stage Malta

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: stage Malta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:42

Ik weet dat T-Mobile vanaf dit jaar geen extra kosten rekent voor internet, bellen en sms'n in het buitenland, misschien heb je daar wat aan?
En verder, niet overal een tegen argument voor zoeken, wees blij dat je misschien naar Malta mag! En daarnaast, waarom wil je niet met je laptop over straat? Het is het een of het ander...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 16:47

Ik wil gewoon mijn schoolopdrachten maken op Malta.
Ik doe een eenjarige opleiding en aangezien er een draaiboek gemaakt moet worden die ik enkele dagen voor stage krijg en 1 dag na stage ingeleverd moet zijn.Daarvoor heb ik een computer met internet nodig om alles op te zoeken zodat ik mijn diploma kan halen.
En ik heb eenmaal niet veel te besteden.
Ik heb geen internet nodig voor facebook of dergelijke daar kan ik best een aantal weken zonder.
Dit is puur om aan het werk te kunnen voor stage en school.
Typen zonder internet kan ja maar alles opzoeken gaat dan lastig.
Daarom vraag ik of iemand ervaring heeft met zo dongel ding.
Of die überhaupt in het buitenland gebruikt kan worden en hoeveel dat kost.

Dus hoezo klagen ik geef duidelijk aan wat ik zoek.
Ik wil voor die tijd weten waar ik aan toe ben

De laptop wil ik niet meenemen omdat het een van de kostbaarste dingen is die ik heb.
En ik heb geen zin om neergeslagen te worden en berooft te worden terwijl ik over straat loop.
Ja ik ben blij dat ik erheen mag maar betekent dat dan dat ik niet mag uitzoeken hoe het met internet geregeld kan worden ?

T-Mobile geeft die dat ook alleen voor de laptop

ik zoek dus niks voor de telefoon maar voor de laptop

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:49

Je hebt hier Melita, daarmee kan je een bepaald abbonoment afsluiten met je telefoon en dan heb je overal wifi. Wil je daar meer over weten dan zal ik even voor je rond moeten vragen.
Ik heb zelf heb een router (abbonoment p.m opzegbaar) in mijn appartement via Melita en dat werkt perfect.

Mocht je nog vragen hebben over stage lopen op Malta, ik zit hier nu 10 weken en heb er nog 8 te gaan dus vraag maar raak!
Laatst bijgewerkt door Acceptance op 21-01-15 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:50

Ik gok dat je niet de enige bent die daar naartoe gaat, dus dan hebben die anderen toch precies hetzelfde 'probleem'? Lijkt mij dat je opleiding daar toch ook wel wat moet faciliteren als ze van je verwachten dat je van alles op het internet moet opzoeken.

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:52

Overigens lijkt het mij sterk dat er geen wifi zal zijn in het appartement. Er zitten hier ook veel andere nederlanders en heb er tot nu toe geen een over gehoord..
In mijn appartement dat geregeld was via het stagebureau zat ook standaard wifi, later door omstandigheden verhuisd en nu heb ik zelf een abbonoment met router via Melita. Werkt perfect.
Laatst bijgewerkt door Acceptance op 21-01-15 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:53

Internet café :D meerdere gezien daar waaronder st Julians.

En wat acceptance zegt, Melita.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:13

Of T-Mobile dat voor de laptop heeft denk ik niet, maar je kan dan wel je telefoon als hotspot gebruiken voor je laptop. Het fijne weet ik er verder niet van. Succes!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 20:47

Of het moet in een jaar veranderd zijn dat ze er nu wel wifi hebben maar vorig jaar en jaar erop was er geen wifi.

Ik zal eens opzoeken over dat Melita ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:56

AfricanLady schreef:
De laptop wil ik niet meenemen omdat het een van de kostbaarste dingen is die ik heb.
En ik heb geen zin om neergeslagen te worden en berooft te worden terwijl ik over straat loop.
Ja ik ben blij dat ik erheen mag maar betekent dat dan dat ik niet mag uitzoeken hoe het met internet geregeld kan worden ?

T-Mobile geeft die dat ook alleen voor de laptop

ik zoek dus niks voor de telefoon maar voor de laptop

Malta is geen derdewereldland, hoor :'). Je wordt heus niet neergeslagen en beroofd, kom op zeg. Je kunt rustig met een laptop over straat, helemaal geen probleem.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:25

Ik wou net zeggen. Malta is een relatief veilig land. Nee je moet niet in een of andere achterbuurt lopen met je laptop in je arm ipv je tas, nee das niet handig.. Maar dat is het nergens :=

En nee, ik heb het ooit eens uitgezocht. Dongel werkt wel, maar daar moet je dus een abonnement bij hebben wat vaak 1 of 2 jarig is.. Hoop extra geld dus. Welke provider zit je? Ik heb bijvoorbeeld bij tmobile: 500 mb, te gebruiken voor 14 dagen. Na de 500 mb gaat hij gratis onbeperkt door tegen een lagere snelheid. Dus dan kan je een wifihotspot maken.

Het is roeien met die riemen die je hebt. Je kan zeuren dat het via je mobiel zo 'onhandig' is, maar het is tenminste iets. Wees blij dat het tegenwoordig zo kan ipv alleen maar negatief te zijn en niets goed is. We proberen je alleen maar te helpen..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 22:04

Tjongejonge hee, wil je nou naar Malta of niet? Volgens mij kan je beter thuis blijven als je het nu allemaal al zo ellendig vindt.

Zoek op google naar dongel, ga langs in de winkel bij je provider, en anders probeer je het daar ter plekke te regelen bij de lokale telecomaanbieder.
Als ze daar elk jaar heen gaan met school en je elk jaar die opdrachten moet maken, dan kan iedereen het dus op die manier zonder wifi, dan moet jij het toch ook kunnen?? :?

