Op kamers of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aulaantje_x

Re: Op kamers of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:16

Ik studeer nu diergeneeskunde en kom ook uit Brabant :) prima te doen 1,5u reizen, zoals gezegd kun je in de trein veel doen! Het op kamers gaan trok mij niet zo, ik heb het thuis eigenlijk veel te goed. Vriendinnetje en ik reizen vaak samen als dat met onze roosters gaat, scheelt toch weer. Mocht je nog vragen hebben over diergeneeskunde, reizen of iets anders dan stuur gerust een pb!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:29

verootjoo schreef:
maar dat is het toch ook nog als je na de studie uit huis gaat :? Ik snap niet waarom dat per se tijdens de studie moet, dat vind ik nl echt zonde van mijn geld, dus al dat geld had ik gewoon op mn rekening :P
Alles wat jij noemt hoort gewoon bij voor het eerst uit huis gaan. Ik zou dat niet tijdens de opleiding doen, maar gewoon lekker erna ;)

Klopt hoor, maar het lijkt me dan wel veel lastiger. Bovendien gaan sommigen dan meteen al samenwonen, wat het alweer heel anders maakt. In je studententijd maak je makkelijk vrienden, maar als je eenmaal werkt wordt dat toch lastiger en is de kans groter dat je wat eenzaam wordt op je kamertje.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:51

Sheran schreef:
Jouw reactie zie ook juist als een reden om WEL op kamers te gaan :P. En dit bedoel ik echt absoluut niet vervelend, iedereen mag zijn eigen keuzes maken! Maar naar mijn mening is het goed voor je ontwikkeling als eens NIET alles zo makkelijk is, alles NIET voor je geregeld wordt, dat je juist op de centen moet letten. Daar groei je van als persoon. Op kamers gaan is niet altijd leuk of altijd gemakkelijk, maar dat is ook juist deel van de charme ervan. Eens leren omgaan met dingen die niet zijn zoals thuis. Anders zijn dan je gewend bent. Moelijk zijn. Niet leuk zijn.

Wij zitten op een lijn. :j

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:06

Ben ik het ook met jullie eens dorientjuh en Sheran. Mijn ouders vonden het ook het beste dat wij op kamers gingen. Je studententijd is juist de tijd waarin je heel erg ontwikkelt en zelfstandiger gaat worden. Dus juist het goede moment om ook qua leven zelfstandig te worden. En ik dacht ook dat ik nooit in een studentenhuis kon wonen en een eigen appartementje ging zoeken. Maar toen kwam er een kamer vrij in een huis met 9 anderen en ben ik gegaan. Woon er nu 3 jaar en geen moment spijt van gehad! En het grappige is dat je met de ''ongemakken'' vanzelf leert leven. Ook bv een vriendinnetje van me, die zie ik met de week zich minder zorgen maken om vieze dingen in de keuken bv nu ze op kamers woont :Y) En ik heb trouwens ook wel veel gekke dingen meegemaakt hier in huis moet ik zeggen (van inbraken tot overstroming en alles wat daar tussenin zit) :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:44

Verootjoo, er is ook niks mis met thuis blijven wonen, maar m.i. heb je dan wel een hele andere beleving van je studententijd. Je hebt dan namelijk niet echt een studententijd.
Ik merk dat heel erg bij mijn vriend, voor hem was de studententijd veel schoolser dan voor mij, terwijl we in dezelfde stad dezelfde studie hebben gedaan. Ik heb alles heel anders ervaren en had dat ook voor geen goud willen missen. Ik raad het dan ook iedereen aan om vooral lekker op kamers te gaan en je nieuwe stad te leren kennen. Zorgt voor een hele andere beleving van toch wel super mooie jaren van je leven. (misschien wel de mooiste jaren)

Sheran/Machteld, zag jou post ook al voorbij komen, toen dacht ik ook al hee Groningen! en toen zag ik de naam van je paard en toen dacht ik, hee die ken ik :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:57

Ik ben voor m'n HBO ook niet uit huis gegaan. Had 3 kwartier reistijd en was nog maar net 17 toen ik begon, en had er ook niet echt behoefte aan. Wel zodra ik 18 was ingeschreven bij de woningbouw, en toen ik op m'n 21e aan de uni begon kon ik dus direct in m'n 'eigen' woning. Op kamers lijkt me nog steeds niets, maar het studeren is wel 100x leuker als je in de studentenstad woont. Inderdaad makkelijk op stap en andere leuke dingen, je hoeft nooit te denken om de trein, bent zó bij de uni dus heel flexibel, gezellig studeren in de Ub en ik eet minimaal 2x per week samen met vriendinnen wat mega gezellig is. Ik vind het echt een stuk leuke dan toen ik studeerde en thuis woonde, al was dat voor die fase van mijn leven wel de beste keuze. Maar van op jezelf/op kamers wonen groei je wel enorm.

Ik zie in mijn omgeving ook wel mensen die vanuit huis meteen gaan samenwonen, daar moet ik dus echt niet aan denken. Dan leer je nooit je alleen te redden imo.