Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:40

Britt schreef:
Ik zit er ook over te denken om een thuisstudie te gaan doen, ik ben hard op zoek naar wat meer mentale uitdaging. Het enige wat me tegenhoud zijn de kosten, helaas is mijn salaris niet zo heel hoog en het is best een investering. Plus dat ik het liefst iets heel anders zou willen gaan doen, dan waar ik coor ben opgeleid. De vraag is, of ik daar in het werkveld iets aan zal hebben.

http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1t41fd.pdf

Misschien helpt dit je? :)

purny

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:47

Ik doe de thuisstudie Verkoper reizen via de NHA. Dit omdat ik zonder werk zit en nergens meer aangenomen word op een huidige opleiding. Bevalt me erg goed, als ik mijn huiswerk instuur heb ik het de volgende dag meestal terug.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:49

Hier ook een thuis studerende. Ik heb de mbo opleiding administratief medewerker liggen. Over 5 weken ga ik hem weer intensief oppakken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:06

Hier ligt overigens de opleiding nog steeds te verstoffen, maar ik mag helaas minder werken en daarmee eindelijk tijd voor de studie :) maar goed, komende week nog even werken en dan is heb ik er echt meer ruimte voor.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:43

vuurneon schreef:
Hier ligt overigens de opleiding nog steeds te verstoffen, maar ik mag helaas minder werken en daarmee eindelijk tijd voor de studie :) maar goed, komende week nog even werken en dan is heb ik er echt meer ruimte voor.

Dat heb ik dus ook, ik werk op het moment ontzettend veel, daarnaast m'n paard nog en als ik dan thuis ben dan wil ik óf nog even socializen óf ik heb 0,0 puf meer waardoor m'n studie er bij in schiet. :o Maar heb seizoenswerk en in oktober even helemaal niks, dus dan knallen voor m'n studie...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:50

Wat fijn, dit topic!

Ik ga het vak Fluid Mechanics via MIT opencourseware volgen :) PDFs met opdrachten en oplossingen zijn ook beschikbaar, ideaal.

Doe het als voorbereiding op promoveren, dit is net een stukje natuurkunde wat ik nog even moet bijschaven. Heb er zin in!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:39

Mooi topic om elkaar opnieuw te motiveren en af en toe een schop onder de reet te geven! :d

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:39

Door dit topic ben ik eergisteravond al meteen fanatiek aan de slag gegaan met m'n studie, was voor gisteren ook het plan maar toen was ik doodop van het werken. := Als ik vandaag eerder weg kan van m'n werk, kan ik 's middags nog naar m'n paard en dan 's avonds mooi verder waar ik vrijdagavond gebleven was! Heb nog een hoop in te halen en moet zeggen, als ik er even voor gezeten heb, voelt dat wel goed. :D

Jammer dat ik m'n laptop niet mee kan nemen naar m'n werk, het kan heel druk zijn maar op momenten als deze zou ik best wat aan m'n studie willen en kunnen doen!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 15:08

Ik wil eigenlijk op iedereen reageren maar dat is zo onhandig op 2 pagina's met de tablet. Doe toch maar een poging.

Geryon: bij mij hetzelfde, vandaar de thuisstudie.
Ntlie: fijn dat het topic je motiveert! Dat was ook mijn bedoeling.

Ik heb er nu 2x aan gewerkt, het is veel en moeilijker dan ik dacht. Ben ook nog in dubio wat nu de beste manier van studeren is.

Succes dames met leren! Of zijn er hier ook heren?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:00

Ik heb mijn eerste onvoldoende binnen... nu maar opnieuw de les bestuderen en opsturen :(

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 16:15

Oh jammer purny!! Weet je hoe het komt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:25

Was een vrij moeilijke les.. en mijn kat laat het studeren niet toe. Ik hoef maar even te gaan zitten en mevoruw ligt met haar billen op mijn studiewerk :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:05

Volgende keer beter Purny! Welk vak was het?

Ik ga vandaag mijn rechtsgeschiedenis weer oppakken. Ik heb heel veel moeite met studeren momenteel. Ik gebruik voor mijn rugpijn morfine en daardoor is mijn concentratievermogen heel erg slecht, plak daar ADHD aan vast en het is helemaal feest. Ik heb een tentamen ingepland op 25 november en die moet ik van mezelf halen. Soms heb ik ook gewoon een schop onder de kont nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:36

Product, vervoer en verzekeringen. Busvervoer. Dus echt met busreizen enzo.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:39

Wanneer is je herkansing?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:44

Het was huiswerk, ik moet het opnieuw insturen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:49

Oh dat scheelt. Hopen dat het nu wel goedgekeurd wordt.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:59

Ik zit ook nog steeds te denken aan thuisstudie, ben veel aan het bekijken maar vind het moeilijk om een keuze te maken. Ik wil het liefst iets dat beetje aansluit op me sociale opleiding :) zit momenteel te kijken naar opleiding/cursussen over voeding. Aan andere kant is mijn droom ook om een grafische opleiding te gaan doen :)
Vind maar moeilijk hoor en twijfel soms over te toegevoegde waarde, het is voor mij niet haalbaar op een 4jarige studie weer te doen. Dus vraag me dan af of een één jarige cursus etc wat bijdraagt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:03

Als je het leuk vind en je doet er meer kennis mee op dan draagt het te allen tijde iets bij vind ik.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:10

Tazzey schreef:
Als je het leuk vind en je doet er meer kennis mee op dan draagt het te allen tijde iets bij vind ik.

