vergoeding voor oppassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:26

Ik vind het ook echt een heel laag bedrag, als het familie was tot daar aan toe maar volgensmij is dit niet het geval. Toen ik 14 was en 2 uur oppaste kreeg ik ook 7 euro. Gewoon zeggen dat je vanaf nu per uur rekent en dan 3,00/3,50 vragen. Mochten ze dat niet willen dan zijn er vast genoeg andere gezinnen die jou voor dat bedrag graag hebben als oppas!

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 22:29

Mamamier haha dat is makkelijk verdient. Ik moet ze ook nog in bed leggen :j
Welmoedz ja ik vind het ook extreem weinig :(

mamamier

Re: vergoeding voor oppassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:50

Geloof dat 3.00 normaal is voor een 14jarige volgens het nibud.
Ja lekker makkelijk verdiend voor madammetje hoor Hihi. Ach, ze weet ook wel dat ze er mazzel mee heeft hoor. Als ze volgend jaar een baantje in de supermarkt krijgt, moet ze veel harder werken voor minder geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:54

Ik krijg eerder 7 euro per uur haha!

Volgende keer (of van te voren) een whatsapp sturen dat je voortaan met een uurtarief gaat werken van bv 3 of 4 euro. 7 euro voor een avond is echt heel erg weinig!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:54

Dat is echt heel erg weinig!
Ik verdien 3,50-4 per uur en dan slapen ze soms al. 7 per avond zou ik t niet voor doen.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:57

ik geef mijn oppas €5,- per uur.
zorg er meestal voor dat de kinderen 's avonds al op bed liggen en dat er wat lekkers in huis is.
ook mag er eventueel een vriend/vriendin mee voor de gezelligheid.
als ze overdag eens oppast eet ze gewoon mee.
mijn oppas is nu bijna 18 maar was denk ik iets van 15/16 toen ze begon.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:03

7 euro is wel heel weinig inderdaad. := Ik verdiende 3 euro per uur, voor 4 kinderen en dat was dan (soms) eten en naar bed brengen. Meestal van 6 tot 12/1 uur. Soms ik kreeg ik ook nog wat extra's zodat het meer afgerond was, prima adres vond ik!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:09

Maar waarom heb je niet gevraagd waarom je nu minder krijgt, dat hoef je natuurlijk niet te nemen.

Ik zou gewoon zeggen dat je 2,50 per uur vraagt.
Ander kun je misschien wel een ander gezin zoeken

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 07:12

KarinLF omdat ik het niet goed durf te zeggen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 07:16

En je ouders inschakelen? Dat zij je bijvoorbeeld afzetten en er dan over beginnen?

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 08:18

Goede tip!
Mn moeder gaat het waarschijnlijk deze week vragen omdat ik het niet zo goed durf :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:19

esli14 schreef:
Goede tip!
Mn moeder gaat het waarschijnlijk deze week vragen omdat ik het niet zo goed durf :)

Ga dan wel mee met je moeder, anders leer je het natuurlijk niet :)

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 10:23

Haha ga ik doen ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:12

In België is het minimum 3 euro/uur vanuit de Bond (een vereniging waar ouders babysits kunnen vinden).

Ik vond mijn babysits altijd via via, en vond het ook moeilijk om een bepaald bedrag te vragen. Dus zei altijd: bij de Bond is het 3 euro/uur, maar ik heb geen vast tarief. Dan kreeg ik vaak wat meer, 4-5 euro/uur.

Lees hier veel over leeftijden en "loon" dat omhoog gaat enzo, maar ik heb van m'n 16de tot m'n 25ste opgepast, mijn "loon" ging nooit naar boven hoor :P Tis maar babysitten he ;)

Ik zou minimum 3 euro/uur vragen TS.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:18

Ik zou ook ivm je leeftijd rond 3 euro per uur vragen. Ik betaal zelf 4 euro per uur bij een gastouder, ook zwart omdat ik nog niet werk, inmiddels zit de kleine op een andere opvang ivm peuterspeelzaal. Maar die 4 euro was ook netjes. Hij ging er heen van 9 tot 4 1 keer in de week en sliep er ook. Ik moest zelf luiers mee geven, dus dan is 4 euro netjes. Daar zit wel bij in eten, drinken, evt ijsje of iets met warm weer, en naar bed doen uit bed halen etc. Dus vind 3 euro voor jouw leeftijd heel netjes om te vragen hoor !

