stunning schreef:Die gesprekken zijn er dus al meerdere malen geweest, waarin wordt aangegeven wat fout is. Dit wordt hersteld door hem en vraagt vervolgens om zijn loon. Dan zijn er ineens ándere fouten die ineens gecorrigeerd worden..
Wij zijn ook absoluut niet aan het dreigen met juridische stappen. Zijn baas weet hier niks van, maar wij zijn op moment ons onderzoek aan het doen, omdat wij niet geloven dat er hierna geld komt, ook al zou hij nu weer de aanpassingen maken die zijn baas wil in de dossiers wil hebben. Dan zijn er namelijk wel weer andere dingen die ineens weer aangepast moeten worden en zo gaat het cirkeltje rond..
Als je niet gelijk met een advokaat wil dreigen (ik adviseer mijn baas dergelijke stunts niet uit te halen; die heeft na een maand al een advokaat in z'n nek hangen!!) laat dan op papier zetten hoe het moet (werkinstructie heet dat bij ons) en laat 'm vervolgens tekenen dat alle aanpassingen correct zijn verwerkt en toegepast. Komt ie dan met nieuwe regels, kun je hem houden aan de getekende stukken.
Vervolgens, zodra je geld binnen is, per ommegaande ontslag nemen en ergens anders gaan werken.

. Wij willen wel juridische stappen nemen, daarom zijn wij nu onderzoek aan het doen. Maar wij lopen niet naar zijn baas te dreigen met als je nu niet betaald komen er juridische stappen, op die manier bedoel ik dat wij niet aan het dreigen zijn. Want wij weten dat zijn baas een heel juridisch kantoor in dienst heeft (er zijn al meerdere zaken voor de rechter gekomen van vorige werknemers, die helaas allemaal gewonnen zijn door zijn baas omdat die genoeg geld heeft voor een peperdure advocaat of zelfs advocaten.) Dus wij willen nu eerst met goede feiten voor een zaak komen voordat wij aan zijn baas vertellen dat wij met juridische stappen bezig zijn, omdat anders meteen het juridisch kantoor in wordt geschakeld en wij bang zijn dat wij een minder sterke zaak hebben.
.
Want zijn baas schuift al zijn fouten (die mijn vriend ook heeft aangegeven in vorige gesprekken) weer op iemand anders of wuift het weg of met een simpel weg: dat heb ik niet gezegd.. En ik heb ook al met mijn vriend erover gehad om desnoods de secretaresse als 'getuige' te hebben in dit soort gevallen, maar die is enorm bang om haar baan kwijt te raken en zit behoorlijk onder de plak bij zijn baas. Dus die gaat het in dat geval dan meteen goed praten voor de baas, wat ook in meerdere gesprekken is gebleken..