Uhu vooral kennis opdoen vind ik belangrijk, aangezien ik nu werk nog bij me bijbaan en geen werk kan vinden in sector waarin ik ben afgestudeerd. Maar denk je dat als je werk zoekt ze er überhaupt naar kijken.
Vind moeilijk om te kiezen, het gaat toch om veel geld vaak. Ik zit bijvoorbeeld nu te kijken naar https://www.civas.nl/opleiding/voedingsdeskundige lijkt me echt super interessant. Maar moet eerlijk zeggen ik had zelf nog nooit gehoord van deze instelling. Hoe maken jullie een keuze?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:45

8Eveline schreef:
Maar moet eerlijk zeggen ik had zelf nog nooit gehoord van deze instelling. Hoe maken jullie een keuze?

Ik wel, ik ga waarschijnlijk deze week met mijn 3e cursus daar beginnen.

De cursussen zijn heel duidelijk geschreven en indien je vragen hebt over de lesstof worden deze erg snel en duidelijk beantwoord via de digitale leeromgeving. Ook kun je daar contact hebben met studenten, maar in de praktijk merk ik dat daar nooit zoveel te beleven valt. Althans, niet in mijn studies want je kunt alleen met studenten uit dezelfde studie praten daar.

Ik heb gekozen voor deze instelling omdat de prijs me erg aanstond en omdat ze erkend zijn bij enkele beroepsverenigingen wat ik ook belangrijk vind. Daarnaast waren de recensies goed en hebben ze heel veel opleidingen die ik straks nog zou kunnen doen die mooi aanvullen op wat ik al heb. Bij veel cursussen kun je thuis examen doen, voor iemand met achterlijk veel faalangst is dat best heel fijn.

Als je kijkt naar de opleiding gewichtsconsulent dan kan ik je adviseren ook eens bij het Laudius te kijken, die is goedkoper en je kunt je alsnog inschrijven bij het BGN.

[edit] ohja. Bij Civas krijg je ook je hele cursus in één keer opgestuurd. Voor mijn opleiding stonden 6 of 7 maanden maar ik heb hem binnen 2 maanden afgerond. Het is maar net hoe snel je leert/leest en hoeveel tijd je erin steekt.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:45

Fortitude schreef:
8Eveline schreef:
Maar moet eerlijk zeggen ik had zelf nog nooit gehoord van deze instelling. Hoe maken jullie een keuze?

Ik wel, ik ga waarschijnlijk deze week met mijn 3e cursus daar beginnen.

De cursussen zijn heel duidelijk geschreven en indien je vragen hebt over de lesstof worden deze erg snel en duidelijk beantwoord via de digitale leeromgeving. Ook kun je daar contact hebben met studenten, maar in de praktijk merk ik dat daar nooit zoveel te beleven valt. Althans, niet in mijn studies want je kunt alleen met studenten uit dezelfde studie praten daar.

Ik heb gekozen voor deze instelling omdat de prijs me erg aanstond en omdat ze erkend zijn bij enkele beroepsverenigingen wat ik ook belangrijk vind. Daarnaast waren de recensies goed en hebben ze heel veel opleidingen die ik straks nog zou kunnen doen die mooi aanvullen op wat ik al heb. Bij veel cursussen kun je thuis examen doen, voor iemand met achterlijk veel faalangst is dat best heel fijn.

Als je kijkt naar de opleiding gewichtsconsulent dan kan ik je adviseren ook eens bij het Laudius te kijken, die is goedkoper en je kunt je alsnog inschrijven bij het BGN.

[edit] ohja. Bij Civas krijg je ook je hele cursus in één keer opgestuurd. Voor mijn opleiding stonden 6 of 7 maanden maar ik heb hem binnen 2 maanden afgerond. Het is maar net hoe snel je leert/leest en hoeveel tijd je erin steekt.

Dankje voor je uitgebreide antwoord :) ik ga ook even kijken naar de opleiding van het Laudius. Bedankt voor de tip.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:14

Yes! Herkansing een 8 gehaald :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:49

Gefeliciteerd!!! +:)+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:56

Ik ben nog steeds bezig met MBO4 gehandicaptenzorg bij de NHA. Bevalt prima.
Hiervoor diverse cursussen bij de LOI gedaan, vond de examens daar minder prettig om te maken. De stof sloot niet goed aan op de examens of andersom.
OU vond ik erg interessant, maar ook erg pittig.