Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:44

Hoi! Ik kom ook even meedoen in dit topic, omdat ik toch echt hoop dat ik in 2015 wel eens klaar zal zijn, al probeer ik geen verwachtingen te hebben. :+
Ik ben Linda, 24 jaar en nu vijfdejaars Informatica in de richting Software Engineering, tevens mijn zevende jaar op het HBO door een overstap vanaf een andere opleiding in 2010. Ben er ontzettend klaar mee! Vorig schooljaar ging het niet zoals de bedoeling was, waardoor ik ongeveer 12 van de 60 studiepunten heb gehaald, dus ik doe dit jaar nog een poging.

Ik merk ook heel erg dat ik er weinig vertrouwen meer in heb en als mijn moeder dan voor de zoveelste keer zegt dat ik dit jaar toch echt MOET afstuderen omdat ze volgend schooljaar gewoonweg niet meer betaald, barst ik zowat in janken uit omdat ik niet meer wil :') Dus ik kan wel wat lotgenoten gebruiken :o

Voel me echt een vijfdejaars loser :')

Op dit moment volg ik twee vierdejaars vakken (en heb alleen op maandag les), ga daarnaast keihard leren voor twee tentamens van tweedejaars vakken die ik in de week van 30 september heb en ik hoop dat ik dan vanaf begin december op stage mag. Dan moet ik tijdens mijn stage wel nog wat punten binnen zien te slepen, maar dat moet te doen zijn. :j

Saintelette

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:44

Ik ga ook meedoen! Kan af en toe wel een schop onder mn kont gebruiken ;)
Ik streef ernaar dit jaar af te studeren :D
Ik ben, officieel gezien, 5de jaars aan de Lerarenopleiding aardrijkskunde.. Ik heb vorig jaar mijn afstudeerstage gelopen, mijn minor (master jaar 1) en vervangingsuren op mijn stage.. Ik vond het allemaal wat te druk om daar ook mijn afstudeeronderzoek bij te doen, dat heb ik dus verschoven naar dit jaar..
Nu druk bezig aan mijn stageportfolio van vorig jaar. Had eigenlijk vorig jaar gemoeten, maar omdat iedereen (ook mijn begeleiders) het aan het eind van het jaar nogal druk hadden, hebben we dat verschoven.. En that's it :D
Oh ik heb nu trouwens wel een baan :) 10 uurtjes vervanging weer op mijn stage van afgelopen jaar, echt heel gaaf *\o/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:46

Ik meld me ook!

Ik ben Amanda, 21 jaar en doe de opleiding SPH. Ik vind het echt spannend het laatste jaar. Ik heb wel een baan, ik doe invalwerk bij mijn stageinstelling van afgelopen jaar dus dat geeft wel wat zekerheid voor na het afstuderen..

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:47

Hier ook een semi afstuudeerder in 2015. Ik heb een half jaar studievertraging en loop tot en met januari 2015 stage. Normaal zou ik in februari een half jaar een minor doen en dan in september me externe opdracht (onderzoek). Nu heb ik dit omgewisseld en ga ik aansluitend op mijn stage in februari beginnen aan mijn externe opdracht die ik op mijn stagebedrijf mag doen! In september kan ik dan de minor volgen die ik wil volgen (wordt alleen in september gegeven). Dus januari 2016 ben ik helemaal klaar.
Ik ben trouwens Nathalie, 22 jaar en doe de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening en als afgestudeerde heb ik een HBORechten diploma.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:52

Ik ga ook in 2015 afstuderen :D doe een 3,5jarig traject van de hbo opleiding dier- en veehouderij. Heb het eerste blok er nog een keuzevak bij voor twee dagen in de week en het tweede blok ga ik vijf dagen in de week eraan werken.

Studeren jullie alleen af? Ik moet namelijk in een tweetal afstuderen...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:54

Ik moet alleen afstuderen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:54

Jaa ik, ik zit in het laatste jaar van de opleiding juridisch medewerker, afgelopen twee jaar werkelijk met de vingers in de neus en verwacht dit jaar niet veel anders. Ook weer 20 weken stage dit jaar dus binnenkort maar een plekje zoeken, wou normaal ergens rond Amersfoort maar plannen zijn iet wat gewijzigd. Mogelijk ga ik stage lopen op de gemeente waar mijn moeder werkt.
Zijn jullie er ook zo klaar mee? Kan niet wachten op dat diploma!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:56

