Werken bij klantenservice KPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Re: Werken bij klantenservice KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:33

De verkoopafdeling kan ik geen oordeel over geven, ik doe puur klantenservice.
Dat het werk niet eenvoudig en zwaar is ben ik absoluut met je eens. Veel mensen zien het als "even een bijbaan" maar zo werkt het niet.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:43

Klantenservice is inderdaad leuk heb ik ook gedaan maar er zijn er ook bij waar je evengoed iets moet verkopen.
Je word beoordeeld naar prestatie en inderdaad is het niet lekker achterover hangen het is wel werken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:47

Oeps ik heb ook vooral van de andere kant ervaring, en die is niet goed....
Ontzettend slechte service bij kpn.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:50

Klantbehoud is leuk werk.
Ik doe bij KPN de klachtbehandeling, alleen niet telefonisch, maar op kantoor.
Dus mensen met vragen/klachten over ALLES van KPN komen bij mij terecht.
Erg uitgebreid, dankbaar, af en toe spannend werk.
Mensen zijn na het heen en weer geslinger bij de KS heel boos, en voelen zich onbegrepen.
Ik ben dan KPN in hun ogen en krijg het dan ook te horen. Puur het stukje luisteren en begrip tonen doet het hem meestal.
Gelukkig gaan ze bij mij altijd met een oplossing de deur uit.
Het werk moet je liggen, niet iedereen kan het.
Heel veel succes!
Je hebt gesolliciteerd bij KPN mobiel in Groningen denk ik?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 13:18

Het is idd klant behoud dus mensen overtuigen om niet op te zeggen.... Twijfel nog steeds.....

Sollicitatie loopt via randstad dus weet niet of t voor KPN mobiel is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:28

:+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:33

Er is natuurlijk een reden dat er zoveel vacatures zijn voor klantenservicemedewerkers/callcentermedewerkers.... En dat is niet omdat het zo'n leuke baan is :D

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:20

Bizzybijtje schreef:
Er is natuurlijk een reden dat er zoveel vacatures zijn voor klantenservicemedewerkers/callcentermedewerkers.... En dat is niet omdat het zo'n leuke baan is :D

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Heel veel mensen onderschatten het werk of zijn er niet geschikt voor. Het is geen makkelijk werk en niet iedereen zal het leuk vinden. Maar het is zeker niet per definitie "geen leuke baan".

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 14:23

Ik denk persoonlijk dat ik er niet geschikt voor ben. Ik twijfel behoorlijk....

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:26

Ik zou zeggen ga langs en wacht het af. Nee zeggen kan altijd nog.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:27

Ik vind de negatieve lading nog al hoog in dit topic, persoonlijk denk ik dat het werken bij een retentie afdeling je heel veel ervaring meegeeft voor latere banen en bovendien ook laat zien dat je niet bang bent om het gesprek aan te gaan.

Persoonlijk vind ik het helpen van echt boze klanten altijd leuk, sommige zul je niet kunnen behouden, andere wel... that's the challenge.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:29

Ga er gewoon voor! Nee zeggen kan altijd nog

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:33

Robin_S schreef:
Niet doen TS!

Heb net even in je profiel gespiekt en zeker weten dat een leuke meid als jij wel aan een ander baantje geraakt!

Ik ben ook ooit eens via een interimbureau naar een callcenter gelokt, onder het mom van "je wordt administratief medewerker, klantendienst, etc..." --> was gewoon heel de dag telefoneren, mensen irriteren! De werkomgeving leek mij ook zo vreselijk: een hele grote ruimte volgepropt met bureaus en overal waar het maar kon telefonisten. En iedereen zit daar dan de hele tijd door elkaar te praten, word je knettergek van.

Ik heb die dame die de sollicitatie afnam snel de hand gedrukt, vriendelijk bedankt en heb snel de benen genomen!

Dus nogmaals, denk er echt goed over na. Werk in een callcenter staat niet eens leuk op je cv, en als je dan ook nog eens 3 kwartier met de trein moet reizen?! :n

Met alle respect hoor, maar ik vind het wel apart dat je het afraadt terwijl je er eigenlijk niet eens ervaring mee hebt.

TS, laat je niet gek maken. Je zal voor jezelf moeten beslissen of het je wat lijkt of niet. Misschien lijkt het je niks maar bevalt het je wel ontzettend goed. Ik wilde ook nooit achter de kassa (niet helemaal een goede vergelijking) maar toen ik er eens had gezeten vond ik het eigenlijk heel leuk. Je weet het nooit van tevoren.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:47

Ik doe het werk ook. Ik werk bij de technische helpdesk van kpn. Ik heb net 4 weken intensieve training erop zitten. En ik zit nu 2 weken op de vloer, telefoontjes aan te nemen. Het klopt dat er vaak boze klanten bellen maar als je de mensen vriendelijk te woord blijft staan en tot een oplossing komt. Zijn de mensen je echt heel dankbaar en dat voelt dan echt goed. Ik krijg mensen aan de lijn die problemen hebben met het aansluiten van hun nieuwe pakket. Daar heb ik een speciaal systeem voor om het stap voor stap samen met de klant door te nemen. Mensen die bellen voor een betaalafspraak te maken omdat ze de vorige rekening niet konden betalen, deze mensen zijn zo dankbaar dat ze niet afgesloten worden door zo'n regeling te maken. Of mensen die hun pakket willen upgraden of downgraden. Het is dus niet alleen maar mensen iets aansmeren, de bijverkoop bij mij is maar iets van 5%. Maar als je iets bij verkocht hebt wordt je daar natuurlijk wel voor beloond. Het belangrijkste is de klant tevredenheid. Dus daar doen we dan ook super ons best voor.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:04

Er is een groot verschil tussen (KPN) klantenservice en 'ingehuurde' callcenters die mensen na moeten bellen.

