Mandarijntjes en fruit op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:53

Als je ze in een afgesloten doosje steekt gaan ze op die paar uur echt niet uitdrogen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:53

Ruby1995 schreef:
Nou mijn ervaring is toch wel anders, maar goed, daar ben ik dan weer een zeur in.

Dan neem ik een paar reserves mee in de schil :P

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:54

Als ik jou was zou ik ze lekker eten zoals je ze nu ook eet. je gaat ze niet thuis pellen en in een bakkie doen omdat collega's lopen te zeiken.. Dat gaat er bij mij niet in, gewoon lekker genieten van je mandarijntje dus. :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:54

Lekker mandarijntjes blijven eten hoor, waar een mens om kan zeuren zeg!

Liezja

Re: Mandarijntjes en fruit op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:55

Gewoon je mandarijntjes blijven eten! Het is hun probleem, niet de jouwe. Als ze het echt zo vinden stinken gaan ze maar ergens anders zitten of gaan ze naar het toilet. :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:56

Als het een superkleine moeite is om rekening te houden met collega's, waarom dan lekker blijven pushen? Kansloos toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:59

Eerlijk? Ik zou het ook vervelend vinden.
Ik vind het sowieso altijd erg vies dat mensen 'voedsel met een geur' eten in een ruimte zoals een gedeeld bureau, de trein,... laatst zat iemand een of andere koude pasta te verorberen op een stampvolle trein, ik ging haast over m'n nek.

Maar, anderzijds moet ik dan ook weer toegeven dat ik ook wel eens een mandarijn durf pellen in een gesloten ruimte :Y)

als je collega's er last van hebben zou ik toch inderdaad een oplossing zoeken, wel zo sociaal :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:03

Robin_S schreef:
Eerlijk? Ik zou het ook vervelend vinden.
Ik vind het sowieso altijd erg vies dat mensen 'voedsel met een geur' eten in een ruimte zoals een gedeeld bureau, de trein,... laatst zat iemand een of andere koude pasta te verorberen op een stampvolle trein, ik ging haast over m'n nek.

Maar, anderzijds moet ik dan ook weer toegeven dat ik ook wel eens een mandarijn durf pellen in een gesloten ruimte :Y)

als je collega's er last van hebben zou ik toch inderdaad een oplossing zoeken, wel zo sociaal :)

Ik ben blij dat je zo eerlijk bent!! Ik begon mezelf al bijna een mietje te vinden :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:05

Maar goed het zijn nu mandarijntjes, maar whats next?????

Als het alleen de mandarijntjes betreft, prima zoek samen een oplossing,
maar is het gewoon een zeikerd in alles, dan zou ik er toch wat van zeggen :7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:08

Mogen jullie officieel eten op je werkplek?
Bij de meeste werkgevers is dit nl niet toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:09

Serieus? Ik dacht dat mijn collega's konden zeiken, maar dit slaat alles. Als jij je nu gaat aanpassen, wat komt er dan? Nog even en ze gaan zeggen welke parfum je wel en niet mag gebruiken.

Ik zou ze lekker de pleuris laten krijgen en gewoon je mandarijntje pellen en opeten. Schillen nadien in een zakje, dichtknopen en klaar..

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:22

Goof schreef:
Als het een superkleine moeite is om rekening te houden met collega's, waarom dan lekker blijven pushen? Kansloos toch?

Mee eens!
Hij moet natuurlijk niet steeds meer gaan zeuren.
Maar op deze manier een beetje rekening met elkaar houden is niet raar!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:26

Wauw, ik sta gewoon ontzettend te kijken van de reacties in dit topic. Wat is er gebeurd met een beetje rekening houden met elkaar joh? Als je met z'n tweeën een kantoor deelt dan ga je toch niet opzettelijk elkaar lastig zitten vallen lijkt me..

