Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Horse_xx schreef:sescrible, was niet echt mijn vraag.. Dit is namelijk bij mijn huidige opleiding en 100 andere opleidingen ook zo..
secricible schreef:Horse_xx schreef:sescrible, was niet echt mijn vraag.. Dit is namelijk bij mijn huidige opleiding en 100 andere opleidingen ook zo..
Eigen keuze verder, maar in dat geval: ncoi nemen wij niet aan, niet als stagiaire en niet als beginnend werknemer. Daarnaast zou ik idd zorgen hebben om stages. Alle ziekenhuizen zijn verdeeld onder de verschillende scholen, dus in ziekenhuis stage lopen is geen optie. Veel eerstelijnspraktijken en verpleeg- en verzorgingshuizen zien ook niet graag iemand met ncoi-diploma...
En daar ben ik niet de enige in.ukje schreef:Ik zie dit topic nu pas. Maar ik heb zelf 2 jaar de opleiding voeding en diëtetiek gedaan in Amsterdam. Redenen van stoppen zijn privé.
Maar ik zou voor deze opleiding geen thuisstudie gaan volgen naast dat stage plaatsen heel moeilijk te vinden zijn, is mijn ervaring dat je op school toch ook al heel veel in de praktijk bezig bent, met oefenen van dietistisch consulten (met mede studenten) tot het ontwikkelen van een nieuw product, of het ontwikkelen van nieuwe recepten etc. wat allemaal op project basis gaat. Een van de redenen hiervoor is dat je later in het werkveld vaak multi-disciplinair bezig zult zijn.
Mijn advies is dus als je het wilt, zou ik voor een school opleiding gaan.
!
xManon_ schreef:Weet je het heel zeker?
Vanaf september 2015 krijg je geen stufi meer als je aan een nieuwe opleiding begint en dat is het.
Ik doe HBO en wil daarna voor een master gaan en als ik in September begin krijg ik daar ook geen stufi voor (terwijl ik nog recht heb op 1,5 jaar).