Ik heb met beiden ervaringen en het 'koud' klanten bellen voor aanbiedingen is ook niet mijn ding.
Ik vind het onpersoonlijk en zelf ook irritant als ik gebeld wordt, en heel eerlijk.. Het is altijd een verkooppraatje. Je moet sterk in je schoenen staan wil je dit werk doen, maar er zijn mensen bij die het echt onwijs leuk vinden.

Klantenservice van KPN, of waar dan ook, is heel iets anders. Daar wordt naartoe gebeld door bestaande klanten met een reden, of het nu een probleem, vraag, opzegging, klacht, nieuwe aanvraag of een wijziging betreft. Deze klanten willen iets van ons, en wij gaan ze daarbij helpen. Hier krijg je emoties aan de lijn. De kunst is luisteren, doorvragen, emoties weghalen en oplossing bieden..
Erg dankbaar werk. Maar ook niet voor iedereen weggelegd

Vind het allemaal wat negatief neergezet worden...

Ieder z'n werk
En dit doe ik met liefde en plezier :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 15:27

Ik heb net te horen gekregen dat mm contract misschien toch verlengd kan worden. Nu twijfel ik dus helemaal over dat gesprek morgen

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:32

Dan moet je gewoon lekker niet gaan, en als je contract dan misschien niet verlengd wordt kun je altijd nog kijken ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:35

essiedepessie schreef:
Dan moet je gewoon lekker niet gaan, en als je contract dan misschien niet verlengd wordt kun je altijd nog kijken ;)

Wat een slecht advies. 'Misschien toch' betekent niet 'wordt zeker weten verlengd'. TS, als ik jou was zou ik gewoon dat gesprek aangaan. Als je niet zeker weet of je contract verlengd wordt, zou ik zorgen dat ik iets achter de hand hebt. Nee zeggen kan altijd nog.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:49

Bovendien kan je dan tegen je huidige baas zeggen: 'he baas, ik heb wat anders gevonden dus ik wil nu graag duidelijkheid of mijn contract verlengd wordt of niet'. Dan bied je baas misschien wel een verlenging aan omdat hij je anders sowieso kwijt is.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:50

xSwanHeart schreef:
essiedepessie schreef:

Wat een slecht advies. 'Misschien toch' betekent niet 'wordt zeker weten verlengd'. TS, als ik jou was zou ik gewoon dat gesprek aangaan. Als je niet zeker weet of je contract verlengd wordt, zou ik zorgen dat ik iets achter de hand hebt. Nee zeggen kan altijd nog.

Lees het sarcasme ;) Ik heb daarboven al gezegd wat ik vond.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:02

Volgens mij hebben inderdaad heel veel in dit topic de slechte ervaring van de andere kant. Of zelf nog nooit bij een dergelijke bedrijf gewerkt. Hier geen ervaring met KPN, maar wel met genoeg anderen.
En het valt reuze mee hoor. Ik ben iemand die zich altijd heel snel iets aantrekt in het dagelijks leven, maar kan dat op mijn werk prima relativeren.
Daarnaast heb je vaak hele gezellige en leuke collega's.

Wel moet ik zeggen dat mijn voorkeur naar klantenservice/inbound gaat..

In deze tijden mag je al blij zijn als je IETS hebt...
Maar als je andere opties hebt, tja dan moet je even goed gaan nadenken wat je wilt :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 16:19

Ik kan sowieso 30 uur op een boerderij werken als ik niks vind.... Ik ga er nog es goed over na denken. Hoop dat ik snel wat hoor van mijn regiomanager

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:14

Callcenterwerk is best zwaar en veel mensen onderschatten het. Ik heb in die 5 maanden bij Ziggo de meest uiteenlopende verhalen gehoord en ik werd er op een gegeven moment wel een beetje moedeloos van, omdat we er vaak ook niks mee kónden. Dan kreeg je een huilende dame aan de lijn omdat haar man ernstig ziek was en dan moest je haar toch vertellen dat ze haar achterstand van een paar honderd euro gewóón moest betalen omdat ze anders afgesloten zou worden. Dat is vervelend werk.

Maar, aan de andere kant, zo'n oude dame, 84. die zélf belt omdat ze haar factuur niet snapt, 30 minuten mee aan de lijn gezeten en uiteindelijk begrijpt ze 'm wél. En die je dan nog extra hartelijk bedankt dat je zo uitgebreid de tijd hebt genomen voor haar, en dat ze me persoonlijk wel een dikke zoen zou willen komen geven.. :) Dat maakt het leuk :)

Maar je zult het niet weten als je het zelf niet geprobeerd hebt.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:21

Ik heb alleen maar ervaring met KPN aan de andere kant. Als klant en als beller voor cliënten die klant zijn. Vreselijk slechte service. Vreselijke mensen aan de telefoon en vreselijk enorm niet klant vriendelijk. Zou ik dus lekker niet gaan werken als ik jou was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:09

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt