Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Corelli schreef:Solleke_Noah schreef:Mijn vriend heeft als recruiter gewerkt, één van de regels was dat CV's mét foto aan de kant werden gelegd omdat het niet professioneel overkwam. In zijn branche wilden ze dus liever geen foto op het CV zien.
In mijn branche wordt er ook niet echt achter gevraagd, soms staat het er wel bij maar dat negeer ik dan, wat maakt je uiterlijk uit als je competenties goed zijn (de jobs waar ik op solliciteer is uiterlijk totaal ondergeschikt).
En wat is zijn branche en de jouwe?
Ik solliciteer in de zorg, zowel in loondienst als als ZZP'er en krijg veel positieve reacties op mijn fotoDit is gewoon een spontane foto, niet super professioneel maar wel netjes bijgesneden
Ik ben er ook heel eerlijk in: ik denk dat ik mijn uiterlijk wel mee heb en schroom niet om dat op deze manier in te zetten
Douce schreef:Op die manier had ik er nog niet naar gekeken. Ik heb zelf niet standaard een foto bij mijn cv, ik ben niet zo fotogeniek en kom, volgens mezelf maar ook vele anderen, veel beter over in het echt dan op de foto. Dat is bij mij een beetje de crux.