stoppen, doorgaan, verlenging stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Re: stoppen, doorgaan, verlenging stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 14:33

Ik wil wel de verantwoordelijkheid nemen. Maar wat mijn bedoeling was om dit papiertje vp te halen. En dan eerst als verzorgende ig aan het werk en ervaring op doen en als er iets op mijn pad komt voor verpleegkundigen dat ik daar ook aan het werk kan.
Zelf weet ik goed dat ik geen leidinggevende functie moet hebben tot nu toe of ik zal hierin moeten worden geschoold zodat ik weet hoe ik kan en moet handelen in situatie die betrekking hebben met het leidinggeven.

Nu ben ik erg onzeker en zit ik nu niet lekker in mijn vel.
Nu ik geen stage heb heb ik wel sterk het gevoel dat ik er nu wat aan moet doen.
Minder dingen uitstellen (komt voort uit de onzekerheid) en dingen nu aanpakken. En als ik kies om door te gaan voor niveau 4 zal ik waarschijnlijk een maatje moeten hebben waarbij ik mijn onzekerheid kan uitten.

Zou ik eventueel met een verpleegkundige hier op bokt privé kunnen praten? Of verzorgende ig mensen die ook vp hebben geprobeerd.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:24

Je mag mij altijd pb sturen als je daar behoefte aan hebt!
Ben sinds 7jaar ig-er en bijna klaar met mijn vpk opleiding. Ik doe mijn opleiding bbl bij mijn eigen werk dus ook al aardig wat ervaring ook met begeleiden van stagiaires

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 18:40

Ik heb gekozen om niveau 3 te gaan doen om toch aan mijn onzekerheid te werken.
Nu ben ik 3 weken terug begonnen met stage lopen in een verzorgingshuis. Tot nu was het erg leuk, maar mag nog niet zoveel i.v.m. eerst alles af laten tekenen en goed keuren zoals medicatie opdracht.
Heb ik af en ingeleverd. Ook had ik een erg fijn gesprek met mijn werkbegeleider wel zei ze dat ik er zekerder moest staan.

Vandaag vroeg ik feedback aan iemand en die zij dat ze niet dacht dat ik 3e jaars was. Dan moet ik nu toch al meer kunnen.
Voorbeeld: Een bewoner at niet goed, soep. Dit was te waterig voor haar en ik stelde te een onzeker vraag of ze geen vast voedsel mocht hebben. Ik moest dat volgens haar gewoon als een feit zeggen en gewoon doen.
Ik ben klein en fijn zegt ze en dat helpt ook niet echt goed mee. Ik moet er voor staan en niet te bescheiden zijn .

Ik kan nu al janken dat het straks weer niks word.

Zou ik het a.s. dinsdag aan mijn werkbegeleider kunnen zeggen dat ik hier erg mee zit?
Verder gaf ze wel aan dat ik nu al dag structuur kende en op bellen reageer

Toch ben ik bang dat ze dit weer gaan op gooien waardoor ik het alsnog weer niet haal

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:52

Probeer niet te negatief te denken. Een stage is een leerproces, je mag er fouten maken en van die fouten leer je. Daarnaast leer je ook dingen waarvan je misschien niet eens wist dat je ze niet kon. Door je huidige ervaring lijkt het alsof je in de onbewust onbekwaam fase zit. Soms benoemt een leidinggevende juist wat hij wil zien in jou en dan kun jij daar aan werken. Dat is een leerproces en juist daar is een stage voor bedoelt.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:03

En wat als ik niet aan die eisen voldoe? Dat ik te bescheiden blijf, dat zit gewoon in me. Ik luister naar anderen en denk er altijd eerst goed over na.

En nu heb ik ook nog eens 112 moeten bellen toen ik van stage ging, was met nog 2 anderen al eerste bij een vrouw die opeens op de grond lag te bloeden en enkele min later dood was.
Jonge vrouw en had geen klachten waardoor het zou kunnen komen zoals hartfalen.
Waardoor ik nu ook nog eens denk wat heeft het leven voor zin. En het jammer vind dat bescheiden zijn niet meer mag in deze wereld.

