Kruidvat of Etos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Kruidvat of Etos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 00:41

Ik vind het geen verschillende merken. Ze zijn elkaars substituten. Indien Kruidvat zijn prijzen zou verhogen zou ik naar de Etos gaan. Of te wel ze concurreren met elkaar in mijn ogen.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:03

Ik vind het inderdaad niet echt verschillende merken. Over het algemeen zijn het beide drogisten en als één van de twee zijn prijzen ineens verhoogt gaat iedereen waarschijnlijk naar de andere. Ze zijn inderdaad elkaars substituut. Wat ik wel vind, is dat Etos echt gericht is op make-up, en Kruidvat bijvoorbeeld ook snoep en speelgoed verkoopt. Daarom ga ik naar de Kruidvat voor bijvoorbeeld sinterklaaskado's, en naar de Etos voor make-up en nagellak. :)
Ik heb geen echte voorkeur, al vind je mij vaker in de Etos omdat die dichterbij huis is haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:11

pearlie schreef:
Ik kom graag bij de Kruidvat vanwege de leuke koopjes :D en koop er veel baby artikelen.
Etos is duurder en heeft minder breed assortiment.

Grote minpunt van de kruidvat waar ik altijd heen ga is de service.... Lang wachten bij de kassa, soms staat er niet eens iemand, verkoopsters weten nooooit van de aanbiedingen af en je altijd moet vragen om een tasje, terwijl ik soms tig kleine dingetjes heb, plus pakken luiers etc en dan verwachten ze eigenlijk nog dat je het zonder tas mee gaat nemen ofzo...

Wat een asociaal gedrag van jou! :oo in iedere winkel krijg je tasjes die recyclebaar zijn, en je kunt ze opvouwen tot een ini mini tasje wat je overal kunt stoppen. Neem dat dan mee, dan kun je die kleine meuk daarin doen en niet met 101 tasjes naar huis gaan.... :n

Ik ben een kruidvat fan, de acties houd ik dan ook goed in de gaten en sla dan massaal in. Onkunde van de medewerkers heb ik nog niet ervaren, wel van hulpkrachten, maar kun je ze dat kwalijk nemen? Bij de Etos kom ik alleen voor oordopjes, dat merk verkopen ze namelijk Niet bij Kruidvat. Maar dat is naar binnen, oordopjes, naar buiten. Zelden of nooit zie ik daar iemand ij de winkel en ik vind het personeel erg stijf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:25

Ik ga zoals veel mensen hier naar Kruidvat voor de aanbiedingen en naar Etos voor advies. Ik vind het assortiment van Etos trouwens wel uitgebreider dan dat van Kruidvat, zo kon ik bij Etos destijds wel slagen voor een drinkbeker voor de kleine. Ook qua zelfzorg medicatie hebben ze een veel beter assortiment dan Kruidvat. Dat soort dingen haal ik dus altijd bij Etos. Maar andere dingen die ik in bulk in moest kopen toen ik nog in de babyperiode zat zoals luiers en poetsdoekjes kocht ik altijd bij Kruidvat. Aanbiedingen deo, douchecreme etc haal ik ook bij Kruidvat.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:30

ik vind er wel degelijk verschil in zitten.
Kruidvat is van de voordelige aanbiedingen, service weinig tot 0.
Etos vind ik dan weer meer een drogist, met de nodige advies, en ze hebben daar een veel uitgebreider parfum aanbod.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:55

Hier in België heb je geen Etos dus moet ik wel voor kruidvat gaan :+

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:00

Ik kom liever bij de Etos. Het is rommelig in de Kruitvat en doorgaans erg druk met lange rijen en opstoppingen op de paden.
Van de Etos weet ik dat het huismerk dierproefvrij is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:06

Ik kom eigenlijk alleen bij de kruidvat. Waar ik ben opgegroeid had je geen etos dus dan ga je sneller naar de bekende winkel.

Ik erger me gruwelijk aan die constante vraag of ik een klantenkaart heb en of ik er dan 1 wil.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:12

De kruidvat en de etos zijn zeker verschillend. Alleen al als je naar de opbouw van de winkel kijkt. Ik vind dat het bij kruidvat de laatste jaren een erg rommelige winkel is geworden door die extra dingen die ze verkopen waar geen ruimte voor is. Je hoeft nog net niet over dozen te klimmen.

Verder vind ik het wel een fijne winkel met veel make-up merken. Ik kom vaker bij de kruidvat dan bij de etos, omdat ze meer dingen verkopen. De etos heeft mijn merken make-up niet dus ik kom er weinig.

