Pfoei wat geef je die kerel veel macht over je zeg

Wat mij betreft ligt een groot deel van de schuld hier toch echt bij jezelf.... de man zal best vervelend zijn maar jij legt hem ook geen strobreed in de weg zo te lezen, hij is degene die alles bepaald, jij gaat er in mee en baalt wat in jezelf en doet er verder weinig mee zoals ik het lees

Probeer echt afstand te nemen, hij is maar een collega
Je bent niets aan hem verplicht.
Je baas vindt dat jullie op gelijke voet staan.
Je hebt het steeds over discussies die ontstaan. Je hebt pas een discussie met iemand als je daar zelf in mee gaat

Antwoord jij gewoon heel laconiek waarmee je hem afpoeiert dan volgt er geen discussie.
Met de opmerking "als je niks leuks hebt te zeggen, zeg dan liever niks" is ook helemaal niets verkeerds, zoiets kun je heel luchtig zeggen hoor

Als jij gewoon laat merken dat hij geen vat op je krijgt dan plaats je jezelf niet onder hem.
Nu ben je best wel onderdanig door hem te laten bepalen hoe jij je voelt

Wat kan jou het schelen dat hij het raar vindt dat jij je ipod op hebt

Als je gewoon je werk goed kan doen met dat ding op en je baas vindt het best, dan heeft hij er niets over te zeggen.
Ik vind al met al dat je je veels te druk maakt om wat hij vindt en wel heel erg met hem bezig bent, je allerlei dingetjes aantrekt en er aan ergert waarover je hooguit je schouders op zou moeten halen

Laat dat nou gewoon eens los en blijf lekker bij jezelf, hou die kerel aan de oppervlakte en neem hem niet mee naar binnen in je hoofd waar je over vanalles gaat lopen malen

Zie jezelf als gelijke of eigenlijk dat jij voor jouzelf gewoon boven hem staat

Wil hij dat je iets voor hem doet: leg het hem dan inderdaad uit zodat hij het zelf kan doen.
Het is logisch dat hij de leiding neemt als jij jezelf zo onderdanig opstelt, neem de leiding gewoon lekker terug

Of praat met je baas en leg uit waar je mee zit en vraag om advies, of als je dat allemaal echt te bezwarend vindt: accepteer het of ga wat anders doen.... waarbij het waarschijnlijk een kwestie van tijd is totdat je weer in een zelfde situatie (of erger!) terecht komt omdat je het over jezelf afroept door zo onderdanig te doen...