werkgever geeft geen drinkwater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:43

neem aan dat er wel andere winkels om je heen zijn? miss kan je na een praatje gemaakt te hebben en uitleg gegeven hebt daar naar toilet??

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:44

Toen ik een werkgever had waar het toilet echt vies was had ik standaard van die natte poetsdoekjes in m'n laatje liggen. Even over de bril heen en voila.... :D

Anoniem

Re: werkgever geeft geen drinkwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:46

Snap het probleem ook wel hoor. Het is dan misschien niet verplicht maar het voelt gewoon niet zo fijn als je werkgever zelfs dat niet even kan regelen, lijkt me toch een kleine moeite en dan voel je je een stuk meer gerespecteerd :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:46

speurneusc schreef:
neem aan dat er wel andere winkels om je heen zijn? miss kan je na een praatje gemaakt te hebben en uitleg gegeven hebt daar naar toilet??

:j deden wij wel als wij 'op straat' moesten werken en gingen dan gewoon een lokaal restaurant/snackbar oid benaderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:50

Dat er helemaal geen kraan is waar je gewoon leidingwater kan pakken vind ik wel raar. Juist in een kiosk, daar wordt toch ook eten/drinken verkocht en zal heus wel eens wat geknoeid worden. Lijkt me toch wel hygiënisch als je dat daarna met water en sop kunt opruimen :=
Dat je er dan ook een bekertje water om te drinken uit kunt halen is dan mooi meegenomen :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:51

wil je wel echt werken?? Sorry is eerste wat in mij opkomt.. Gewoon thermosfles water mee net als alle bouwvakkers ( die dan ook nog op een dixie mogen p*epen).
Je kunt dingen zoeken of creatief oplossen. hoeveel uur werk je?

uiteraard gat in de vloer gewoon nog een x aangeven

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:58

Zelf eten en drinken mee nemen, lijkt me niet meer dan normaal.

Verder kun je een nette brief schrijven naar het winkelcentrum dat de toiletten erg vies zijn en dat het ook voor de klanten een stuk fijner zal zijn (en ze langer zullen blijven en dus meer zullen kopen) als ze op een schoon toilet kunnen zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:00

Een bouwvakker poept echt niet standaard in een dixie hoor :') Niet zo stereotype denken. := Staat gewoon een bouwkeet/ verplaatsbare wc of gewoon een vaste wc..

Dit zijn ook niet de meest ideale werkomstandigheden. Voor thee en koffie zorgen is wel het minst wat je kunt doen. Kost ook niet de hele wereld, maar ja.. als het er niet is zul je er zelf voor moeten zorgen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:09

MirandaFuego schreef:
Tja, de wc kan goor zijn maar dat kan ook als je met alleen mannen werkt en meestal moet je de wc dan toch evengoed zelf schoon houden.
Ik vind het eerlijk gezegd maar een klein probleem wat makkelijk op te lossen is.
Je zou eventueel met een plasgootje kunnen plassen.
En een wasgel nemen zodat je geen water nodig hebt.
En wat theezakjes en water, ach, wat kost het nou helemaal, je kan lekker je eigen gang gaan, cup a soupjes doen enz. heerlijk toch?

:') :') :') Geweldig! Ik vind het een goede vindingrijke oplossing _O- _O- :P

Verder denk ik dat het nog wel meevalt TS :j
Tegenwoordig moet je maar blij zijn met een baan en dan zal ik dat zelf niet laten verpesten doordat er geen drinken beschikbaar wordt gesteld en je naar een wc moet die niet schoon is :j

Heb je het verder wel naar je zin TS? en hoeveel uren werk je daar? :)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 15:24

weetje... misschien hebben jullie allemaal wel gelijk en moet ik gewoon door blijven gaan met mijn eigen drinken kopen. ik heb dit topic geopend omdat ik juist hier wil blijven en graag wil dat alles 'klopt'. en hier had ik mijn bedenkinge pn over. kon via google niets vinden over drinken. ja google dacht aan alcohol drinken XD
verder is het werk wel leuk en zit ik hier op mijn plek. krijg veel vrijheid en zelfstandigheid en heb tot nu toe alleen maar leuke klanten gehad.

ik werk 31uur verdeeld over 4 dagen in de week.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:30

melissa_b schreef:
weetje... misschien hebben jullie allemaal wel gelijk en moet ik gewoon door blijven gaan met mijn eigen drinken kopen. ik heb dit topic geopend omdat ik juist hier wil blijven en graag wil dat alles 'klopt'. en hier had ik mijn bedenkinge pn over. kon via google niets vinden over drinken. ja google dacht aan alcohol drinken XD
verder is het werk wel leuk en zit ik hier op mijn plek. krijg veel vrijheid en zelfstandigheid en heb tot nu toe alleen maar leuke klanten gehad.

