help... MBO- opleiding gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: help... MBO- opleiding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:03

Je verwacht zekerheden van een school, die zekerheden geeft.

je hebt twee niveau's van opleiding..

haal je het hoogste niveau niet, dan zul je moeten schikken in een niveau lager waarna je alsnog niveau 4 kunt doen als je je diploma hebt .. dus dan heb je 1 jaar studievertraging.

die kun je zelf ontlopen door gewoon met dikke cijfers te slagen.

Je wordt niet 'overgeplaatst' je bent dan gewoon niet goed genoeg voor MBO4 op dat moment en zult MBO3 moeten doen.. De splitsing vind puur plaats op basis van je cijfers denk ik zo.

Vergeet niet, dat aan deze school ook banen gekoppeld zijn, zou jij als school iemand die niet geschikt blijkt vooruitschuiven bij een luchtvaartmaatschappij? Nee je hebt dat ene jaar om jouzelf te bewijzen dat je het aankunt.

En misschien dit jaar minder tijd aan je paard besteden en meer tijd aan je studie.. Je loopt nu namelijk tegen hetzelfde issue aan als toendertijd toen je HAVO had kunnen doen maar voor sport koos..
Ditzelfde vraagstuk komt dit jaar gewoon weer.. doe je voldoende aan je studie of ga je weer voor de sport.. in het laatste geval kies je voor sport en niet voor de hoogste van de twee opleidingen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:05

Benthe schreef:
Thesserd schreef:
Ik zou eerlijk gezegd wel bij die luchtvaart opleiding blijven :P Mensen stressen altijd heel erg tussen hun 15 en 20e dat school wel snel en soepel moet verlopen want o jee, straks mis je een jaar! Maar dan denk ik, je moet na je school nog je hele leven werken... Welgeteld een kleine 50 jaar -O- Dus tenzij je perse heel snel het huis uit wil of ergens anders geld voor nodig hebt zou ik gewoon rustig aan doen, en iets doen wat je leuk vind. Als je hart bij de luchtvaart ligt, kan je het risico best nemen toch :D

Ja misschien een goede tip als je een geldboom in he tuin hebt, maar voor een ieder die dat niet heeft en dus afhankelijk is van studiefinanciering is dit niet de beste tip. Stufi krijg je maar 4 jaar voor mbo dacht ik, dus wat dat betreft is het inderdaad zonde om een opleiding te doen waarvan je niet helemaal zeker bent. Aan de andere kant, ts, uit je op te lezen leer je nu onder je niveau, dus zou je een mbo opleiding kunnen zien als opstapje naar het hbo. Dat maakt je keuze al een stuk minder definitief en dus makkelijker?

Zoals ik al zei: als je niet snel het huis uit wilt en/of snel veel geld nodig hebt.
Je kunt naast je opleiding gewoon werken en zolang je dan thuis woont kun je dan prima rondkomen. Dus ik zie niet in waarom je dan een geldboom nodig zou hebben...? :Y) Maar ik zie dat dit niet op gaat voor de TS, dus dan kan mijn reactie als niet geplaatst beschouwd worden :D

Evelijn

Re: help... MBO- opleiding gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:12

@TS ga eerst eens met school in gesprek hoe groot voor jou de kans is dat je de opleiding op niveau 3 straks zou moeten doen. Ik neem aan dat de school het vooral doet om te zorgen dat degene die na dit eerste jaar ook echt niveau 4 aan kunnen en ook echt geschikt is voor luchtvaartdienstverlener.
Ga dus eerst eens praten... en dan niet meteen roepen ik wil echt niet dat andere doen... maar gewoon dat je wil weten aan welke eisen je moet voldoen om niveau 4 te mogen doen. Dat zullen ze echt op papier voor je moeten hebben.
Misschien zijn die eisen voor jou gewoon een eitje... en is er dus helemaal geen kans dat je niet je opleiding mag afmaken.