verboden in contract?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:22

stunning schreef:
Die gesprekken zijn er dus al meerdere malen geweest, waarin wordt aangegeven wat fout is. Dit wordt hersteld door hem en vraagt vervolgens om zijn loon. Dan zijn er ineens ándere fouten die ineens gecorrigeerd worden..

Wij zijn ook absoluut niet aan het dreigen met juridische stappen. Zijn baas weet hier niks van, maar wij zijn op moment ons onderzoek aan het doen, omdat wij niet geloven dat er hierna geld komt, ook al zou hij nu weer de aanpassingen maken die zijn baas wil in de dossiers wil hebben. Dan zijn er namelijk wel weer andere dingen die ineens weer aangepast moeten worden en zo gaat het cirkeltje rond..

Als je niet gelijk met een advokaat wil dreigen (ik adviseer mijn baas dergelijke stunts niet uit te halen; die heeft na een maand al een advokaat in z'n nek hangen!!) laat dan op papier zetten hoe het moet (werkinstructie heet dat bij ons) en laat 'm vervolgens tekenen dat alle aanpassingen correct zijn verwerkt en toegepast. Komt ie dan met nieuwe regels, kun je hem houden aan de getekende stukken.

Vervolgens, zodra je geld binnen is, per ommegaande ontslag nemen en ergens anders gaan werken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:25

TS geeft al aan dat hij al meerdere keren heeft gevraagd wat er beter moest en het toen verbeterd heeft en vervolgens is het nog niet goed. Dit geeft al aan dat de intentie er niet is om te betalen. Je moet toch niet met je laten blijven sollen. Ik had het nooit gered hoor ff een half jaar zonder geld.

Lowara

Re: verboden in contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:27

Staat er concreet puntsgewijs op papier waar de administratie aan moet voldoen?
Zo niet, dit toch eens regelen, dan heeft zijn baas geen poot om op te staan, en kan hij het niet naderhand nog extra wijzigen, want op papier staan de afgesproken termen dan vast

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:30

stunning schreef:
Die gesprekken zijn er dus al meerdere malen geweest, waarin wordt aangegeven wat fout is. Dit wordt hersteld door hem en vraagt vervolgens om zijn loon. Dan zijn er ineens ándere fouten die ineens gecorrigeerd worden..

Wij zijn ook absoluut niet aan het dreigen met juridische stappen. Zijn baas weet hier niks van, maar wij zijn op moment ons onderzoek aan het doen, omdat wij niet geloven dat er hierna geld komt, ook al zou hij nu weer de aanpassingen maken die zijn baas wil in de dossiers wil hebben. Dan zijn er namelijk wel weer andere dingen die ineens weer aangepast moeten worden en zo gaat het cirkeltje rond..

Als je al weet dat het toch nooit goed genoeg is en dus er geen intentie is om uberhaubt te gaan betalen waarom dan geen juridische stappen? Ik snap dat je niet helemaal alles kan vertellen hier, maar ook persoonlijke relaties zijn geen reden om je zo te laten behandelen. Dit zijn scheve verhoudingen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:31

ikke schreef:
stunning schreef:

Als je niet gelijk met een advokaat wil dreigen (ik adviseer mijn baas dergelijke stunts niet uit te halen; die heeft na een maand al een advokaat in z'n nek hangen!!) laat dan op papier zetten hoe het moet (werkinstructie heet dat bij ons) en laat 'm vervolgens tekenen dat alle aanpassingen correct zijn verwerkt en toegepast. Komt ie dan met nieuwe regels, kun je hem houden aan de getekende stukken.

Vervolgens, zodra je geld binnen is, per ommegaande ontslag nemen en ergens anders gaan werken.

Dit lijkt me een hele goede, afspraken waaraan een dossier moet voldoen staan gewoon op papier, dus als dat voldaan is is het gewoon goed...

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 11:37

bliver schreef:
stunning schreef:

Als je al weet dat het toch nooit goed genoeg is en dus er geen intentie is om uberhaubt te gaan betalen waarom dan geen juridische stappen? Ik snap dat je niet helemaal alles kan vertellen hier, maar ook persoonlijke relaties zijn geen reden om je zo te laten behandelen. Dit zijn scheve verhoudingen!

Ik ben denk ik niet heel erg duidelijk :P. Wij willen wel juridische stappen nemen, daarom zijn wij nu onderzoek aan het doen. Maar wij lopen niet naar zijn baas te dreigen met als je nu niet betaald komen er juridische stappen, op die manier bedoel ik dat wij niet aan het dreigen zijn. Want wij weten dat zijn baas een heel juridisch kantoor in dienst heeft (er zijn al meerdere zaken voor de rechter gekomen van vorige werknemers, die helaas allemaal gewonnen zijn door zijn baas omdat die genoeg geld heeft voor een peperdure advocaat of zelfs advocaten.) Dus wij willen nu eerst met goede feiten voor een zaak komen voordat wij aan zijn baas vertellen dat wij met juridische stappen bezig zijn, omdat anders meteen het juridisch kantoor in wordt geschakeld en wij bang zijn dat wij een minder sterke zaak hebben.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:46

Is hij wel lid van het KNGF? Als je als werknemer lid bent van het KNGF, ben je ook automatisch lid van de werknemersvereniging. Daar zou hij ook om hulp kunnen vragen.