Begin ook erg te twijfelen of dit beroep wel echt wat voor me is. Ik vind de zorg erg hard worden helaas.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:09

Wat lastig dat je zo onzeker bent. Het is wel erg herkenbaar ik was ook heel onzeker in mijn eerste stage en stond ook niet stevig in mijn schoenen. Inmiddels kan ik zeggen dat ik nu wel stevig in mijn schoenen sta.
ik zit nu in mijn laatste jaar en studeer ik af in de psychiatrie.
Wat mij heel erg heeft geholpen is mezelf vergelijken met collega's en dan vooral kijken naar hoe ze ze reageren op bepaalde situaties en proberen dat na te bootsen.
Probeer gericht te komen met leerdoelen zodat je begeleider hier feedback op kan geven.

Natuurlijk kan je niet van jezelf verwachten dat je zomaar zelfverzekerd bent maar geef het wel aan bij je begeleider,zodat zij kan zien dat je er aan werkt.

En probeer een beetje positief te blijven het is niet voor niets dat je in het het vierde jaar van vp hebt gezeten. Dan moet ig ook wel lukken. Geef jezelf de tijd het komt wel goed :(:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:34

Bescheiden en onzeker zijn verschillende dingen. Je kunt prima bescheiden zijn en toch zelfverzekerd.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:55

Ik ben erg bang dat het me niet niet gaat lukken. Ik kan proberen er aan te werken maar of ik het echt kan binnen enkele weken, ik weet het niet.
Hebben jullie voorbeelden van echt gerichte leerdoelen voor mij?

Zou ik het trouwens tegen mijn begeleider kunnen vertellen dat ik hier erg onzeker door werd?

En misschien is het wel goed op proff hulp te zoeken omdat ik te zwaar over het leven denk.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:13

Qua leerdoelen denk ik dat
- grenzen stellen heel goed voor je is. Proberen op 1 ding te richten het hoeft niet allemaal gelijk perfect te zijn.
- Open en duidelijk communiceren naar je patiënten en collega's.

En zou inderdaad ook tegen je begeleider zeggen dat je onzeker wordt door de feedback wellicht dat zij je positieve punten ook wil benoemen want die heb je echt wel!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 21:19

O super! Zal gelijk aankomende week deze leerdoelen gebruiken!

Mijn begeleider weet mijn verleden van andere stage. De rest van de collega's niet
Misschien dat het daar aan ligt. Straks haal ik stage weer niet hahah dan baal ik echt
Ik moet vanaf nu gewoon zelfstandig werken. Laten zien dat ik het alleen kan en ik weet dat ik dat kan. Misschien dat dat voor mij fijner werkt dan telkens afhankelijk te zijn

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 18:24

Toch nog even een berichtje.
Tot nu toe gaat het super goed, er is een stijgende lijn in mijn ontwikkeling.
Ze zijn tot nu toe tevreden:)
hopelijk blijf ik dat vast houden

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:05

Ben ik weer.
Het gaat nog steeds goed op stage en ik wil toch graag niveau 4 weer gaan doen. Omdat ik geen voldaan gevoel heb bij niveau 3.
Ik wil meer leren en meer doen. Overstijgend denken gaat ook steeds beter.

Nu moet ik een motivatie brief schrijven waarom ik weer verder wil gaan waar ik gebleven ben (dus niveau 4 laatste jaar).
Ik heb deze brief al gemaakt maar zou iemand van jullie deze brief willen inlezen?
Zodat het een goede brief wordt?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:39

Hee wat fijn dat het zo goed gaat op stage!
Je mag de brief wel pben dan lees ik het even door.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:38

Ja hoor stuur maar door :)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 14:29

Bedankt voor jullie aanbod maar het is al voor elkaar:)
Heb zelf wat in elkaar geflanst en iemand uit mijn kennissen kring heeft het na gekeken. En was goed.
Dinsdag heb ik het gesprek...... spannend