Mijn gedachtengang was deze: bij Filosofie leer je niet zozeer alleen maar over de filosofie, je leert ook op een bepaalde manier nadenken en argumenteren. Dat is ten eerste een hele nuttige vaardigheid en daarnaast iets wat je moeilijker leert in je eentje met een boek - je leert het omdat je discussieert met anderen en daar is zo'n vak ideaal voor. Terwijl Informatica, als dat iets is wat je interesseert, ook prima te leren is in je eigen tijd. De mensen die ik ken die nu in die wereld werkzaam zijn, hebben hun vaardigheden niet op school geleerd maar thuis, omdat ze het als een hobby zagen. Een website bouwen kun je jezelf leren en is nog leuk om te doen ook.
Je vraagt over Filosofie versus Levensbeschouwing - ik vind het een wereld van verschil, al is het maar omdat Filosofie als keuzevak vaak niet bijzonder grote klassen oplevert en dus enkel geïnteresseerde mensen, terwijl Levensbeschouwing verplicht is. De onderwerpen zijn anders, de insteek is anders; ik vond het echt wat toevoegen.
Enne.... Als je echt twijfelt kun je ook meerdere keuzevakken kiezen he. Niet dat ik je keuze moeilijker wil maken... Maar je zou er 2 kunnen kiezen en eventueel altijd nog 1 laten vallen als het toch teveel wordt.

Maar het was inderdaad ook veel php, java etc. en games maken, basis van een computer (wat doet bijv een processor) etc.
Filosofie die ik gekregen heb, was erg leuk en je leerde inderdaad beargumenteren en verder nadenken. Je leert er ook veel over jezelf vind ik, je komt "jezelf tegen" ontdekt je eigen visie, hoe je in het leven staat maar je leert ook veel meer begrijpen dat anderen een andere visie hebben. Ik herinner me nog steeds (is al flinke tijd geleden dat ik het gehad heb) bepaalde verhalen uit mijn filosofie die zo to the point waren... Sommige gebruik ik zelfs nog als ik iets wil duidelijk maken!