Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amaris schreef:Ik wilde dat mensen zich eerder ziek zouden melden....
momenteel zitten we met drie man op kantoor, waar er twee ziek en verkouden zijn. Blijf dan in hemelsnaam thuis! Je doet niemand er een plezier mee om snotterend en hoestend achter je pc te gaan zitten...
Leuk dat koppige doorwerken maar als je de rest van het kantoor aansteekt schiet ook niemand er iets mee op...
sanne1992 schreef:Amaris schreef:Ik wilde dat mensen zich eerder ziek zouden melden....
momenteel zitten we met drie man op kantoor, waar er twee ziek en verkouden zijn. Blijf dan in hemelsnaam thuis! Je doet niemand er een plezier mee om snotterend en hoestend achter je pc te gaan zitten...
Leuk dat koppige doorwerken maar als je de rest van het kantoor aansteekt schiet ook niemand er iets mee op...
Op het moment dat iemand snotterend en hoestend zit, ben je het stadium van aansteken al voorbij. Dus dat klopt al niet. Ik vindt dat iedereen er vrij in is. Ik raak alleen geïrriteerd als mensen thuis gaan zitten als ze alleen maar aan het snotteren of hoesten zijn.
sanne1992 schreef:Amaris schreef:Ik wilde dat mensen zich eerder ziek zouden melden....
Op het moment dat iemand snotterend en hoestend zit, ben je het stadium van aansteken al voorbij. Dus dat klopt al niet. Ik vindt dat iedereen er vrij in is. Ik raak alleen geïrriteerd als mensen thuis gaan zitten als ze alleen maar aan het snotteren of hoesten zijn.
Citaat:Gedurende de eerste dagen van de verkoudheid, waarin je de ergste symptomen vertoont, ben je het meest besmettelijk. Hoe meer je hoest en proest, hoe groter de kans dat je een ander aansteekt.
Maar echt ziek is voor mij wel een poos geleden gelukkig!
femke27 schreef:Met een eigen restaurant betekent ziek zijn sluiten. Ben zelf de kok en niet te vervangen zonder iemand een hele tijd in te werken. Dat laatste is lastig bij ziek worden. Dus werken gewoon door.
Hoewel ik doorwerken met de zwaar gekneusde enkele afgelopen zomer als zeer vermoeiend beschouwde.
Marsu schreef:Ik ben van mening dat zieke collega's gewoon thuis moeten blijven. Kom niet de rest ook aansteken AUB.
Bij mij ligt de grens bij koorts, dan blijf ik thuis.
Nu krijg ik zo eens in het jaar een zeer zware verkoudheid, meestal komt het niet tot koorts, maar in een etmaal jaag ik er dan twee dozen tissues doorheen. Dan meld ik mij meestal ook ziek, want ik ben dan alleen maar aan het snuiten, proesten en bacillen aan het verspreiden. Geen handen vrij om dan nog enig nuttig werk te verrichten zullen we maar zeggen
Al 2 weken last van koorts en klachten, maar het is zo druk en ik kon vorige week ook nog op wintersport (soort van dan, ik lag daar meer op de bank) dus kan ik nu ook heus werken. Wel val ik halverwege de middag om en dan ga ik dus wel naar huis. Maar voorlopig werk ik ook nu tot ik omval.
Ik heb gelukkig niet teveel verantwoordelijkheden op mijn werk dus als ik ziek ben word ik niet persé gemist. Maar ik doe daar echt niet aan mee, ik hoop nog vijftig jaar te leven , dus mijn lijf en leven is me dierbaarder dan mijn job 
)
. Was denk ik 3/4 jaar terug