Kan mijn baas dit maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Re: Kan mijn baas dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:30

Ik was inderdaad aan het twijfelen over die proeftijd, maar het klopt dus inderdaad wat je zegt. Heb personeelzaken in elk geval gemaild, ook aangegeven dat dat eigenlijk niet als ontslagreden mag, maar dat ik het in dit geval accepteer. Erbij vermeld dat ik contractbeeindiging wil en wanneer en op welke wijze ik mijn uitbetaling krijg (dmv eindafschrift of niet). Dat van die loonheffingskorting stelt wel gerust, dankje :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:32

hopelijk heb je wel op een andere manier het gemaild ? Anders lijkt het alsof jij ontslag neemt, vraag juist zwart op wit om een ontslagbrief en zeg niet dat je het accepteert nog... Anders gaan ze dadelijk het zo omdraaien dat jij ontslag hebt genomen dan kan je eventueel tegen een uitkering of dergelijke ook gedag zeggen...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:34

''Vandaag heb ik telefonisch vernomen nadat ik me ziek heb gemeld, dat ik niet meer hoef te komen en mijn kleding in moet komen leveren zo snel mogelijk. Officieel mag iemand die ziek is niet ontslagen worden, ondanks diegene een oproep/0 uren contract heeft. Ik accepteer ontslag echter gewoon, in dit geval''

Dat stond in het begin van mijn mail. Heb het al gemaild, dus kan er nu niks meer aan veranderden :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:35

oohh dat is beter ja haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:36

Limitless schreef:
Ik was inderdaad aan het twijfelen over die proeftijd, maar het klopt dus inderdaad wat je zegt. Heb personeelzaken in elk geval gemaild, ook aangegeven dat dat eigenlijk niet als ontslagreden mag, maar dat ik het in dit geval accepteer. Erbij vermeld dat ik contractbeeindiging wil en wanneer en op welke wijze ik mijn uitbetaling krijg (dmv eindafschrift of niet). Dat van die loonheffingskorting stelt wel gerust, dankje :)

Ik denk niet dat je het moet zien als een directe ontslagreden. Het is natuurlijk wel makkelijk om te zeggen van een werkgever dat hij je niet wil om die reden.

Maar een werkgever kan ook het idee hebben dat hij niet voldoende op zijn werknemer kan bouwen. Gezien de (vooralsnog) ontbrekende klik (uit persoonlijke ervaring heb ik vernomen dat een klik wel meer dan vier maanden op zich kan laten wachten :P ) in combinatie met jouw ziekmelding, kan je baas ook het idee hebben dat dit werk niet bij jou past. Werk dat je niet helemaal goed oppikt (betekent echt niet dat je een slechte werknemer bent, beslist niet!) is niet goed voor het bedrijf en andere werknemers. Een fatsoenlijk gesprek had je baas gesierd, maar dat mocht kennelijk niet zo zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:37

Limitless schreef:
''Vandaag heb ik telefonisch vernomen nadat ik me ziek heb gemeld, dat ik niet meer hoef te komen en mijn kleding in moet komen leveren zo snel mogelijk. Officieel mag iemand die ziek is niet ontslagen worden, ondanks diegene een oproep/0 uren contract heeft. Ik accepteer ontslag echter gewoon, in dit geval''

Dat stond in het begin van mijn mail. Heb het al gemaild, dus kan er nu niks meer aan veranderden :')

Vind ik netjes, lekker neutraal gehouden! +:)+

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:40

Ik denk dat het uiteindelijk ook niet de echte reden is geweest, baas zelf belde mij niet eens, kon zijn hulp doen. Zal wel als excuus gebruikt zijn. Vorig weekend ook af en toe commentaar van hem gehad op dingen in mijn werk, en hem ook dingen gevraagd als ik iets niet wist. Ik vind dat dat moet kunnen, dat laatste zeker. Vind het gewoon zielig dat hij zelf niet de moeite wil nemen wat nu de precieze reden is. Want als ik die reden weet, kan ik er ook wat aan doen :roll: Verder heb ik nooit ontslag gekregen, vorige werkgever was gewoon tevreden over me. 8)7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:42

Limitless schreef:
Ik denk dat het uiteindelijk ook niet de echte reden is geweest, baas zelf belde mij niet eens, kon zijn hulp doen. Zal wel als excuus gebruikt zijn. Vorig weekend ook af en toe commentaar van hem gehad op dingen in mijn werk, en hem ook dingen gevraagd als ik iets niet wist. Ik vind dat dat moet kunnen, dat laatste zeker. Vind het gewoon zielig dat hij zelf niet de moeite wil nemen wat nu de precieze reden is. Want als ik die reden weet, kan ik er ook wat aan doen :roll: Verder heb ik nooit ontslag gekregen, vorige werkgever was gewoon tevreden over me. 8)7

Als je er behoefte aan hebt kan je natuurlijk kijken of je via personeelszaken een gesprek met hem kan krijgen ;) Gewoon net zo neutraal als je mailtje!
Of hem vragen bij het inleveren van je kleding wat het probleem was, zodat je er mee aan het werk kan. Of je dat doet is natuurlijk je eigen keuze, maar dan weet je in ieder geval de echte reden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 13:48

Oh hij werkt gewoon in de winkel waar ik de boel moet inleveren. Ga hem er zeker op aanspreken :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:50

Zou zeker ook wel vragen hoe het zit, en waarom je dit van een derde partij moet horen en niet van hem rechtstreeks. Dit is namelijk aan hem en niet aan een ander personeelslid om dit te melden aan jouw. Vind het best slecht over komen ook. En je hebt wel recht op een reden dus zou inderdaad netjes vragen waarom hij deze reactie geeft en ontslag.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:13

Limitless schreef:
Dat snap ik, maar hoe zit het als ze mijn contract niet kunnen ontbinden en dit tot mei blijft lopen?

Dan neem jij ontslag en is het opgelost. Ook kan je zelf op een formulier aangeven bij welke baan je heffingskorting wilt hebben.