Ow en ik ben het eens met de klantenkaart opmerking boven mij, er irritant telkens. :')

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:22

Ik ga ook altijd naar kruidvat. Vanwege de koopjes inderdaad. Etos ben ik een paar keer geweest maar had dan net niet wat ik zocht. Medicijnen enzo haal ik altijd bij de apotheek of de drogist bij ons in het dorp.
Ik vind het wel 2 verschillende soorten/merken winkels.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:25

Kimd alsof je altijd een tasje bij je hebt? Ik ga 9 van de 10 x onverwacht naar de kruitvat zonder tasje dus dat ik ineens bedenk dat ik nog wat moet hebben. Ik koop daar mijn luiers etc voor de kleine dus ik breng daar honderden euro's naar toe en nog doen ze constant moeilijk over tasjes. Hoe kan ik 30 potjes nog wat losse zooi en 4 maxi pakken luiers in mijn eentje mee krijgen zonder tasje er om? Alleen de vraag al. Gaat het zo mee? Nee nstuurlijk niet. Ik heb maar 2 handen hoor. Ik kom alleen bij de kruitvat voor aanbiedingen verder voor alles naar de Etos.

Met me kinderwagen waag ik me al helemaal niet meer in de kruitvat. Wat een ellende.
Er loopt nooit iemand om wat aan te vragen. Het duurt een eeuwigheid voor er een 2de kassa bij komt. Personeel is altijd onvriendelijk. Nee bedankt.

Doe mij de gezellige meiden van de Etos maar. Daar kan ik rustig ergens naar kijken zonder dat mijn kinderwagen in de weg staat. Er lopen altijd medewerkers in de winkel om wat aan te vragen. En bij veel boodschappen nooit gezanik voor een tasje. Plus het gaat bij de kassa altijd een stuk sneller.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:32

Ik vind Kruidvat en Etos ook zeker verschillend. In mijn beleving is de Etos duurder, maar netter en overzichtelijker. Kruidvat heeft altijd leuke aanbiedingen waardoor ik daar graag kom om deo/shampoo etc. in te slaan. Qua assortiment verschilt het ook nog aardig, en dan heb ik juist het idee dat er bij de Kruidvat meer keuze is.
Mijn voorkeur gaat dus uit naar de Kruidvat, ondanks hun vreselijke reclames :Y)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 10:33

Kruidvat! Inderdaad een onoverzichtelijke winkel, maar hun eigen merkspullen zijn prima en NIET OP DIEREN GETEST!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:02

Ik vind de Kruidvat echt een vreselijke winkel en kom er dus ook nooit meer. Het is er chaotisch, onoverzichtelijk en heeft onvriendelijk personeel. Ik ben dan wel weer een groot fan van de Etos en betaal dan ook liever iets meer als ik dan rustiger kan winkelen. Hoewel dat prijsverschil echt reuze mee valt geloof ik

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:06

Ik kom bijna altijd bij de Kruidvat omdat we in de buurt geen Etos hebben en ik ga er niet speciaal voor op en neer. Vind dat ze bij de Kruidvat altijd leuke aanbiedingen hebben, in het filiaal waar ik kom zijn ze heel erg behulpzaam, al is het er wel ooit een rommeltje. Heb er zelf niet zo'n problemen mee, alles moet toch aangevuld worden.

Vind de Etos niet zo'n gezellige winkel, in de filialen waar ik ooit eens kom doet al het personeel uit de hoogte. Kom er eigenlijk alleen als ze specifieke dingen in de aanbieding hebben en anders nooit. Folders van de Etos krijgen we ook niet meer, terwijl we die voorheen wel kregen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:17

Bij ons in het dorp is een Kruidvat en een Etos. Tot nog toe heb ik de voorkeur voor de Etos maar dat komt omdat de parkeergelegenheid daar beter is. Het assortiment van de Kruidvat vind ik vaak als ik er dan eens kom wel leuk, de hemdjes van Rolfi zijn perfect maar het onoverzichtelijke en de drukke opstelling in de winkel zelf vind ik minder prettig dan het rustige van de Etos. Maar dat kan natuurlijk ook streekgebonden zijn, misschien hebben wij wel net toevallig een hele fijne Etos met vriendelijk personeel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:21

auk schreef:
Hoewel dat prijsverschil echt reuze mee valt geloof ik

Dat valt zeker mee en volgens mij is het zelfs zo dat als je hetzelfde A-merkproduct goedkoper is bij het Kruidvat je het prijsverschil ook terug krijgt van Etos.

Maar door een goedkoop beeld te schetsen denken mensen ook dat het heel veel goedkoper is. Overigens is de goedkoopste drogist Dirx. :D

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:24

Je kunt de etos en kruidvat niet met elkaar vergelijken.

Vergelijk dan de DA drogist en de Etos.

