Ik vond dat rekenexamen echt geen makkie hoor (Havo, dus F3). Zijn echt niet allemaal simpele sommetjes.
Heb m wel gehaald, maar niet door mezelf.

Heb m gehaald doordat ik naast mn beste vriendin zat (die goed was in rekenen), zonder surveillant/ surveillant die niet oplette, met dezelfde versies. Je had sommen met rekenmachine en je had sommen die je uit je hoofd moest doen, dan stond er dus ook geen rekenmachine op jr scherm. Maar omdat je dezelfde versie had als degene die naast je zat, kon degene die naast je zat gewoon die som op zn rekenmachine doen voor jou

+ afkijken/ samen doen is dus heel makkelijk door dezelfde versie en slechte surveillant.
Wij waren trouwens wel het laatste jaar dat de rekentoets halen NIET nodig was om je examen in te mogen. Dat was vorig jaar dus..
Ik vind een rekentoets opzich prima, maar zorg dan wel dat het BIJGEHOUDEN wordt. Op de basisschool leer je rekenen, en op de middelbare school mag je het eigenlijk allemaal vergeten. Zo was het voor ons iig. Ik vind dat ze op de middelbare school gewoon minimaal 1 keer per week rekenvaardigheid moeten hebben, van de brugklas tot examenjaar. Dan hou je het bij en is zo'n examen veel makkelijker te doen.