Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miccamaaike schreef:Maar een normale HBO baan vanuit je studie zou je toch echt wel 1900 a 2000 bruto moeten kunnen verdienen.
Suprice schreef:Wow, het valt mij echt tegen! Ik neem aan dat als je zo laag start, dat je dan wel snel groeit?
Nogmaals, ik mocht echt niet klagen met mijn startsalaris, maar ik deed WO dus niet te vergelijken.
Ik mocht blij zijn met de halfjaarlijkse verhoging ivm de inflatie. Toen ik ruim een jaar werkte bij mijn eerste baan verdiende ik €1725 bruto (omdat ik zelf om een loonsverhoging had gevraagd en gekregen), toen een reorganisatie waardoor ik ipv 36 uur per week nog maar maximaal 14 uur per week mocht werken en toen dat een half jaar volgehouden. Toen een andere baan gevonden in dezelfde branche, maar ook uitzendkracht en daar verdiende ik voor een 36 urige werkweek €1800 bruto. En nu weer thuis en helemaal geen inkomen.Ramooontje schreef:Ik vind dit ook zwaar onderbetaald voor een HBO functie.
Daar kun je toch helemaal niet van leven?
werk nu 2 jaar ofzo.
verschilt dus erg per baan en sector denk ik. paardjes123 schreef:Ohh hier schrik ik ontzettend van. Ik ben net klaar met een interne mbo opleiding tot ggz verpleegkundige en verdien echt veel meer als de hbo starters. Ik zit op net boven de 2000 bruto en dan komt mijn ort er nog bij, zat nog te twijfelen hbo te doen maar dat maakt voor de financië weinig uit
En dat hangt erg af van de instelling waar je werkt. Sommigen hanteren 40/45 anderen 45/50 miccamaaike schreef:Ik vind de lonen die sommigen hier noemen wel extreem laag.
Ik startte in 2010 met een traineeship en daar kreeg ik 1850 bruto. T was een HBO functie maar ik heb wel een WO opleiding. Nu vind ik dat een traineeship best wat minder mag betalen, je bent immers trainee dus er zit ook nog een stukje opleiding bij. Maar een normale HBO baan vanuit je studie zou je toch echt wel 1900 a 2000 bruto moeten kunnen verdienen.
net als met promoveren; voorheen was het echt een minder salaris dan de startende WO'er in het bedrijfsleven. Maar waar het salaris bij het promoveren gelijk is gebleven, is het salaris van de startende afgestudeerde juist gedaald en komt nu juist vaak behoorlijk onder het salaris van een promovendi