Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vaak ongezien door leraren. En het heeft toch geen nut, zodra ze gaan studeren is van beweging toch al geen sprake meer 
verootjoo schreef:Ik ben ook voor juist meer gym. De zittende generatie van tegenwoordig loopt een gigantisch risico. Mensen die 11 uur per dag zitten hebben al een kans van 40% (!) op vervroegd overlijden...
Zitten is het nieuwe roken wordt al gezegd. Het is belangrijk om veel in beweging te zijn, daar is ons lichaam voor gemaakt. Ik vind dat dat gestimuleerd moet worden in gymles. Wat mij betreft elke schooldag een uur.

). Verder vond ik het verschrikkelijk, bewegen vind ik prima.. Maar nee, ik wil geen handstand leren of vage salto's en balspellen. EskeGirl schreef:verootjoo schreef:Ik ben ook voor juist meer gym. De zittende generatie van tegenwoordig loopt een gigantisch risico. Mensen die 11 uur per dag zitten hebben al een kans van 40% (!) op vervroegd overlijden...
Zitten is het nieuwe roken wordt al gezegd. Het is belangrijk om veel in beweging te zijn, daar is ons lichaam voor gemaakt. Ik vind dat dat gestimuleerd moet worden in gymles. Wat mij betreft elke schooldag een uur.
Moeten ze dan ook maar op kantoren gaan doen, die zitten immers minimaal 8 uur per dag
Nu de risico's steeds meer in kaart gebracht worden en duidelijk wordt hoe schadelijk het precies is, worden er op dit moment al veel onderzoeken gedaan naar hoe dit te voorkomen... Te denken aan staand vergaderen, lopend computerwerk doen (op een loopband) etc...

Goof schreef:Destination schreef:Ik ben het er niet mee eens. Jongeren bewegen te weinig en door de wekelijkse gymlessen op school komen ze minimaal 2 uur per week in beweging.
Dat dus.
Als het aan mij lag zou iedere school zelfs meer dan die 2 uur sport in de week geven.

EskeGirl schreef:BaileyMix schreef:Hm, dubbel. Aan de ene kant is beweging nodig, aan de andere kant was het altijd een verschrikking.
Er zijn namelijk mensen (zoals ik) die het gewoon écht niet kunnen en zich helemaal kapot schamen iedere gymles.
Klopt, ik kan gewoon niet goed met ballen omgaan, ik ben ook niet lenig. Dat kan tot geergerdeklasgenoten leiden, gezucht, wat me onzeker maakt en het nog minder leuk. Soms heb jemensen die helpenen tips geven, maar die zijn zeldzaam.