8Eveline schreef:Maar moet eerlijk zeggen ik had zelf nog nooit gehoord van deze instelling. Hoe maken jullie een keuze?
Ik wel, ik ga waarschijnlijk deze week met mijn 3e cursus daar beginnen.
De cursussen zijn heel duidelijk geschreven en indien je vragen hebt over de lesstof worden deze erg snel en duidelijk beantwoord via de digitale leeromgeving. Ook kun je daar contact hebben met studenten, maar in de praktijk merk ik dat daar nooit zoveel te beleven valt. Althans, niet in mijn studies want je kunt alleen met studenten uit dezelfde studie praten daar.
Ik heb gekozen voor deze instelling omdat de prijs me erg aanstond en omdat ze erkend zijn bij enkele beroepsverenigingen wat ik ook belangrijk vind. Daarnaast waren de recensies goed en hebben ze heel veel opleidingen die ik straks nog zou kunnen doen die mooi aanvullen op wat ik al heb. Bij veel cursussen kun je thuis examen doen, voor iemand met achterlijk veel faalangst is dat best heel fijn.
Als je kijkt naar de opleiding gewichtsconsulent dan kan ik je adviseren ook eens bij het Laudius te kijken, die is goedkoper en je kunt je alsnog inschrijven bij het BGN.
[edit] ohja. Bij Civas krijg je ook je hele cursus in één keer opgestuurd. Voor mijn opleiding stonden 6 of 7 maanden maar ik heb hem binnen 2 maanden afgerond. Het is maar net hoe snel je leert/leest en hoeveel tijd je erin steekt.