31 uur is netjes! :)) en fijn dat je het ook leuk vindt! :j
Ik heb ooit bij een tuincentrum gewerkt voor 40 uur per week (excl. de overuren) en ik moest daar ook altijd eigen eten en drinken verzorgen :j Alleen het avondeten kon ik eten wat de pot schafte en ik moest naar het klantentoilet :=
Het is niet ideaal, maar ik zat daar ook op mijn plek :j De eerste maand heb ik erover nagedacht en daarna heb ik besloten dat ik het ook allemaal kon nemen zoals het was en plezier kon hebben in hetgeen wat ik deed :j Wat maar goed is ook, want ik heb mijn man daar leren kennen! :D

Heel erg veel succes en natuurlijk nog veel meer plezier met je baan! :D

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:31

precies en wat is er nu erg om voor je eigen eten en drinken te zorgen ?
huppa broodjes mee fles water mee thee zakjes en een paar pakjes drinken en klaar ben je

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:39

Ik lees het al vaker, maar bij mij op m'n werk wordt ook een vast bedrag per maand ingehouden op m'n salaris voor de koffie en thee(automaat). En alles wat je verder gedurende de dag eet en drinkt koop je in de kantine of neem je mee van huis. Kraanwater is er wel - het is gewoon een kantoorpand. In situaties waar je buiten of iig. niet in een 'gewoon gebouw' werkt, kan ik me goed voorstellen dat je niet over kraanwater beschikt. Niet handig, maar dat is dan maar zo... iedere baan heef z'n minder praktische kanten. Gewoon eten en drinken van huis meenemen, idd. iets van gel voor je handen en vooral met plezier aan het werk zijn! :-)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:41

In een kantoor functie heb je meestal toegang tot een koffie automaat, maar ook dit is niet verplicht. Toen ik een poosje decafe of thee moest drinken nam ik dat ook zelf mee.
In mijn huidige functie hebben we een automaat met koffie, choco, heet water, capuccino, etc, en dan staan er her en der nog van die waterkoelers.
Het moet echter wel in een afsluitbare mok of fles zitten en daar dien je dan weer zelf voor te zorgen

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:45

Fijn dat het werk naar je zin is. Dat vieze toilet is jammer en voor de rest inderdaad je eigen "drank" meenemen. Veel plezier!

jaap_2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:58

melissa_b schreef:

Wat je natuurlijk ook kunt doen, is het drinken zelf iets grootschaliger inkopen, in een kiosk is een flesje cola vaak 3x zo duur als (omgerekend naar 1 stuk) een flesje uit een 6-pack of groter. Dan kun je dus gewoon een 6-pack kopen, avond voor je werk een flesje in de koelkast/vriezer en als je naar je werk haal je het eruit, heerlijk gekoeld drinken en een stuk goedkoper

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:06

Gewoon bij de Lidl water kopen. Zes flessen kost geen drol :))

Ik vind gekoeld drinken trouwens helemaal niet heerlijk. Mag van mij gewoon op kamertemperatuur zijn :=

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:20

Ik snap dat je er niet blij mee bent, maar wat het drinken betreft heb je denk ik weinig keuze.
De WC is in mijn ogen extra vervelend, maar als het een openbaar toilet is kan je weinig anders dan een klant indienen bij de eigenaar van de toiletten.

Ik moet zeggen dat ik het dan toch goed getroffen heb. Ik zit in een pand, dus sowieso wc's. Maar daarnaast ook diverse soorten koffie, chocomelk, soorten twee, cup a soup. Allemaal gratis.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:24

melissa_b schreef:

Maar waarom ga je drinken kopen, terwijl je het ook van huis mee kan nemen? Lege fles, vullen met kraanwater.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:26

Dat water 'koop' je ook hoor :D

En afhankelijk van waar je woont niet altijd even gezond. :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:11

Sammie schreef:
Dat water 'koop' je ook hoor :D

En afhankelijk van waar je woont niet altijd even gezond. :)

Maar dan gebruik je niet elke keer een nieuw flesje :) beter voor het milieu

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:44

LZP -> STW

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:50

Ik zou gewoon lekker zelf water meenemen. Of ander drinken wat je graag drinkt.
Dat je zelf thee mee moet nemen klinkt mij niet vreemd in de oren.

Bij twee banen had ik wel alles voorhanden, maar bij mijn laatste stage moest ik bijvoorbeeld ook zelf theezakjes meenemen. Ach kleine moeite, groot gemak want op die manier had ik altijd mijn favoriete smaak bij mij :j

Het toilet vind ik wel een bijzonder verhaal. En daar zou ik op den duur toch een keer over praten.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:52

Ik werkte in de wegenbouw en dan was er niet eens een wc aanwezig.. Daar had ik plastuiten voor aangeschaft. Want niet overal zijn bosjes langs de snelweg. Dus Tsja, toilet vies is vervelend, dan maar een andere oplossing. En drinken nam ik zelf mee. Ik drink sowieso geen koffie en bouwvakkersteer was het enige dat er (soms) aanwezig was. Die verplichting heeft je werkgever niet. Of het netjes is is wat anders.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:59

Ik weet niet anders dan dat je zelf voor je eten/drinken moet zorgen.
Toen ik nog werkte kocht ik eten en drinken in de kantine of ik nam het zelf mee.
Man werkt al jaren bij hetzelfde bedrijf en iedere dag neemt hij zijn eigen brood, koek, koffie en water mee. Vind ik ook heel normaal eigenlijk.