Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tendance schreef:Ik heb 2 HBO opleidingen achter de rug en er altijd minimaal 20 uur bijgewerkt, dus dat je er niet naast kunt werken is onzin.
Ik vind 600 euro in de maand erg veel als totaal studie 1500 kost.
Dat betekent namelijk, dat je 7200 euro binnenkrijgt en daarvan gaat 1500 naar de studie.
Dan houd je 5700 euro over in het jaar om aan huur en eten te betalen.
Geld waar je eigenlijk niets voor hoeft te doen.
Ik verdien ruim 4 x zoveel op jaarbasis, maar moet er ook iedere dag keihard voor werken.
Het is 475 euro in de maand bovenop je studiegeld. Ik vind het veel.
Verder denk ik, dat de enigen die je kunnen helpen aan het juiste en daarmee zekere antwoord DUO is.
Beetje krom weer. Verder valt huur van een kamer vaak ook vies tegen (350 gemiddeld per maand). Verder heb je dan nog eten/drinken etc. 600 kan je prima van leven, maar het zal krapjes zijn
Maar dat hangt ook van de huur af. soloro schreef:Tendance schreef:Ik heb 2 HBO opleidingen achter de rug en er altijd minimaal 20 uur bijgewerkt, dus dat je er niet naast kunt werken is onzin.
Ik vind 600 euro in de maand erg veel als totaal studie 1500 kost.
Dat betekent namelijk, dat je 7200 euro binnenkrijgt en daarvan gaat 1500 naar de studie.
Dan houd je 5700 euro over in het jaar om aan huur en eten te betalen.
Geld waar je eigenlijk niets voor hoeft te doen.
Ik verdien ruim 4 x zoveel op jaarbasis, maar moet er ook iedere dag keihard voor werken.
Het is 475 euro in de maand bovenop je studiegeld. Ik vind het veel.
Verder denk ik, dat de enigen die je kunnen helpen aan het juiste en daarmee zekere antwoord DUO is.
Dat jij daarnaast hebt kunnen werken, zegt niet dat iedereen dan maar kan werken naast hun studieBeetje krom weer. Verder valt huur van een kamer vaak ook vies tegen (350 gemiddeld per maand). Verder heb je dan nog eten/drinken etc. 600 kan je prima van leven, maar het zal krapjes zijn
Maar dat hangt ook van de huur af.
maar woonde thuis en mijn ouders verdiende prima. iirrssjjee schreef:unihorses schreef:
ja nee, snap ik ik ook + een duurdere studie ( schoolgeld hbo/uni is hoger toch? ) maar ik kan maximaal 544,74 euro ontvangen... met alles aanvullendnu is dat best wel minder wat ik ineens op mijn rekening kreeg
HBO'ers en Universitaire studenten krijgen minder hoge stufi dan MBO'ers. Dit omdat mensen van de uni en HBO later meer geld gaan verdienen en een evt lening daardoor makkelijker af kunnen lossen (schijnt).
Ik denk dat dit nog aangeast moet gaan worden TS!
En anders even bellen.
(overigens krijg ik wel veel, kan redelijk sparen icm werk al woon ik dan op maar 8,5 m2 heb ik wel 2 paarden erbij )
maar ik haat bellen
Eulogy schreef:soloro schreef:Dat jij daarnaast hebt kunnen werken, zegt niet dat iedereen dan maar kan werken naast hun studieBeetje krom weer. Verder valt huur van een kamer vaak ook vies tegen (350 gemiddeld per maand). Verder heb je dan nog eten/drinken etc. 600 kan je prima van leven, maar het zal krapjes zijn
Maar dat hangt ook van de huur af.
Ja, maar je moet niet vergeten dat je dat geld in principe krijgt zonder er iets voor te doen. Ik vind het ook veel.
Overigens zou ik niet weten waarom je, tenzij je fysieke problemen hebt of een ontzettend zware studie doet, niet zou kunnen werken naast je studie. Al is het maar 8 uurtjes per week. Volgens mij staat er voor geen een studie meer dan 40 uur namelijk.
Maar goed, niet geheel ontopic deze discussie.

Nanno_123 schreef:Je moet ieder jaar weer opnieuw het inkomen van je ouders doorgeven.
Nu moet je dat doorgeven over het jaar 2013. Je moet je ouders dus vragen om een aangifte inkomstenbelasting, en daar een kopie van opsturen naar DUO.
het geld dat je nu niet krijgt, krijg je met terugwerkende kracht.
Ik zit in hetzelfde schuitje.. gelukkig had ik nog geld op mijn spaarrekening staan, anders kon ik de huur niet betalen![]()
Je moet wel zorgen dat dit voor de eerste van de maand gebeurd.. anders heb je je geld pas in April. en anders eind Maart.