Studiefinanciering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:44

Ze zeiden tegen mij wat anders ook via telefoon :) als je je uitschrijft op studielink heb je er geen recht meer op.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:29

Celine_Famke schreef:
Als je de huidige opleiding afmaakt blijf je StuFi houden voor de duur van die opleiding.
Als je stopt met deze opleiding en een andere opleiding gaat doen op het HBO, heb je géén StuFi meer. Dan zou je het zelf moeten betalen of een lening afsluiten.

onzin, waar haal je dit vandaan?
ze is voor september BEGONNEN aan stufi ontvangen. dus geldt deze regeling niet.

Celine_Famke

Re: Studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:45

Mijn broer had het nagevraagd omdat hij op de universiteit zit en hem werd dit verteld. Vandaar. Ik weet het zelf ook niet.

Maar zoals jullie het zeggen... Betekend dat dan dat als ik na volgend jaar HBO gaan doen (ik doe nu MBO 4 met stufi) ik dan alsnog mijn stufi behoud? Ik had namelijk begrepen dat dat niet zo was.

AnnaXBoy

Re: Studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:47

Ik denk al ga je naar mbo en dan daarna nog door naar hbo dat je geen stufi krijgt. Maar ts was al begonnen aan hbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:49

Celine_Famke schreef:
Mijn broer had het nagevraagd omdat hij op de universiteit zit en hem werd dit verteld. Vandaar. Ik weet het zelf ook niet.

Maar zoals jullie het zeggen... Betekend dat dan dat als ik na volgend jaar HBO gaan doen (ik doe nu MBO 4 met stufi) ik dan alsnog mijn stufi behoud? Ik had namelijk begrepen dat dat niet zo was.

Nee, dan behoud je je stufi niet.

TS krijgt gewoon nog stufi. Als je voor het eerst studiefinanciering aan wil vragen in september heb je helaas pech en val je onder de nieuwe regeling. Zat je nog in de oude regeling dan heb je er gewoon nog recht op (voor de resterende jaren).

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:53

Celine_Famke schreef:

Nee, dan geldt het als tweede studie en krijg je sowieso niets, volgens mij.