'Verplichte' werkweek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 20:20

@Goof, ik ben niet tóch dat geld kwijt. Er is nog niks betaald.
Als er al betaald was zou ik gaan natuurlijk, zo vervelend ben ik nou ook weer niet :')
Het gaat juist om het punt dat er betaald moet worden voor iets wat ik niet zo nodig hoef.

@Shadow0, ik heb het met mijn moeder overlegd hoor :j Zij staat achter mij en snapt mijn punt.
Ze wil alleen dat ik het eerst zelf probeer op te lossen wat ik prima begrijp.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:23

Kaus schreef:
@Goof, ik ben niet tóch dat geld kwijt. Er is nog niks betaald.
Als er al betaald was zou ik gaan natuurlijk, zo vervelend ben ik nou ook weer niet :')
Het gaat juist om het punt dat er betaald moet worden voor iets wat ik niet zo nodig hoef.

Excuus, ik begreep dat je al betaald had, vandaar :D

Jess_Ashlinn

Re: 'Verplichte' werkweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:43

Voor wanneer moet je betalen dan? Als je niet betaalt, kun je niet mee lijkt me. Is dat geen optie

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:49

Persoonlijk als ik in die situatie zat...zou ik ook niet gaan....wel duidelijk aangeven en op geld gooien.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 20:57

Jess_Ashlinn schreef:
Voor wanneer moet je betalen dan? Als je niet betaalt, kun je niet mee lijkt me. Is dat geen optie

Dat weet ik niet precies. Ga ik morgen even navragen. :j

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:02

Je school kan dat nooit verplichten. Overleg het eens met je mentoor?

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:03

Ik heb mijn werkweek echt als ontzettend leuk ervaren en ik kan niet begrijpen dat je niet wilt gaan, ook al ben je er al wel eens geweest.

Het is ook het ontmoeten van nieuwe mensen en het opbouwen van een sterkere band met mensen die je al kent. Daarnaast ga je waarschijnlijk hele andere dingen doen en zien dan toen je er op vakantie (?) was.

Ik zeg gewoon doen, het is echt een ontzettend leuke ervaring!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 21:08

NadjaNadja schreef:
Ik heb mijn werkweek echt als ontzettend leuk ervaren en ik kan niet begrijpen dat je niet wilt gaan, ook al ben je er al wel eens geweest.

Het is ook het ontmoeten van nieuwe mensen en het opbouwen van een sterkere band met mensen die je al kent. Daarnaast ga je waarschijnlijk hele andere dingen doen en zien dan toen je er op vakantie (?) was.

Ik zeg gewoon doen, het is echt een ontzettend leuke ervaring!

Ik ben ook al week naar Den Haag geweest met dezelfde groep als waarmee ik naar Parijs ga.
Het is dus eigenlijk dubbel.

We gaan de standaard dingen doen zoals naar de Eiffeltoren, Louvre, Arc de Triomphe. Oftewel, het gebruikelijke...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:09

Een 'uitje', al dan niet schoolgerelateerd, met een kostenplaatje van €350,- mogen ze gewoonweg niet verplicht stellen.
Vanuit school dient een vervangende opdracht te worden aangeboden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:11

Hmmm, volgens mij kunnen ze het niet verplichten vanwege de kosten, zou daar eens op na vragen.
Ik ben nul keer op kamp geweest op de middelbare school, was gewoon geen geld voor, heb me al die keren prima geamuseerd met het alternatieve programma.
Dat varieerde van theorie rijbewijs, tot EHBO tot cultuur in de stad van de school.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:01

Bij ons had de school soms een potje voor mensen die het echt niet kunnen betalen.
Dus hoop dan voor je dat ze dat niet hebben, als je zegt dat je niet genoeg geld hebt oid :+

Maar verder kunnen ze je indd niet verplicht stellen.
Ik ben ook wel eens niet mee naar Londen gegaan omdat het me gewoon totaal niet aansprak. (in gastgezinnen enzo en een niet leuke klas...) Had toen een alternatief programma op school. (die overigens niet boeiend was ofzo, adresstickers plakken op enveloppen, en veel vrij :') )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:06

Ik ben ook niet met school op buitenlandse week geweest.
Hoefde geen reden aan te geven, een vriendin van me ging ook niet, we zouden vervangend rooster krijgen maar kregen uiteindelijk gewoon vrij .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:58

Toen ik voor de tweede keer 4 HAVO deed moest ik eigenlijk weer exact dezelfde reis maken als het jaar daarvoor. Parijs. Ik heb ook aangegeven dat ik dat niet ging doen. Heb die week wel op school doorgebracht in het leercentrum zodat ik toch mijn 'huiswerk' etc had gedaan.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:04

lizy29 schreef:
Gezien de kosten vind ik niet dat ze je mogen verplichten. Ik ben toendertijd ook niet gegaan. Wij hadden simpelweg het geld er niet voor.

Scholen hebben daar normaal gesproken een potje voor. Gewoon meegaan ts. Achteraf valt het toch weer mee en je bent daar tenslotte ook niet alleen. Geniet van de kans!

