Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leffroi schreef:Maar buiten het feit van de opleidingen..
Hoe gaan jullie om met ontploffende katten? Ik heb een erg goede greep als het er op aan komt, heb ik al vaak een compliment over gehad, maar toch zou ik wat minder stress bij de beestjes willen ontwikkelen. Bij een enkele voel je direct al, dat je hem stevig in de houdgreep moet hebben, maar soms kunnen de meest rustige en liefste katten compleet ontploffen tijdens het zetten van een braunule bijvoorbeeld. (En de katten die bij voorbaat al grommen, blijft het meestal bij alleen maar grommen en zitten doodstil).

Leffroi schreef:Ja, gebruiken wel gasnarcose, maar als een hond al zo ver wakker is, dan helpt het gas niet snel genoeg. Had de iso al flink hoog gezet, maar hielp niet. Hij werd ook opeens heel snel wakker, geen oogreflex, niks. De DA zei, ik voel iets bewegen (gebeurd wel eens), maar dan zet je de iso aan of hoger en dan is het vaak wel genoeg. Maar deze was binnen 2 seconden zo wakker dat hij ook omhoog kwam enzo. Dan heeft gas geen nut meer hihi.
) Dus ik snel onder de operatiedoek de handgreep erop, iso stond al aan en een collega rende om een spuit in de braunule te legen (heel blij dat ze aan het infuus hing). Ze heeft er overigens niks aan overgehouden. Furrow schreef:Ik vraag me soms af, hoe het dan komt dat er meer werk is in het buitenland voor paraveterinairen.
Ik dacht dat het altijd was omdat je niet IV mag prikken en heel weinig mag doen. Maar ik begrijp dat jullie dit wel mogen doen.

WillemYntJee schreef:Huh hoe kan ie dan wakker worden? Je prikt m neem ik aan om te gaan slapen en intubeert m dan om onder narcose te blijven toch? Je zet niet pas t gas aan als t eigenlijk al te laat is. Maar gelukkig was je collega er snel bij!