Kruidvat is een ander concept. Die verkopen veel meer ander spul dan alleen hetzelfde assortiment als etos.

Etos heeft in een uur 5 klanten en kruidvat 50 bij wijze van spreken. Logisch dat je dan geen uitgebreid advies kunt krijgen. De werkdruk ligt ook wel meters hoger als bij de etos.

En idd met tasjes gaat het zo mee? Hun kunnen niet zien of je plastic tasje ergens bij je hebt of wel?
Goed dat ze meedenken aan het milieu

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:39

Laura123 schreef:
Je kunt de etos en kruidvat niet met elkaar vergelijken.

Vergelijk dan de DA drogist en de Etos.

Kruidvat is een ander concept. Die verkopen veel meer ander spul dan alleen hetzelfde assortiment als etos.

Etos heeft in een uur 5 klanten en kruidvat 50 bij wijze van spreken. Logisch dat je dan geen uitgebreid advies kunt krijgen. De werkdruk ligt ook wel meters hoger als bij de etos.

En idd met tasjes gaat het zo mee? Hun kunnen niet zien of je plastic tasje ergens bij je hebt of wel?
Goed dat ze meedenken aan het milieu

Helemaal mee eens, zowel over het concept en de tasjes

Kruitvat profileert zich als een voordelige winkel met meer dan alleen drogisterijartikelen . De Etos profileert zich in een ruim aanbod in drogisterij artikelen en bied service.

Niet met elkaar te vergelijken ook al verkopen ze gedeeltelijk hetzelfde assortiment.

En nog even over de tasjes: ik vind het alleen maar positief dat er eerst gevraagd wordt of het zo mee gaat. Er worden miljoenen tasjes per jaar weggegeven en weggegooid. T maakt mensen bewuster dat het hergebruik best kan. Kwestie van jezelf aanwennen her en der wat tasje te bewaren en mee te nemen. Zo ruim ik standaard mn boodschappen tassen op in mn auto, zitten er een aantal plastic tasjes in mn fietstassen en in mn handtas zit ook zo n opvouwbaar tasje . En tuurlijk gebeurd het mij ook wel eens dat ik toch ergens wat koop en niets bij me heb dan accepteer ik graag een nieuw tasje van de winkel maar waar ik tot een paar jaar terug zakken vol plastic tasjes in mn kelderkast verzamelde moet ik nu vaak zoeken als ik er 1 nodig heb

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:46

Ik vind de zakjes ook een goed idee, al ben ik wel bewust dat het eerder commercieel is dan om de wereld te verbeteren. :+
Laatst bijgewerkt door Furrow op 22-02-15 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:47

Ik heb een voorkeur voor Etos, ik houd meer van netheid in een winkel. Daarbij hebben ze in mijn dorp wel min of meer dezelfde aanbiedingen op hun merkproducten. Als kruitvat de ene week de nivea in de aanbieding heeft dan is het de week erop in de aanbieding bij Etos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:50

Kruidvat kom ik het meeste, maar in iedere kruidvat waar ik ooit ben geweest (en dat is niet meer op een hand te tellen) is het een gigantische onoverzichtelijke rommel. Komt onprofessioneel over. Wat dat betreft vind ik Etos zeker beter. Ik ga er eigenlijk alleen naar de Kruidvat voor haarverf en eventueel shampoo, simpelweg omdat die zaak zo'n beetje om de hoek zit en etos is toch weer een stuk verder de stad in. Qua assortiment durf ik dus niet goed te oordelen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:56

Voor make up kruitvat, voor medicatie, parfum etos. Kanttekening : vind de kruitvat vaak een grote #%#!@bende

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:59

Ik ga voor de Kruidvat, vanwege het uitgebreide aanbod en de extra's zoals kleding en speelgoed.
Bij de Etos word je zowat de deur uitgekeken en ze overvallen je meteen met: Kan ik u helpen?
Vaak hebben ze niet wat ik wil, of zijn ze te duur naar mijn mening en kun je weer zeggen: Dit is niet wat ik zoek, tot ziens. Terwijl ik best verder had willen snuffelen en wellicht iets anders had gekocht dan.

Wat hier aangehaald wordt, de rommel in de Kruidvat, bij ons in't dorp valt dat reuze mee. Uiteraard ligt het niet spik en span maar er is altijd een medewerker aan het opruimen/herinrichten.
Etos vind ik erg leeg ogen met half lege schappen, en van elke soort maar 3 dingen..

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 12:00

Voor make-up ga ik liever naar de kruidvat, die hebben ook Essence, Catrice, NYC, Gosh etc. maar voor bijvoorbeeld een tonic of een huismerk product ga ik toch liever naar de etos. Die vind ik eigenlijk toch wat professioneler.