Werkt hij bij een plus of top-zorg praktijk? Dan zijn de eisen wat betreft het invullen van dossiers een stuk hoger. Het voordeel hiervan wel is dat de eisen zeer uitgebreid zijn vastgelegd en hij dus eenvoudig een checklist voor zichzelf kan maken om te controleren of zijn dossiers op het juiste niveau zijn ingevuld.
Dit betekent echter niet dat de praktijkhouder een half jaar loon kan vasthouden. Wel kan hij een verbetertraject aangaan en duidelijke doelen met je vriend afspreken. Als hij meerdere afspraken dan niet nakomt en er is een compleet dossier opgebouwd, dan kan je vriend uiteindelijk ontslagen worden met tussenkomst van de kantonrechter. Voor die tijd mag zijn loon niet worden ingehouden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:58

ziekmelden tot hij betaald en de arbo inschakelen want dit lijkt op pesten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:08

aaaah ik snap het. Dan moet je inderdaad zorgen dat je alles voorbereid voordat je hem laat weten dat je stappen onderneemt.

Zorg inderdaad wat hierboven al gezegd word voor instructies op papier waar de administratie aan moet voldoen, het liefst met handtekening. Schrijf ook even precies op wanneer en met wie de gesprekken zijn geweest van je vriend. Houd gewoon een logboek bij en probeer liefst zoveel mogelijk per mail te doen(met leesbevestiging). Dan heb je het gelijk zwart op wit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:45

stunning schreef:
Ik ben denk ik niet heel erg duidelijk :P. Wij willen wel juridische stappen nemen, daarom zijn wij nu onderzoek aan het doen. Maar wij lopen niet naar zijn baas te dreigen met als je nu niet betaald komen er juridische stappen, op die manier bedoel ik dat wij niet aan het dreigen zijn. Want wij weten dat zijn baas een heel juridisch kantoor in dienst heeft (er zijn al meerdere zaken voor de rechter gekomen van vorige werknemers, die helaas allemaal gewonnen zijn door zijn baas omdat die genoeg geld heeft voor een peperdure advocaat of zelfs advocaten.) Dus wij willen nu eerst met goede feiten voor een zaak komen voordat wij aan zijn baas vertellen dat wij met juridische stappen bezig zijn, omdat anders meteen het juridisch kantoor in wordt geschakeld en wij bang zijn dat wij een minder sterke zaak hebben.

Als dat daadwerkelijk zo is, dan lijkt het erop dat je gewoon met een oplichter van doen hebt. Kijk dan heel goed uit en overweeg desnoods om je verlies te nemen en op te stappen.

Hoe hij aan het geld komt om die advokaten te betalen, dat moge duidelijk zijn.......

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 12:55

Plukje schreef:
Is hij wel lid van het KNGF? Als je als werknemer lid bent van het KNGF, ben je ook automatisch lid van de werknemersvereniging. Daar zou hij ook om hulp kunnen vragen.

Werkt hij bij een plus of top-zorg praktijk? Dan zijn de eisen wat betreft het invullen van dossiers een stuk hoger. Het voordeel hiervan wel is dat de eisen zeer uitgebreid zijn vastgelegd en hij dus eenvoudig een checklist voor zichzelf kan maken om te controleren of zijn dossiers op het juiste niveau zijn ingevuld.
Dit betekent echter niet dat de praktijkhouder een half jaar loon kan vasthouden. Wel kan hij een verbetertraject aangaan en duidelijke doelen met je vriend afspreken. Als hij meerdere afspraken dan niet nakomt en er is een compleet dossier opgebouwd, dan kan je vriend uiteindelijk ontslagen worden met tussenkomst van de kantonrechter. Voor die tijd mag zijn loon niet worden ingehouden.

Hij is idd lid van het KNGF :j.
Hij heeft hiervoor bij een plus praktijk gewerkt en hier was zijn administratie prima op orde. Maar volgens mij is de praktijk waar hij nu werkt geen plus praktijk.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 12:56

Gillbo schreef:

Hij is bij de huisarts geweest en die heeft hem 'verboden' om te werken, dus hij heeft zich op moment ziek gemeld.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 12:59

bliver schreef:
aaaah ik snap het. Dan moet je inderdaad zorgen dat je alles voorbereid voordat je hem laat weten dat je stappen onderneemt.

Zorg inderdaad wat hierboven al gezegd word voor instructies op papier waar de administratie aan moet voldoen, het liefst met handtekening. Schrijf ook even precies op wanneer en met wie de gesprekken zijn geweest van je vriend. Houd gewoon een logboek bij en probeer liefst zoveel mogelijk per mail te doen(met leesbevestiging). Dan heb je het gelijk zwart op wit.

