Nouja, dat valt ook wel mee maar drukke studie + eigen paard die áltijd wat mankeerd + uitwonend is niet zo een handige combinatie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ynskek schreef:Ik krijg 255 stufi per maand... ben uitwonend.... huur en schoolgeld komt uit een ander potje maar de rest van de dingen doe ik van mn stufi...
voor leuke dingen doen heb ik de tijden kostenvergoeding die ik binnen krijg door ieder weekend wel ergens te jureren... heb alleen geen enkele zondag meer vrij tot en met 23 november
Terwijl ouders dus ook gewoon niet veel kunnen bijdragen, best rot dus.
) en daar ben ik het alleen maar mee eens
Voor hetzelfde geld loop je morgen onder een bus, heb je niks aand at spaargeld!
Terwijl mbo goedkoper is, pff. Snap er niks van. Slina schreef:Soms snap ik die hele aanvullende beurs niet hoor..
M'n ouders hadden allebei geen baan, kreeg ik 340 ofzo.
Nu heeft m'n pa een (voor zijn doen) goed betaalde baan, krijg ik 335?![]()
M'n zusje krijgt zelfs 400Terwijl mbo goedkoper is, pff. Snap er niks van.
Sem_ schreef:Slina schreef:Soms snap ik die hele aanvullende beurs niet hoor..
M'n ouders hadden allebei geen baan, kreeg ik 340 ofzo.
Nu heeft m'n pa een (voor zijn doen) goed betaalde baan, krijg ik 335?![]()
M'n zusje krijgt zelfs 400Terwijl mbo goedkoper is, pff. Snap er niks van.
De aanvullende beurs wordt voor zover ik weet gebaseerd op het inkomen van een (aantal) jaar terug.

kosseh schreef:Ik spaar zo een 300 euro per maand.
Woon bij mijn ouders, zij betalen mijn studie+boeken. En krijgen mijn zoegtoeslag en stufie.
Ik krijg mijn loon. En betaal daar uitjes, lekker dingen, makup, telefoon en verzorg paard van. De rest spaar ik.
Goed getroffen dus als ik het zo lees hier
meer dan.. goed getroffen.
mijn moeder werkt niet ivm atrose en nog een aantal dingen. Wel doet ze af en toe post maar dat kn je niet rekenen onder werkweek (ze werkt 4 uur per week geloof) mijn vader heeft een eenmanszaak. De flat betalen mijn vriend en ik samen, schoolgeld betalen mijn ouders en boeken heb ik niet aangeschaft ( wou geen €650 betalen voor 4 mappen, nee ik heb geen 10en maar 6jes. Dat vind ik ook prima;) ) kosseh schreef:Ik spaar zo een 300 euro per maand.
Woon bij mijn ouders, zij betalen mijn studie+boeken. En krijgen mijn zoegtoeslag en stufie.
Ik krijg mijn loon. En betaal daar uitjes, lekker dingen, makup, telefoon en verzorg paard van. De rest spaar ik.
Goed getroffen dus als ik het zo lees hier
Heel erg mazzeltje, krijg verder niets geen geld oid van mijn ouders en betaal ook al mijn spullen verder zelf. Ik kies ervoor om thuis te wonen omdat ik op deze manier geld kan sparen voor fotografie en vakanties. Zou ik op mezelf gaan red ik dat niet meer, en heb ik ook geen auto meer voor de fotoshoots
Dus voorlopig nog even thuis
Pas als m'n studie afgelopen is word ik eruit geschopt 
BaileyMix schreef:Wordt volgens mij van 2 jaar terug berekent.