Jij hoeft je helemaal niet aan te passen aan hun gebruiken. Natuurlijk is het not done om met erg uitdagende kledij voor hun neus te paraderen of hen een broodje met in hun ogen 'onrein' vlees aan te bieden, net zoals het not done is om bij een vegetarisch iemand een sappige biefstuk op het bord te gooien. Maar als jij normaal gezien 's middags spekjes of ham tussen je boterham eet, moet je daar vooral mee doorgaan.
Ik ben erg verdraagzaam en heb respect voor gebruiken zoals zesmaal daags bidden, maar wij hoeven ons in ons eigen land niet aan te passen. Ik ben zelf best wel tegen het dragen van een hoofddoek, maar dat wil nog niet zeggen dat ik verwacht dat vrouwen hem voor mij afzetten als ik naar een islamitisch land op bezoek ga of emigreer.
wij moeten toch niet bidden? wij moeten toch niet hallal eten? Wij leven gewoon in een multiculti land, en ik vind dat persoonlijk echt fantastisch. Ik heb collega's van alle afkomsten, sommige in NL geboren, andere zijn gevlucht vanwege oorlog in hun land. Tuurlijk zijn er dingen die botsen, ik heb ook een collega waar ik het absoluut niet mee kan vinden maar daar geef ik zijn geloof niet de schuld van, wel zijn extreem narcistische en dominerende karakter 

. Net als op goede vrijdag
, dat mag van mij ook iedere week ingevoerd worden
elke kerk heeft zijn gewoontes, ene wat extremer dan de andere. Vind je het niks? ga dan niet naar binnen