Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Chiave schreef:Is trouwens bij N&G niet verplicht wiskunde B te kiezen? Of is dit alleen op het VWO?
In combinatie met Natuurkunde en scheikunde is namelijk wiskunde B verplicht, aangezien deze vakken onderdeel zijn van N&G?

dogs_horses schreef:Ik kan je wel aanraden om toch wiskunde te nemen, omdat je dit bij veel studies nodig hebt, ik ben zelf ook niet goed in wiskunde maar liever een 5-6 op je rapport dan helemaal géén wiskunde. Teminste, dat is mijn mening.
Emmaa_ schreef:Wiskunde C is idd makkelijker, maar dit bestaat niet op de Havo
liekec schreef:M&ohoeft niet perse in combinatie met economie al word het wel aangeraden. Ik doe het zelf ook en ben echt geen wonder in economische dingen maar hier haal ik gewoon zessen voor. En ik vind het een heel leuk vak, dat scheelt ook wel. Volgens mij is wiskunde vanaf volgend jaar idd verplicht. Ik heb ook NLT en ook dit is een leuk vak met ve variatie. Je hoeft er niet goed voor te zijn in natuurkunde maar meer gewoon algemene beta kennis.
Interresseerd me niet zo.. Ak wel iets meer dus dan maar dat.. Bizzybijtje schreef:Emmaa_ schreef:Wiskunde C is idd makkelijker, maar dit bestaat niet op de Havo
Dat zal dan vroeg of laat wel om de hoek komen kijken aangezien het verplicht wordt haha.
Had in een eerdere post van de TS gezien dat ze wiskunde C noemde dus dacht dat ze het al aanboden op haar school. Maar zie nu net dat dat een foutje was en dat het wiskunde D moest zijn.
Emmaa_ schreef:Wiskunde D is nog een heel stuk moeilijker dan wiskunde B, dat is echt voor mensen die de technische kant op willen gaan/een extra uitdaging nodig hebben.
Overigens is er wel een rede dat Wiskunde C niet wordt aangeboden op de Havo, wiskunde A op de Havo is namelijk vergelijkbaar met wiskunde C op het VWO, en dat is toch wel echt basisniveau. Je krijgt vooral veel kansberekening en dergelijke.
Doelde er enkel op dat ik daardoor over wiskunde C begon. Chiave schreef:Is trouwens bij N&G niet verplicht wiskunde B te kiezen? Of is dit alleen op het VWO?
In combinatie met Natuurkunde en scheikunde is namelijk wiskunde B verplicht, aangezien deze vakken onderdeel zijn van N&G?
Bizzybijtje schreef:Emmaa_ schreef:Wiskunde D is nog een heel stuk moeilijker dan wiskunde B, dat is echt voor mensen die de technische kant op willen gaan/een extra uitdaging nodig hebben.
Overigens is er wel een rede dat Wiskunde C niet wordt aangeboden op de Havo, wiskunde A op de Havo is namelijk vergelijkbaar met wiskunde C op het VWO, en dat is toch wel echt basisniveau. Je krijgt vooral veel kansberekening en dergelijke.
Dat weet ikDoelde er enkel op dat ik daardoor over wiskunde C begon.
Verkeerd begrepen
Emmaa_ schreef:Wiskunde D is nog een heel stuk moeilijker dan wiskunde B, dat is echt voor mensen die de technische kant op willen gaan/een extra uitdaging nodig hebben.
laraxXxemma schreef:Maar TS, worden mentormoment en rekenen bij jou echt als vakken aangeboden?
rekenen is namelijk ook een verplicht onderdeel, en nu kan het volgend jaar en op jou school anders zijn maar ik krijg geen les in rekenen, ik heb volgens mij alleen een keer een reken toets. En mentormoment dat is niet echt een vak, dat is meer begeleiding
nienke555 schreef:Chiave schreef:Is trouwens bij N&G niet verplicht wiskunde B te kiezen? Of is dit alleen op het VWO?
NT is met wiskunde B, tenniste op mijn school (gymnasium) wel.
Ik ga CM kiezen, maar ik moet toch echt wel wiskunde, dat is bij mij op school voor alle profielen verplicht. Ik ga wiskunde A kiezen, en als ook dat niet lukt kan ik altijd nog wiskunde C doen.
In jou geval zou ik niet weten wat ik moest doen. Ik moet kiezen tussen economie of aardrijkskunde, maar dat weet ik ook echt nog niet... Ik zit nu in de 3e klas en ik heb nog nooit economie gehad, dat krijg je hier pas in de 4e, dus ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten.
nienke555 schreef:Chiave schreef:Is trouwens bij N&G niet verplicht wiskunde B te kiezen? Of is dit alleen op het VWO?
NT is met wiskunde B, tenniste op mijn school (gymnasium) wel.
Ik ga CM kiezen, maar ik moet toch echt wel wiskunde, dat is bij mij op school voor alle profielen verplicht. Ik ga wiskunde A kiezen, en als ook dat niet lukt kan ik altijd nog wiskunde C doen.
In jou geval zou ik niet weten wat ik moest doen. Ik moet kiezen tussen economie of aardrijkskunde, maar dat weet ik ook echt nog niet... Ik zit nu in de 3e klas en ik heb nog nooit economie gehad, dat krijg je hier pas in de 4e, dus ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten.
Verona2000 schreef:Emmaa_ schreef:Wiskunde D is nog een heel stuk moeilijker dan wiskunde B, dat is echt voor mensen die de technische kant op willen gaan/een extra uitdaging nodig hebben.
D wil ik zowieso niet. Zou ik ook niet redden qua tempo. Moet alles echt snappen en 100 x doen dan. En daar gaan ze dan te snel voor..
nienke555 schreef:Kan je ook een beetje een voorbeeld geven hoe economie is en wat je er van kan verwachten, want ik heb echt geen idee
Hoe moet ik het uitleggen hahah! Zowieso met balans etc maar dat is heel makkelijk.. Ik ben geen ster in wiskunde maar sta wel een 7,5 voor eco! Als je gewoon een beetje meedoet en het begrijpt is het goed te doen!