Verder mag je niet thuisblijven, omdat het blijkbaar wel telt als 'schooluren'. Je zou dan dus heel wat uren tekort komen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:05

Dit zijn over algemeen geen potjes maar 'spaarprogrammas'

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:08

Het argument "geen geld" is eigenlijk alleen valide, de rest (er al eerder geweest, geen zin) doet er niet zo toe. Het gaat toch om een nieuwe ervaring. Echter, als je thuissituatie zodanig is dat jullie er geen geld voor hebben, en dat kan zo maar in tijden van crisis, en de school heeft geen potje voor dit soort dingen, snap ik heel goed dat de keuze is om niet mee te gaan.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:10

Maar als je naar Londen zou gaan dan zou er wel geld voor zijn?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:11

Ik vind de reden geen geld hebben wel een goede reden om niet mee te gaan.

Maar ik lees meer dat de TS geen zin heeft om mee te gaan omdat ze er al 2x is geweest en omdat ze het idee heeft dat ze niets leert van meegaan. Krijg er een beetje een koppige puber beeld bij.

Mooi dat je moeder vind dat jij het op moet lossen maar zo te lezen krijg je op school geen respons.

Ik zou dus als je echt een gegronde reden hebt deze via je moeder naar de school doorgeven en dan niet meegaan.

Als het alleen geen zin is, kost geld en vind het niet waard, dan zeg ik hup gaan en maak er een super ervaring van in plaats van met een sik hier je gal te spuwen. Als je naar Berlijn of London had gemogen was je lachend gegaan en had je waarschijnlijk ook nog een zakcent meegekregen, of zit ik helemaal mis?
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 20-11-14 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:12

Pff, ik ken het. Had me al vanaf brugklas verheugd om naar Londen te gaan. Iedereen had z'n eerste keus, op 2 personen na.. waaronder ik. Toen moest ik naar límburg. En mn profielwerkstuk partner naar Londen. Na 2 dagen was ik het zat, had zero vrienden, die zaten allemaal in Londen en ik was super eenzaam, mn ouders waren ook op vakantie in Limburg en hebben me opgehaald. Wat voor iedereen hoogtepunt was, was voor mij dieptepunt.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:13

Toen ik op werkweek moest met de middelbare, had mijn moeder contact met de school gezocht en zij hadden een 'fonds' voor kinderen met ouders die het niet breed hebben. De hele reis was dan ook 500 euro bij elkaar en uiteindelijk heeft mijn moeder maar 200 hoeven te betalen zodat ik alsnog mee kon :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:14

Ik zat in hetzelfde schuitje en wilde ook niet gaan. Ik heb een hekel aan 'vakantie' en had dus ook echt geen zin om een week Door zo'n stad te slenteren en wat speurtochten te doen.

Na lang zeuren bleek dat ze een alternatief programma moesten bieden, en dat vonden ze niet leuk want dan moesten er minimaal 2 leraren thuis blijven. Daar zat dus de pijn. Uiteindelijk toen ik niet ging, wilden een gedeelte andere mensen ook niet mee.

Uiteindelijk hebben wij andere opdrachten gehad en dat vond ik prima. Daarbij kostte mij het niet weer belachelijk veel geld.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:14

Als je pas 211 euro voor week met school weg heb moeten betalen, vind ik 'niet waard voor het bedrag' zeker wel een goede rede..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:15

Ik vind het persoonlijk nogal asociaal om gebruik te maken van potjes als het geld er wel is. Zoals ik het lees (maar correct me if i'm wrong!) is het geld namelijk niet het probleem als de stad of reis wel leuk geweest was. Dus ik snap dat je niet mee wilt, helemaal prima en dus gewoon niet gaan, maar ga dan niet potjes op maken die mensen goed kunnen gebruiken die het echt nodig hebben (al maak ik uit je tekst ook op dat je dat niet van plan bent volgens mij).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:18

imd schreef:
Ik vind het persoonlijk nogal asociaal om gebruik te maken van potjes als het geld er wel is. Zoals ik het lees (maar correct me if i'm wrong!) is het geld namelijk niet het probleem als de stad of reis wel leuk geweest was. Dus ik snap dat je niet mee wilt, helemaal prima en dus gewoon niet gaan, maar ga dan niet potjes op maken die mensen goed kunnen gebruiken die het echt nodig hebben (al maak ik uit je tekst ook op dat je dat niet van plan bent volgens mij).

TS geeft dit ook niet zelf aan, dat maken andere Bokkers ervan. TS wilt gewoon niet gaan omdat ze geen interesse heeft.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:20

Gewoon lekker niet gaan! Ik ben ook niet gegaan toen wij op de middelbare school gingen. Was nog een heel drama waarvoor m'n ouders nog bij de directeur langs zijn geweest.

In mijn geval vond ik het te duur voor wat je ervoor krijgt. Mijn moeder kon het eigenlijk niet betalen, maar ze zei dat ze het wel ging regelen mocht ik echt willen. Maar ik wilde niet dus wilde mijn moeder niet zo'n bedrag afnemen voor iets wat ik niet eens leuk vond. Daarnaast had ik niet echt een goede vriendin in die tijd op school en zou ik me ook eenzaam gevoeld hebben. Had altijd al last van heimwee. :D

Ze kunnen je niet verplichten!