelf gaan of koest het van jullie ouders?

Deels uit mijzelf deels vanaf mijn moeder. Ik wist al wel al jaren dat mijn moeder me daar heel graag weg wilde hebben (reden kan ik wel via pb vertellen). Uiteindelijk is het einde 4 havo zo uit de hand gelopen dat ik zelf ook weg wilde :)

Snollygoster

Re: andere school

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:16

Ja ook hetzelfde als Soloro. Na mijn 3e jaar was het besef bij mezelf ook wel gekomen dat de situatie op mijn eerste school voor mij niet meer uit te houden was, en heb ik ermee ingestemd om te veranderen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 11:37

Ik heb het net aan mijn mentrix gevraagt maar ze nam me niet zo heel serieus volgens mij

Heb het hele verhaal uitgelegt met de mededeling sat ik naar een andere school wilde maar het enige wat ze wil doen is praten... Ik ben bang dat dat alleen maar de boel nog meer escaleert

Heb donderdag weer gesprek en dan moet ik zeggen wat ik voel als ik die mensen tegen kom waarom ik weg wil gaan. Maar dat kan ik niet uitleggen ik weet niet wat dat gevoel is ik wil gewoon weg van deze school!

Toen heeft ze voorgesteld een 'weerbaarheidstraining' te volgen ofzo en daar zit ik al helemaál niet op te wachten! Nu eerst wachten tot mijn moeder terug komt van winter sport

Heeft iemand tips?!? Ik weet echt niet wat ik moet doen... Want alles wat ik tegen mijn mentrix zeg, komt er alleen maar op uit dat ze wil gaan praten dan helpt niet want dat heb ik al geprobeert

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:21

lienieminie schreef:
Ik heb het net aan mijn mentrix gevraagt maar ze nam me niet zo heel serieus volgens mij

Heb het hele verhaal uitgelegt met de mededeling sat ik naar een andere school wilde maar het enige wat ze wil doen is praten... Ik ben bang dat dat alleen maar de boel nog meer escaleert

Heb donderdag weer gesprek en dan moet ik zeggen wat ik voel als ik die mensen tegen kom waarom ik weg wil gaan. Maar dat kan ik niet uitleggen ik weet niet wat dat gevoel is ik wil gewoon weg van deze school!

Toen heeft ze voorgesteld een 'weerbaarheidstraining' te volgen ofzo en daar zit ik al helemaál niet op te wachten! Nu eerst wachten tot mijn moeder terug komt van winter sport

Heeft iemand tips?!? Ik weet echt niet wat ik moet doen... Want alles wat ik tegen mijn mentrix zeg, komt er alleen maar op uit dat ze wil gaan praten dan helpt niet want dat heb ik al geprobeert

Gewoon met je ouders praten en mededelen dat je per september wil beginnen op een andere school (nu veranderen heeft weinig nut, dan val je al in een bestaande klas en dat is vrij moeilijk). En als je ouders akkoord gegaan zijn gewoon tegen je mentor vertellen dat je per september naar een nieuwe school gaat punt uit. En weerbaarheidstraining kan ik wel begrijpen dat ze dat zegt, aangezien dat ook weer een beetje kan helpen, zeker als je naar een nieuwe school met nieuwe mensen gaat (al weet ik de reden dat je weg wil niet, dus weet ook niet hoe sterk je in je schoenen staat). Gewoon met je ouders overleggen en precies vertellen wat er aan de hand is en dat je super graag wil veranderen :) En laat je mentor maar even, eerst even met je ouders praten :) succes!