_Nancy schreef:Florenc, wat doe je dan precies wat je niet leuk vind?
Ik heb al een aantal verschillende dingen gedaan
. 1,5 jaar in de loonsadministratie (voor een aantal grote bedrijven). Heel wat cijferwerk, loonsverwerkingen controleren, rapporten maken, ... veel deadlines, veel druk van de klant. Maar ooh zoo saai
. Weinig direct klantcontact, alles gaat via mail, en je bent in principe een stom uitvoerend poppetje
. Gevoel van 'zinvol' werken ontbrak mij volledig. Je verzorgt gewoon een dienst aan een bedrijf, waardoor het bedrijf waar jij voor werkt wat rijker wordt.
Daarna een jaar in een generalistische functie gezeten, met een stuk administratieve opvolging van training en recruteringen, stuk office management en een stuk legal. Op zich genoeg afwisseling, genoeg uitdaging, maar weer een totaal gevoel van zinloosheid
. Je zorgt er in principe gewoon voor dat andere mensen hun werk kunnen doen, niet meer, niet minder. Verder veel papierwerk, dat je behoorlijk hersenloos dient in te vullen. Nu zit ik als assistent recrutering (tijdelijk dus, totdat ik mijn opleiding kan starten) wederom hele dagen achter een PC
. Als ik smiddags niet in de cafetaria ga eten of een bij collega's binnen spring, zie ik op een ganse dag helemaal niemand. Ik mail wat planningen rond en zorg dat er interviews georganiseerd worden....Punt bij mij is dat ik zelfs heel uitdagend werk mag krijgen, als dat achter een PC dient te gebeuren, zonder contact met mensen, zonder effectief iets te 'doen', verveel ik mij in no-time en heb ik al heel snel het 'zinloze' van de job naar mijn gevoel.
Goed, er zijn natuurlijk mensen die de administratie fantastisch vinden he, maar ik word er niet warm of koud van als er iemand me vraagt om een contract op te stellen, waarvoor je dan een template moet opendoen en moet aanpassen, bijvoorbeeld
. Ik haal daar erg weinig voldoening uit.
Was ook een beetje een kakker manege waar je lekker uitgebuit werd
Verder haal ik er toch niet zo veel voldoening uit als dat ik zou willen, ondanks dat sommige mensen echt heeeeeel dankbaar zijn..
Hij is trouwens bijna 55 jaar