Durf er om te wedden dat het probleem wat jouw collega met je mandarijntjes heeft in de schil zit. Die ruikt ook gewoon heel sterk, en heel veel mensen vinden dat geen prettige geur. Kan me er iets bij voorstellen hoor. Is het geen idee om dan je mandarijntjes even bij de koffieautomaat te pellen? Dat je dan de kale mandarijntjes weer meeneemt naar je plek? Heb je gelijk een "loopje", neem je een bak koffie voor je collega mee, hij blij en jij blij :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 18:44

Brainless schreef:
Mogen jullie officieel eten op je werkplek?
Bij de meeste werkgevers is dit nl niet toegestaan.

Ja hoor, geen enkel probleem... In de werkplaats een ander verhaal natuurlijk.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:51

Persoonlijk vind ik mandarijnen (en salami) erg stinken, maar ik zeg er nooit iets van (op school), het si nu ook weer geen enorme ramp. Als het maar een kleine moeite voor je is om te veranderen, zou ik het doen, maar als je collega's teveel erover zagen of zich aanstellen zou ik ze lekker blijven eten (wanneer zij erbij zijn :Y) )

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:53

Ik kan je collega helemaal volgen, ik heb geen problemen met de geur van mandarijntjes, maar ik word kotsmisselijk als ik koffie riek. Nu is dat best wel moeilijk, wij mogen niet drinken op de werkvloer(gelukkig), hebben een kleine koffiekamer recht naast de werkvloer, en een gigantisch kantine 10 min wandelen.

Ik neem dus geen koffiepauzes, maar neem wel een lekker lange middagpauze in de kantine. Mijn collega's vinden dat ook niet erg, zij hebben 3 kortere pauzes, ik 1 lange.

Is het geen idee om je mandarijntje te eten op de moment dat je collega een pauze pakt? Jij rustig je mandarijntje, je collega er geen last van.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:54

Ik snap de collega's wel, hoor... Mandarijnen (en sinaasappels) hebben echt een bepaalde geur die ook lang blijft hangen. Als iemand een mandarijn pelt in de trein, dan ga ik ergens anders zitten, ik vind die geur echt niet prettig :).

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:56

Neej schreef:
Wauw, ik sta gewoon ontzettend te kijken van de reacties in dit topic. Wat is er gebeurd met een beetje rekening houden met elkaar joh? Als je met z'n tweeën een kantoor deelt dan ga je toch niet opzettelijk elkaar lastig zitten vallen lijkt me..

Durf er om te wedden dat het probleem wat jouw collega met je mandarijntjes heeft in de schil zit. Die ruikt ook gewoon heel sterk, en heel veel mensen vinden dat geen prettige geur. Kan me er iets bij voorstellen hoor. Is het geen idee om dan je mandarijntjes even bij de koffieautomaat te pellen? Dat je dan de kale mandarijntjes weer meeneemt naar je plek? Heb je gelijk een "loopje", neem je een bak koffie voor je collega mee, hij blij en jij blij :)

Je bent niet de enige.. Als het een zeikert is om alles dan begrijp ik de reacties wel maar dat haal ik niet uit TS haar verhaal hoor? Iedereen heeft een geur waar ze niet goed tegen kunnen en misselijk rondlopen is nu ook niet echt aangenaam. Ik zou ook aangeven dat ik iets niet prettig vind, je kan toch een beetje rekening met elkaar houden?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:11

als je ze van tevoren pelt en bang bent dat ze uitdrogen, wikkel er dan wat huishoudfolie omheen en dan in een bakje. Dan kunnen ze niet uitdrogen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 21:21

Kinke schreef:
als je ze van tevoren pelt en bang bent dat ze uitdrogen, wikkel er dan wat huishoudfolie omheen en dan in een bakje. Dan kunnen ze niet uitdrogen :)

Huishoudfolie, bedoel je daar dan plastic mee, of aluminium? Want gevoelsmatig zou ik dan voor aluminiumfolie gaan...

Seltje schreef:
Ik kan je collega helemaal volgen, ik heb geen problemen met de geur van mandarijntjes, maar ik word kotsmisselijk als ik koffie riek. Nu is dat best wel moeilijk, wij mogen niet drinken op de werkvloer(gelukkig), hebben een kleine koffiekamer recht naast de werkvloer, en een gigantisch kantine 10 min wandelen.

