SDE schreef:Voor zover ik weet, heb ik een vraag gesteld en niet geoordeeld. In België betaal je +/- 700 euro inschrijvingsgeld en de overige 12.000 euro studiegeld betaalt de belastingbetaler. Maakt niet uit hoeveel ManaMa's je volgt.
Blijven studeren omdat je geen werk vindt? Tussen 2 academiejaren zitten 3 maanden. Da's dan ook snel opgegeven met de zoektocht naar een job en snel de keuze gemaakt om verder te studeren. En ik zou met mijn bijbaantjes geen 9.000 euro kunnen verdienen. Knap!
Het kwam op mij niet over als een oprechte, neutrale vraag. Zo te zien sta ik daarin niet alleen.
Verder sluit ik me grotendeels aan bij Ilsemarie. Het verschil tussen Nederland en België is gewoon best wel groot. Gelukkig heeft mijn uni dus de regeling dat hun eigen studenten onder bepaalde voorwaarden een tweede master tegen het normale tarief à €2000 kunnen volgen. De uni betaalt de rest, niet de overheid of de 'belastingbetaler'. Die regeling geldt alleen als je zonder pauze doorstudeert en houdt ook op na de tweede master, voor een derde master ga je het instellingstarief van €9500 betalen. Verder heeft mijn uni eigenlijk maar vier weken zomervakantie, van half juli tot half augustus. De meeste masterstudenten zullen in die periode waarschijnlijk aan hun scriptie moeten doorwerken. De keuze om door te studeren had ik al veel eerder gemaakt, de sollicatieprocedure voor mijn huidige master vond namelijk in mei/juni plaats.
en idd, dat zwarte gat daar ben ik ook heel bang voor..daarom ga ik op mijn stage komend half jaar mijn keiharde best doen, misschien dat ik daar dan kan blijven werken. Maar ik reken er niet op hoor.

Studeren in Amsterdam in ons eigen universiteitsgebouw is heel gezellig aangezien we met een redelijk klein aantal zijn zodat je zeker in je eigen jaar iedereen wel kent.
Ben nu zelf ook bezig met onderzoeksstage, vind de onderzoekswereld tot nu toe wel erg leuk! Toevallig net een spreker uit Australië gehad die ook onderzoek doet naar hallucinaties