Ik weet dat hij een keer verbeter punten op papier heeft gekregen van de secretaresse, ik zal eens navragen of hij deze nog heeft. Maargoed, dan komt zijn baas waarschijnlijk weer met het verhaal van ja maar dat zijn niet mijn woorden, maar die van de secretaresse _-:( Want zijn baas schuift al zijn fouten (die mijn vriend ook heeft aangegeven in vorige gesprekken) weer op iemand anders of wuift het weg of met een simpel weg: dat heb ik niet gezegd.. En ik heb ook al met mijn vriend erover gehad om desnoods de secretaresse als 'getuige' te hebben in dit soort gevallen, maar die is enorm bang om haar baan kwijt te raken en zit behoorlijk onder de plak bij zijn baas. Dus die gaat het in dat geval dan meteen goed praten voor de baas, wat ook in meerdere gesprekken is gebleken..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:25

Dan moet hij dus geen genoegen meer nemen met de secretaresse! Dit soort dingen ook zeggen: Jullie sturen me van de kast nmaar de muur, ik krijg bijna het idee dat jullie me niet willen betalen! Ik zou dit ook niet nog langer dan een week laten duren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:44

stunning schreef:
Gillbo schreef:

Hij is bij de huisarts geweest en die heeft hem 'verboden' om te werken, dus hij heeft zich op moment ziek gemeld.

dan nu met de arbo aan de slag. Zorg dat hij zelf de juiste wegen blijft bewandelen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:58

Alle eisen waaraan de administratie moet voldoen op papier vragen met handtekening van de baas. In laten opnemen dat dat de minimale eisen voor uitbetaling zijn.

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:01

Lid van een vakbond?
Dan deze inschakelen.
En inderdaad een dossier aanleggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:35

Is jouw vriend wel in loondienst van deze werkgever? Of werkt hij misschien als ZZP-er?
Heeft hij een arbeidsovereenkomst of een overeenkomst van opdracht?
Je ziek melden om dit, heeft geen enkel nut, als hij zijn loon nu niet doorbetaald krijgt, dan zal hij dit nu hij ziek is, ook niet krijgen.
Vandaag nog een aangetekende brief sturen aan de werkgever en het loon, inclusief wettelijke rente vorderen, voorbeelden genoeg te vinden op het internet. Daarna juridische rechtsbijstand inschakelen, deze zullen waarschijnlijk ook een loonvordering instellen. (Bij twijfel, (laten) onderzoeken of er sprake is van een arbeidsovereenkomst) en naar de rechter stappen om het achterstallige loon te vorderen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 06:59

Dat is ook een goede. Wat voor overeenkomst heeft hij eigenlijk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:30

Ik weet dat veel artsen en fysiotherapeuten niet altijd in loondienst zijn.
Maar ook dan moet je wel betaald worden voor geleverde diensten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:48

Electra63 schreef:

En blijft overeind dat de opdrachtgever er blijkbaar mee weg kan komen om steeds nieuwe eisen te stellen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:22

ikke schreef:
Electra63 schreef:

En blijft overeind dat de opdrachtgever er blijkbaar mee weg kan komen om steeds nieuwe eisen te stellen.

In die overeenkomst van opdracht, worden misschien wel voorwaarden en eisen gesteld, zoals dat de behandelingen gedeclareerd en betaald worden door de zorgverzekeraar.
Zolang je geen kennis hebt van het contract, kan je niet adviseren.
Ik vind wel dat betaald moet worden voor geleverd werk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:26

Als jij morgen een aannemer inhuurt om je keuken te verbouwen voor € 5000 en je spreekt af dat je na oplevering betaalt en je tegels hangen los en je vaatwasser doet het niet. Betaal je dan braaf die € 5000 of eis je eerst dat de tegels en vaatwasser in orde zijn, zoals afgesproken in de overeenkomst?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:26

Electra: maar dat is niet het geval. Hier lijkt het er meer op dat die aannemer uit jouw vergelijking nog wat gereedschap in de keuken heeft laten liggen, waarop jij klaagt en hij prompt de boel opruimt. Als hij dan alsnog de rekening stuurt, DAN begin je pas te klagen over scheve tegels en de kapotte vaatwasser (wat volgens TS ook nog eens niet waar is).

Dit is gewoon redenen zoeken om niet te hoeven betalen :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:53

Electra63 schreef:
ikke schreef:

In die overeenkomst van opdracht, worden misschien wel voorwaarden en eisen gesteld, zoals dat de behandelingen gedeclareerd en betaald worden door de zorgverzekeraar.
Zolang je geen kennis hebt van het contract, kan je niet adviseren.
Ik vind wel dat betaald moet worden voor geleverd werk.

Nee, uit de posts van TS komt naar voren dat er steeds andere eisen worden gesteld. Ik kan me niet voorstellen dat een contract erin voorziet dat je keer op keer, eenzijdig je eisen mag veranderen.

Om bij die aannemer te blijven: Je spreekt af dat er witte tegels in de keuken zitten en als de aannemer de boel oplevert, wil je dat er blauwe tegels in komen en als die blauwe tegels er dan in zitten, wil je vervolgens groene tegels. DAT is wat er, vergelijkbaar, uit de posts van TS naar voren komt.