Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Christeltjuh schreef:Jep, dit ken ik ook inderdaad. Er was ook een nogal falende studente (die nota bene toegaf dat ze feesten en roeien belangrijker vond dan studeren) die het lef had om tegen mij te zeggen dat ik wel op mocht gaan schieten ivm stufi die af ging lopen.Ik meld me ook even. Ben nu met mijn 5e jaar op mijn HBO studie bezig. Doe de Pabo op het moment en door verschillende tegenslagen (qua gezondheid) is het mij gewoon niet gelukt om mijn opleiding in 4 jaar af te ronden. Ik heb het hier al eerder gelezen het vervelendste is dat mensen denken dat je niet slim genoeg bent om de HBO opleiding af te ronden. Dit uiten ze dan vaak ook meteen terwijl ze niet eens de echte rede weten.
Mijn antwoord luidt ook steevast: "Ja, maar soms lopen dingen niet zoals je wilt dat ze lopen," en met de toon waarop ik dat zeg, wordt meestal wel duidelijk dat ze a) niet door moeten vragen en b) er goed aan doen hun oordelen voor zich te houden. _Summerly_ schreef:Ik meld me! Ik ga nu mijn vierde jaar in, weer als eerstejaars helaas. Door persoonlijke omstandigheden heb ik mijn eerste studie (Grieks en Latijn) definitief op moeten geven na twee jaar, vorig jaar ben ik al onofficieel overgestapt naar Geschiedenis en dit jaar dus officieel. Ik heb al twee P-vakken, drie BA2/3 vakken en m'n minor zo goed als compleet (daarvoor moet ik nog een vak Latijn doen), dus ik hoop eigenlijk om nu in twee jaar m'n BA te kunnen afronden.
Voor aanvang van het jaar was ik heel erg bang dat ik totaal geen aansluiting zou vinden bij het "18-jarige gespuis", maar ik heb gelukkig de keuze gehad in welke werkgroep ik wilde en toevallig zitten er in mijn werkgroep vrij veel mensen die of al een jaartje hbo gedaan hebben hiervoor of van een andere studie geschopt zijn of die wat langer over hun vwo gedaan hebben doordat ze hierheen geïmmigreerd zijn, waardoor ze op een enkeling na allemaal wat meer mature zijn.Christeltjuh schreef:Jep, dit ken ik ook inderdaad. Er was ook een nogal falende studente (die nota bene toegaf dat ze feesten en roeien belangrijker vond dan studeren) die het lef had om tegen mij te zeggen dat ik wel op mocht gaan schieten ivm stufi die af ging lopen.Ik meld me ook even. Ben nu met mijn 5e jaar op mijn HBO studie bezig. Doe de Pabo op het moment en door verschillende tegenslagen (qua gezondheid) is het mij gewoon niet gelukt om mijn opleiding in 4 jaar af te ronden. Ik heb het hier al eerder gelezen het vervelendste is dat mensen denken dat je niet slim genoeg bent om de HBO opleiding af te ronden. Dit uiten ze dan vaak ook meteen terwijl ze niet eens de echte rede weten.Mijn antwoord luidt ook steevast: "Ja, maar soms lopen dingen niet zoals je wilt dat ze lopen," en met de toon waarop ik dat zeg, wordt meestal wel duidelijk dat ze a) niet door moeten vragen en b) er goed aan doen hun oordelen voor zich te houden.

Als ik moet samenwerken worden we vaak op basis van studentnummer ingedeeld en kom ik dus wel in groepjes met de wat oudere studenten dus ik heb geen last van het leeftijdsverschil. xIrlijn schreef:Hier een langstudeerder in spéIk zit nu in mijn laatste bachelorjaar (zonder uitloop, afkloppen), maar wil hierna een 4-jarige HBO opleiding doen. Ik vrees 'm vooral voor het leeftijds- en niveauverschil. Dus ik lees hier even mee om te horen wat jullie ervaringen zijn
)
althans op dat moment. Dus weer gestopt. 
haha
Anoniem schreef:xIrlijn schreef:Hier een langstudeerder in spéIk zit nu in mijn laatste bachelorjaar (zonder uitloop, afkloppen), maar wil hierna een 4-jarige HBO opleiding doen. Ik vrees 'm vooral voor het leeftijds- en niveauverschil. Dus ik lees hier even mee om te horen wat jullie ervaringen zijn
Daar was ik ook bang voor, maar heb geprobeerd om dat een beetje uit mijn hoofd te zetten. Uiteindelijk doe je een studie voor jezelf, en omdat jij graag die studie wilt gaan doen. Vaak wordt het na de eerste 2 jaar veel beter (mensen die hun propedeuse niet halen, toch iets anders willen gaan doen, etc.). Misschien zou je een deeltijdstudie kunnen volgen? Ik merk dat de gemiddelde leeftijd van studenten bij deeltijdstudies vaak wat hoger ligt.

Ik hang niet meer in de kroeg, ik ga naar dure restaurants en rijd de grote auto's.
in 2009 aan mn eerste studie begonnen daar n jaar vertraging opgelopen waarna ik in 2013 helemaal moest stoppen ivm medische reden. Zat toen met een half been in t 4e jaar. Nu sinds een maand weer aan n nieuwe studie kunnen beginnen en dus nog minimaal 4 jaar te gaan. Hoop in 2018 na 9 jaar studeren mn papiertje eindelijk te hebben! Ben nu 26 overigens maar studeer deeltijd. Geen last van puberende 18 jarigen dus 
Kuggur schreef:Vjestagirl schreef:Oh ja. Ik ben 8ste jaar student Leisure Management...
Je moet me vergeven Vjestagirl maar ik moest hier toch een beetje om lachen...
In 2010 begon ik pas echt actief met het schrijven van mijn scriptie. Helaas kreeg ik wat gezondheidsproblemen en viel het lastig te combineren met een huishouden, 2 paarden en een 40-urige werkweek waar ik ook regelmatig 's avonds voor op pad (cursus) moest. Vorig jaar had ik de scriptie dan toch eindelijk zo goed als klaar, maar voelde ik me niet meer thuis in het werk wat ik deed. Goed erover nagedacht en ja, ik wil echt de overstap naar het onderwijs maken! Vorig jaar begonnen aan mijn 3e studie: de lerarenopleiding economie in deeltijd. Tijdens het intakegesprek werd me verteld dat als ik mijn studie afrondde, ik het verhoogde collegegeld zou moeten betalen en tja...een HBO diploma dat me een paar duizend euro extra zou kosten, dat zag ik niet zitten! Ook een 1-jarige kopopleiding was geen optie. De scriptie heb ik dus nooit ingeleverd 
) niks tegen leraren maar mijn SLBer is gewoon echt een ontzettende ..... Unseen schreef:Ah! Ik zie al twee bekenden hier. Prachtig
En nee, ik heb geen 'tweede-studenten-leven'. Ik heb die tijd echt gehad toen ik 20 was en de wereld ontdekte. Ik voel mij oud. En wijs.Ik hang niet meer in de kroeg, ik ga naar dure restaurants en rijd de grote auto's.
)
moet dus serieus alleen mijn portfolio, reflectie van de scriptie en het eindgesprek inleveren.