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:27

Jeetje dat is echt weinig. Alleen al voor de zorg wat je bied. Goed dat je moeder heen gaat. Laat je even weten hoe het is afgelopen...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:28

Wij hebben in Belgie de oppasdienst, via de Gezinsbond. Die meiden gaan bij ons naar huis met 4 euro per uur met een minimaal van 2 uur al meteen. We betalen de lidmaatschap van 35 euro per jaar om hier gebruik van te maken. En krijgen ook nog overal kortingen. Wij vinden het erg prettig moet alleen erg op tijd aanvragen minimaal 4 dagen vooraf. Meestal hoeven ze niets te doen als tv kijken en huiswerk maken of een van de kinderen moet lastig zijn. En we dienen altijd iets te eten en drinken neer te zetten voor de oppas. Dat vind ik allemaal redelijk. Wnat dat maakt het leuk om eens oppas te zetten voor ons. En we mogen altidj iets extra geven. De meiden zijn ook netjes verzekerd als er iets gebeurd bij ons in huis met hun of met onze kinderen. Dat geeft een goed gevoel. En meiden zijn allemaal 14 en ouder.

De oppas buiten de dienst om die we soms vragen is 18 jaar en vraagt 6 euro per uur met minimaal 2 uur oppas.

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 12:21

Dito ik laat het weten!:D
Ik ga denk ik 3 euro per uur vragen en dan hoop ik dat ik mn adesje niet kwijtraak, maar het is het risico waard!

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 12:28

Kan ik ook een berichtje sturen of is dat heel onpersoonlijk?
Bv
'Hoi
Is het goed dat ik vanaf nu 3 euro per uur vraag, omdat ik heb opgezocht hoeveel je ongeveer per uur hoort te krijgen en 7 euro wel erg weinig is.
Groetjes Ilse'
Kan dit? :)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:31

Ik zou het persoonlijk doen, met je moeder samen. :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:34

Als je het via een berichtje doet zou ik niet beginnen met is het goed.
Jij hebt een besluit genomen dus ze kunnen of daar naar schikken of een ander zoeken.

Ik zou als je een berichtje stuurt ongeveer het volgende typen.

Goedendag (of hoe je ze altijd aanspreekt ).
Omdat 7 euro per avond niet loont heb ik besloten om een uurloon te vragen.
Ik wil dus jullie dus kenbaar maken dan ik 3 euro per uur ( volgens het nibud het gemiddelde voor mijn leeftijd ) vraag.

Groetjes....

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:40

Ik kreef tot op mijn 12e nog een oppas :') gewoon omdat ik het ookwel gezellig vond :+ maar mijn ouders betaalde geloof ik 5 euro per uur. Dus vaak kreeg onze oppas ongeveer 25 euro per avond

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:44

Als je dan toch via de mail of telefoon wilt vragen doe dat dan niet op vragende toon. Gewoon meedelen dat je in vervolg graag per uur betaald wil worden en dat je gezien de verantwoording drie euro per uur vraagt.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:45

Ik zou het persoonlijk vragen. Komt beter over en je leert er zelf ook van. ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:52

Das wel heeel erg weinig.. Mijn tarieven zijn destijds steeds verzonnen door vaste oppasadressen en die heb ik daarna steeds aangehouden. Ik en de ouders van de oppaskindjes hebben nooit onderscheid gemaakt in overdag of s'nachts oppassen.

Ik ben ooit begonnen met 2,5 per uur (als 16 jarige), toen naar 3,5, toen 5 euro (18 jaar) en geëindigd op 8 euro per uur, plus een uur extra voor de reistijd en kosten (als student, met relevante opleiding). met dat laatste tarief had ik 3 vaste oppasadressen waar ik in totaal 16 uur oppaste en nog 2 adressen waar ik af en toe een paar uur oppaste.

Ik zou 2,5 per uur vragen, dat lijkt me redelijk voor jouw leeftijd. Vind het trouwens wel erg raar dat ze een 14 jarige tot 1 uur 's nachts laten oppassen!