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:27

Oh en loop hier al 10 weken met mijn laptop én spiegelreflex.. Nog niks gebeurd, hoef je ook niet bang voor te zijn.

Alleen na het stappen (paceville in st.julians) niet alleen teruglopen, voor de rest is het een en al genieten!

Aanrader is blue lagoon(Comino) oh en wist je dat er hier een renbaan is? Ga ik zondag wat plaatjes schieten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:33

Comino... Pfff wat daar gebeurd is. 'Vroegah' was het een plekje waar je alleen met een priveboot kon komen , weet ik nog van 15 jaar geleden :')
Nu is het volgens mij echt een toeristisch rampgebied geworden als ik het zo hoor :'(

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:42

Dan zeur ik maar.
Ik wil me alleen vast voorbereiden.
Zoals ik al zei het internet is niet voor facebook of watever maar om serieus bezig te zijn.
Vorig jaar zijn er 3 die meegingen niet geslaagd omdat ze het niet op tijd af hadden.
Je moet zo goed als alles afhebben om mee te mogen en dat heb ik dan alleen deze stage is ook iets waar je een grote opdracht bijkrijgt.
En ik wil koste wat het kost het dit jaar halen ik kan het me niet permiteren om het jaar over te doen.
Als dit zeuren is prima dan kijk je in een ander topic.
En degene die het zonder wifi deden hadden een behoooooorlijke telefoonrekening toen ze terugkwamen en dat wil ik mezelf besparen.
dus prima noem me een zeur ik vind eerder dat ik probeer zo goed mogelihk voorbereid erheen te gaan.
En er alles aan wil doen om mijn opleiding goed af te ronden.

Ik zit bij vodafone kwa prijs niet het goedkoopste ben ik achter gekomen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:44

Ennja wat is veilig.
O eral waar de mens is kan er wat gebeuren.
Kijk maar naar parijs.
Ik ben voorzichtig dat kan je mij niet kwalijk nemen

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:32

Het maakte voor de aanslag in Parijs weinig uit of er nou een persoon mét of zonder laptop liep.
Niet zo doemdenken en ga lekker nuchter naar Malta toe! Laat het op je af komen en je zult vast een stuk meer lol hebben daar. (: Vraag evt tips van mensen die het vorig jaar wel gehaald hebben zonder torenhoge telefoonrekening, want die zullen er vast wel zijn. Heel veel plezier!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:44

Vodafone?
Heb je hier iets aan misschien:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... s-xl.shtml
Dan kan je als je iets moet opzoeken op internet alles wat je wilt weten verzamelen en op een dag naar keuze , die bundel aanzetten, wifi hotspot bij jezelf aan en via je laptop connecter. Ben je 4,- kwijt voor die dag en dan heb je de informatie die je nodig hebt. drie dagen voor je weggaat heb je al die opdrachten toch? al alles op je pc zelf zetten aan aantekeningen, opdrachtformulieren en zoveel mogelijk informatie kopieren vanaf internet naar word zodat je alles bij elkaar hebt.
Of is dat ook geen optie?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:32

En anders gewoon bij de McDonalds gaan zitten om via je telefoon info op te zoeken (sites opslaan zodat je ze offline ook kunt bekijken) en die info in het verblijf op de laptop uitwerken.

Ik vind wel dat je veel beren op de weg ziet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:00

De optie die Celiien geeft zou ik inderdaad ook overwegen. Lijkt mij de meest logische optie. Als ik beetje google bestaan er niet echt dongels waar je prepaid mee kunt internetten in het buitenland.

Dus, regel internet in het buitenland voor op je telefoon. Ja dat kost geld, maar voor niets komt de zon op ;)

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:21

Ik wil je in iedergeval veel plezier wensen! Ik snap je wel dat je voorzichtig bent hoor, ik ben zelf ook altijd wat voorzichtiger als ik naar een nieuw land ga. Je moet eerst alles even zelf zien en voelen voordat je weet of het ook voor jou gevoel veilig genoeg is. En wie weet loop je na 1,5 week wel met je laptop over straat (verpakt in een goede tas) dat kunnen wij/jij nu nog niet oordelen. Ik vind persoonlijk dat je niet zeurt, en er juist gezeurt wordt over dat je niet moet zeuren :+ Want ik geloof dat iedereen altijd alles zo goed mogelijk voor elkaar wil hebben voordat hij/zij weggaat naar een nieuw onbekend land. Ik kan je helaas niet verder helpen met een dongel, maar wat ik persoonlijk zou doen is naar de stad gaan en alle winkels aflopen en vragen wat die provider voor jou kan beteken.

Ik wens je heel veel succes in je zoektocht naar internet en ik wens je super veel plezier op Malta! Wat een leuke kans en ik hoop dat je daar ontzettend mag genieten!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 11:12

Bedankt Celiien ik zal eens kijken.
San87 de mcdonalds zit helemaal aan de andere kant van het eiland dus ik zou er niet zo snel heen gaan.
Renskelap bedankt ik ben liever goed voorbereid en ik wil graag van alles weten en ja dat kan gezien worden als zeuren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:10

Blijf je dan maar op één plek tijdens je verblijf? Lijkt me niet toch? Je reist voor 3 euro de hele dag het eiland over met de bus.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 14:48

Ik moet gewoon werken elke dag behalve zondag dan ben ik vrij

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:51

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar op je werk is er geen wifi dan wel internet?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 14:52

Geen idee voor zover ze zeiden was er geen wifi dus dan houd ik er rekening mee