Ik neem dus geen koffiepauzes, maar neem wel een lekker lange middagpauze in de kantine. Mijn collega's vinden dat ook niet erg, zij hebben 3 kortere pauzes, ik 1 lange.

Is het geen idee om je mandarijntje te eten op de moment dat je collega een pauze pakt? Jij rustig je mandarijntje, je collega er geen last van.

Wij hebben gewoon op dezelfde momenten pauze ;) Is gewoon een kantoorbaan en de telefoon gaat mee naar de kantine.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:34

nee, ik zou juist niet voor alu folie kiezen, ivm reageren van eventueel zuur met de folie (maar dat is gevoelsmatig). En huishoudfolie kun je er heel strak omheen draaien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:38

Ik vind die geur ook vreselijk, of rijstwafels nog erger :')
Erger me er dood aan maar ga niemand verbieden ze mee te nemen.
Dus dan slik ik even en ach, 5 min later is de geur weer weg.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:43

Weet je wat pas vreselijk is? De geur van mensen die zich niet (vaak genoeg) wassen. Dan valt zo'n mandarijntje toch wel mee? ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:01

Oh juk. De geur van mandarijnen.. Dat is dus de reden dat ik die dingen niet eet.
Het is zo'n typische sterke penetrante geur..
Ik kan me voorstellen dat als je collega écht niet tegen die geur kan dat het inderdaad gewoon naar is om iedere dag in een ruimte te moeten zitten met iemand die mandarijnen pelt.
Ik vind de geur zelf vies, maar niet zo vies dat ik t niet 10 minuten kan verdragen.
Maar dit heb ik wel met 1 andere geur. 1 bepaalde handcreme van rituals (die mijn moeder gebruikt) heeft een bepaalde geur, ik weet niet wat precies, maar ik word heel misselijk als ik die geur ruik. Maar echt misselijk. Sterker nog.. Ik word soms zelfs misselijk voordat ik de geur ruik (als ik bijv bij mn ouders de voordeur binnenkom en mn moeder zit aan de andere kant van het huis haar handen in te smeren dan weet ik dat nog niet, ik ruik het nog niet (niet bewust althans) maar ik word wel misselijk).
En ookal kom ik niet dagelijks bij mn ouders over de vloer, met deze handcreme heb ik mn mams gevraagd rekening met me te houden.
Ik zou er oprecht niet aan moeten denken om elke dag die geur te moeten ruiken.

En persoonlijk vind ik mandarijnen net zo'n doordringende geur hebben. Ik kan me best wel voorstellen dat als iemand net voor die geur erg gevoelig is dat diegene dan liever heeft dat je even op de gang je mandarijntje pelt oid.

Edit: maar als iemand het 'gewoon niet lekker vindt ruiken' dan moet diegene gewoon niet zeuren en even 10 minuten doorbijten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:07

Ruby1995 schreef:
Als je ze gaat pellen dan drogen ze uit.... Gewoon eten wat jij lekker vind je hoeft niet altijd aan te passen aan anderen, hun moeten zich gewoon aanpassen.

als iedereen die instelling had, dan zouden we echt ergens komen in deze wereld. ik kan niet over de lucht van tomaten in mijn directe omgeving.. als mijn collega daar geen rekening mee zou houden dan hing ik continu voorover in de prullenbak..

zij daarentegen kan niet goed over rooklucht.. dus ik en een andere collega hangen onze (vooral winter)jassen in de algemene garderobe en niet in de werkruimte..

wat is er mis met een beetje rekening houden met je medemens? het siert je en je wordt er niets minder van..

op vele bedrijven mag niet eens op de werkplek gegeten worden.. dus ik denk niet dat er iemand geschaad wordt als TS gewoon lekker haar lunch of tussendoor bammetje aan haar bureau opeet en dan even al wandelend richting toilet, of frisse neus halend uitbuikend het mandarijntje opeet.

TS zal er echt niet minder om worden en zeer zeker als 'sociale' collega worden gezien door medecollega's.. daar haal je zelf dan alleen maar winst uit.