Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Robin_S schreef:Eerlijk? Ik zou het ook vervelend vinden.
Ik vind het sowieso altijd erg vies dat mensen 'voedsel met een geur' eten in een ruimte zoals een gedeeld bureau, de trein,... laatst zat iemand een of andere koude pasta te verorberen op een stampvolle trein, ik ging haast over m'n nek.
Maar, anderzijds moet ik dan ook weer toegeven dat ik ook wel eens een mandarijn durf pellen in een gesloten ruimte![]()
als je collega's er last van hebben zou ik toch inderdaad een oplossing zoeken, wel zo sociaal
) Neej schreef:Wauw, ik sta gewoon ontzettend te kijken van de reacties in dit topic. Wat is er gebeurd met een beetje rekening houden met elkaar joh? Als je met z'n tweeën een kantoor deelt dan ga je toch niet opzettelijk elkaar lastig zitten vallen lijkt me..
Durf er om te wedden dat het probleem wat jouw collega met je mandarijntjes heeft in de schil zit. Die ruikt ook gewoon heel sterk, en heel veel mensen vinden dat geen prettige geur. Kan me er iets bij voorstellen hoor. Is het geen idee om dan je mandarijntjes even bij de koffieautomaat te pellen? Dat je dan de kale mandarijntjes weer meeneemt naar je plek? Heb je gelijk een "loopje", neem je een bak koffie voor je collega mee, hij blij en jij blij
Kinke schreef:als je ze van tevoren pelt en bang bent dat ze uitdrogen, wikkel er dan wat huishoudfolie omheen en dan in een bakje. Dan kunnen ze niet uitdrogen
Seltje schreef:Ik kan je collega helemaal volgen, ik heb geen problemen met de geur van mandarijntjes, maar ik word kotsmisselijk als ik koffie riek. Nu is dat best wel moeilijk, wij mogen niet drinken op de werkvloer(gelukkig), hebben een kleine koffiekamer recht naast de werkvloer, en een gigantisch kantine 10 min wandelen.
Ik neem dus geen koffiepauzes, maar neem wel een lekker lange middagpauze in de kantine. Mijn collega's vinden dat ook niet erg, zij hebben 3 kortere pauzes, ik 1 lange.
Is het geen idee om je mandarijntje te eten op de moment dat je collega een pauze pakt? Jij rustig je mandarijntje, je collega er geen last van.
Is gewoon een kantoorbaan en de telefoon gaat mee naar de kantine. 
Ruby1995 schreef:Als je ze gaat pellen dan drogen ze uit.... Gewoon eten wat jij lekker vind je hoeft niet altijd aan te passen aan anderen, hun moeten zich gewoon aanpassen.