Stoppen met opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieniet

Re: Stoppen met opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-14 17:31

Mijn profiel was C&M met wiskunde, aardrijkskunde, Duits, tekenen, geschiedenis, Nederlands en Engels. Dus ik kan heel veel opleidingen gewoonweg niet doen omdat ik Biologie, Economie en scheikunde niet heb. Leuke dieren opleidingen hebben die vakken vaak als verplichting.

Ik heb wel veel hulp gekregen van jullie! Dankjewel! Ik ga eens wat rondneuzen en mn eerste jaar maar afmaken denk ik. Hopelijk haal ik mijn P hihi

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 21:52

Ik herken wel een beetje wat TS hier schrijft. Ik zit nu halverwege het tweede jaar journalistiek maar ik volg sinds oktober geen colleges meer. In eerste instantie hield het hele gedoe met de stufie mij ook tegen om te stoppen met mijn opleiding, maar ik heb ervoor gekozen om mijn P nog te halen en er dan mee te stoppen. In september ga ik dan op een andere hogeschool journalistiek afmaken.

Ik heb het hele gedoe met die stufie eens uitgezocht, want ik zat er natuurlijk ook niet op te wachten om vanaf 2015 een lening te krijgen.
Als je een HBO opleiding gedaan hebt, en je hebt nog recht op (een aantal van de) 4 jaar studiefinanciering, hou je deze gewoon. Ook als je voor studiejaar 2015/2016 gestopt bent met je HBO opleiding.
Als je stopt met een HBO opleiding, en al enkele jaren van je stufie gehad hebt, en dan ga je een MBO opleiding doen, dan krijg je weer recht op volle 4 jaar stufie.

Alleen écht nieuwe studenten krijgen een lening. De OV kaart blijft er wel gewoon in. Dit is allemaal te vinden op de website van DUO.

Ook voordat ik dit wist heb ik besloten dat mijn geluk belangrijker was dan mijn school, en op die school waar ik zat ging ik écht niet gelukkig worden. Het was al zo erg dat ik op zondag nooit kon slapen omdat ik zo tegen school opzag.

Wat je zegt over je profiel, zodra je je P hebt is het wel veel makkelijker om studies te gaan doen die profielvereisten hebben die jij niet hebt. Als je je P hebt kan je alleen niet elke universitaire studie gaan doen die je wil, dan moet je nog wel enkele vakken op VWO niveau afronden.

Veel succes! :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:07

Marrleen schreef:
Als je stopt met een HBO opleiding, en al enkele jaren van je stufie gehad hebt, en dan ga je een MBO opleiding doen, dan krijg je weer recht op volle 4 jaar stufie.

Is dat zo? Dat van het MBO kan ik namelijk niet zo vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:09

Rubber_Duck schreef:
Marrleen schreef:

Is dat zo? Dat van het MBO kan ik namelijk niet zo vinden.

Of het andersom ook zo is weet ik niet maar van mbo naar hbo is inderdaad apart.