Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Limitless schreef:Ik was inderdaad aan het twijfelen over die proeftijd, maar het klopt dus inderdaad wat je zegt. Heb personeelzaken in elk geval gemaild, ook aangegeven dat dat eigenlijk niet als ontslagreden mag, maar dat ik het in dit geval accepteer. Erbij vermeld dat ik contractbeeindiging wil en wanneer en op welke wijze ik mijn uitbetaling krijg (dmv eindafschrift of niet). Dat van die loonheffingskorting stelt wel gerust, dankje
) in combinatie met jouw ziekmelding, kan je baas ook het idee hebben dat dit werk niet bij jou past. Werk dat je niet helemaal goed oppikt (betekent echt niet dat je een slechte werknemer bent, beslist niet!) is niet goed voor het bedrijf en andere werknemers. Een fatsoenlijk gesprek had je baas gesierd, maar dat mocht kennelijk niet zo zijn. Limitless schreef:''Vandaag heb ik telefonisch vernomen nadat ik me ziek heb gemeld, dat ik niet meer hoef te komen en mijn kleding in moet komen leveren zo snel mogelijk. Officieel mag iemand die ziek is niet ontslagen worden, ondanks diegene een oproep/0 uren contract heeft. Ik accepteer ontslag echter gewoon, in dit geval''
Dat stond in het begin van mijn mail. Heb het al gemaild, dus kan er nu niks meer aan veranderden
Verder heb ik nooit ontslag gekregen, vorige werkgever was gewoon tevreden over me.
Limitless schreef:Ik denk dat het uiteindelijk ook niet de echte reden is geweest, baas zelf belde mij niet eens, kon zijn hulp doen. Zal wel als excuus gebruikt zijn. Vorig weekend ook af en toe commentaar van hem gehad op dingen in mijn werk, en hem ook dingen gevraagd als ik iets niet wist. Ik vind dat dat moet kunnen, dat laatste zeker. Vind het gewoon zielig dat hij zelf niet de moeite wil nemen wat nu de precieze reden is. Want als ik die reden weet, kan ik er ook wat aan doenVerder heb ik nooit ontslag gekregen, vorige werkgever was gewoon tevreden over me.
Gewoon net zo neutraal als je mailtje!