Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zouden de mensen die je zou teleurstellen je een ongelukkige toekomst wensen? Ik zou lekker voor jezelf gaan en dat halfjaartje nemen, heb je ook nog tijd dus om een nieuwe opleiding te zoeken?
Weet nog wel dat ik je weleens over geschiedenis heb gehoord!
Kan vast wel een docent Nederlands regelen waar je ook bij mag kijken, of LB..
En geen banen.. nah, ik werd direct na mijn studie weggekaapt bij mijn masters omdat er veel vacatures waren, binnen een half jaar had ik een vast contract en het is het leukste werk ever. Dus als jij dat graag wilt moet je dat doen! Over 4 jaar (wanneer jij klaar bent) is die vergrijzing waar ze het al jaren over hebben in volle gang. *wij merken het nu ook*. Dus. Dat.
ruitje schreef:Ik ben docent geschiedenis geweest, wat ik je mee wil geven:
Doe een andere lerarenopleiding( bijv, Nederlands) en neem als Minor geschiedenis.
Ik was het na 6 jaar zat en met geschiedenis kun je echt helemaal niks behalve docent zijn.
MarlindeRooz schreef:ruitje schreef:Ik ben docent geschiedenis geweest, wat ik je mee wil geven:
Doe een andere lerarenopleiding( bijv, Nederlands) en neem als Minor geschiedenis.
Ik was het na 6 jaar zat en met geschiedenis kun je echt helemaal niks behalve docent zijn.
Ik snap dat je er zat van kan zijn maar ik ben echt wel een geschiedenis freak.![]()
Wil daarom ook 3 vakken gaan geven. (maatschappijleer, geschiedenis en maatschappijwetenschappen)
Ik ga zeker goed nadenken over Nederlands. Ik kan altijd nog 2 hbo studies gaan doen en dan die 2 andere vakken duaal halen.
. Ik raad je aan je heel goed te orienteren. Daarbij: 2 HBO-studie's doen is helaas een duur grapje geworden sinds vorig jaar (2e studie kost het 3-voudige aan collegegeld). Maar goed, eerst een gesprek met je ouders.
, maar ik ben van gedachten verandert na mijn stage op een basisschool en ik weet nu waar mijn hart ligt. (Ik doe de studie Onderwijsassistent maar zeg al jaren dat ik GS docent wil worden.)
Bedenk met geschiedenis ook dat er een kans is dat je jaren voor klasen staat die ronduit k*t zijn. Vind je geschiedenis dan ook nog leuk?ruitje schreef:Oh jeetje, als de vakinhoud jouw grootste passie is gaat het echt lastig worden. De meeste baankans is er op het VMBO... Ik vond de leerlingen leuk, maar vakinhoud? Nope