Ik was ooit begonnen aan een studie Spaans, maar het was een thuisstudie en helaas heb ik daar niet voldoende zelfdiscipline voor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
knuffeldier schreef:Ik ben bezig met turks(ook al ligt dat nu al weer een poosje stil) dit omdat mijn vriend geboren en getogen is in turkije en ik enigszinds met mn schoonfamilie wil kunnen communiceren.
. Echter is mijn Engels bar- en barslecht, dat spreek ik dan ook het minste van deze talen. Talen die nog op mijn lijstje staan, zijn Zweeds, Chinees, Russisch en Fries, maar eigenlijk wil ik zoveel mogelijk talen leren
. Maar ik heb besloten eerst mijn vwodiploma te halen, voordat ik start met een taalcursus
.
Als ik over mensen hoor die erg veel talen kunnen spreken word ik ook echt heel jaloers! Hoop na Spaans nog een heeeeleboel meer te kunnen leren.
Nu nog tijd vinden om er mee bezig te gaan... Gruis schreef:Fries? Mag ik vragen waarom?![]()
maaikman, ik zie al dat je net zo taalverslaafd bent als ik, hahaAls ik over mensen hoor die erg veel talen kunnen spreken word ik ook echt heel jaloers! Hoop na Spaans nog een heeeeleboel meer te kunnen leren.
Het enige is dat ik het altijd leuk vind klinken, maar of dat nou een goede reden is
. Ik weet alleen dat ik al van kleins af aan al Fries heb willen leren, zou een soort van kinderdroom zijn die uitkomt haha.
"Dat ga je toch nooit gebruiken?" Nee, maar is 'voor de leuk' niet goed genoeg dan?
En wie weet komt er op een dag een moment waarin ik één van die talen kan gebruiken, lekker handig 
.
. Ik wil hierna denk ik Duits gaan doen, omdat dat voor de meeste banen in de economische sector toch wel een pré is. Maar Frans wil ik inderdaad ook graag.

maaikman schreef:Gruis schreef:Fries? Mag ik vragen waarom?![]()
maaikman, ik zie al dat je net zo taalverslaafd bent als ik, hahaAls ik over mensen hoor die erg veel talen kunnen spreken word ik ook echt heel jaloers! Hoop na Spaans nog een heeeeleboel meer te kunnen leren.
Tja, ik heb niet echt een specifieke reden voor FriesHet enige is dat ik het altijd leuk vind klinken, maar of dat nou een goede reden is
. Ik weet alleen dat ik al van kleins af aan al Fries heb willen leren, zou een soort van kinderdroom zijn die uitkomt haha.
Haha, dat jaloerse herken ik! Ik heb ook vaak last van mensen die niet begrepen waarom ik nou zoveel talen wil leren..."Dat ga je toch nooit gebruiken?" Nee, maar is 'voor de leuk' niet goed genoeg dan?
En wie weet komt er op een dag een moment waarin ik één van die talen kan gebruiken, lekker handig
Overigens zou ik ook nog graag Tsjechisch willen leren.

Mijn familie in Noorwegen spreekt uitstekend Engels maar ik vind het een fantastisch mooie taal, met heel veel melodie.
De vele woordjes die ik moest leren, in combinatie met zo'n 250 schilderijen die ik voor mijn eigen studie tot op centimeterniveau uit mijn hoofd moest kennen, werkte niet optimaal

Lizzyy schreef:ik wil nog Spaans leren
mag van een vriendin haar boeken lenen!

Maar ik vind het heel erg leuk om te leren. En aangezien ik ook opzoek ben naar een nieuwe baan vergroot het ook nog eens je baan kansen.
Daffy02 schreef:Weten jullie leuke taalcursussen voor een brugklasser?
Op school doe ik al Engels, Chinees, Nederlands (nee joh), Duits, Grieks/Latijn krijg ik vanaf 3e periode, Frans en Spaans.
In Chinees ben ik niet zo goed en begrijp er bijna niks van, een leuke simpele gratis cursus (online mag ook) zou fijn zijn.