Ha Daphne :D

Afgelopen drie jaar zijn voorbij gevlogen en vind het nog steeds leuk op mn opleiding :j ik ga hierna ook door nog voor een master dus het einde is nog niet in zicht.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:58

Ja ja ook ik ben de sigaar dit jaar (nouwja schooljaar dan :+ ) Ga (als het goed is) dit jaar niveau 4 ICT-Beheer afronden

Ik ben 19 trouwns :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:04

Ik vind het ook nog steeds leuk, ga altijd met plezier naar school.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:05

He oude bekenden hier :D

Anyway ik ga ook een poging doen. Vanaf vandaag nog een half jaartje school en dan hoop ik na de eindstage ook m'n diploma in ontvangst te nemen :D Gaat om Communication & multimedia design.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:05

Stage is geweldig. Vind groep 8 wel heel leuk, ga ook met ze mee op kamp. Alleen de volle bak van 32 leerlingen in een klas is niet zo handig. Gelukkig heb ik wel herfstvakantie! daar zal ik tegen die tijd ook wel echt aan toe zijn.

Hoe komt het dat je geen herfst vakantie hebt Adamootje? en waar ga jij je stage in lopen?
Gaat dat dan op middelbare scholen of zo?
Wat voor banen zijn er met jouw studie beschikbaar?

Ik doe zelf een kunst en cultuur profiel op de pabo ( het was of kunst en cultuur of mens en wereld wat in houdt dat je bezig gaat met geschiedenis, aardrijksunde, natuur enz.
Het is bizar hoe weinig tijd er voor kunst en cultuur vakken is in het onderwijs. Het wordt afgedaan als 'even knutselen'. Er wordt niet meer echt gedaan een creativiteitsvorming. Eeuwig zonde.

Op mijn eerste dag ging ik met de groep vissen maken ze moesten er een tekenen uit knippen en versieren.
Veel te simpel voor groep 8, maar nodig om het lokaal op te leuken.
Ze vonden het hartstikke lastig kreeg van zeker 10 te horen: 'ik weet niet hoe ik een vis moet tekenen'
En als ze dat niet zeiden en wel een vis op papier kregen, dan was de volgende vraag: 'is dit wel goed?'
Ze vragen bevestiging of iets goed is, heel sneu eigenlijk.
Maar voor mijn profiel hebben ze nog veel te leren ;)

Als ik zo lees verschillen veel opleidingen nog al. Ik heb bijvoorbeeld in jaar 3 al mijn minor gedaan. Heb nu eerst een half jaar 'normaal' met 3 grote opdrachten gericht op handelingsgericht werken.
Na dat half jaar is er als het goed is alleen nog die @#$%## scriptie.

Ik maak me er ook zorgen over omdat afgelopen jaar van de 30 studenten in jaar 4 ongeveer 10 hun scriptie hebben behaald...

Dan denk ik persoonlijk ook echt dat er wat mis gaat in de begeleiding. maar zoals ik al eerder aan gaf. op het HBO zitten geen organisatie talenten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:08

DieL_Zor schreef:
He oude bekenden hier :D

Anyway ik ga ook een poging doen. Vanaf vandaag nog een half jaartje school en dan hoop ik na de eindstage ook m'n diploma in ontvangst te nemen :D Gaat om Communication & multimedia design.

Dit doet mijn vriend ook! Gaat aan zijn derde jaar beginnen, hij kan alleen geen stage vinden dus heeft wrsl vertraging.

Ik heb trouwens het eerste halfjaar mijn minor.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:11

Ik meld me! Ik ben vierdejaars Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (HBO) en ben als het goed is in februari 2015 klaar (heb het dan ongeveer een half jaartje sneller gedaan dan normaal).

Ik vind het ook superspannend

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 20:12

Jaaa! Ik wil ook wel lekker klaar zijn hoor, maar ik heb ook wel zin in het laatste jaar. Dit jaar zal er ook een trip naar New York gepland worden. :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:15

Vjestagirl schreef:
Hier nog een slachtoffer!

Ik ben Martine, 26 en ga het (jawel) 8ste jaar van mijn opleiding Leisure Management aan de NHTV in. Ik moet nog 1 vak halen en mijn scriptie schrijven, en hoop uiterlijk half februari klaar te zijn!

Overigens ben ik alweer een ruimte week het gevecht met mijn opleiding aan het voeren om alles te krijgen wat ik nodig heb (begeleiding, een overzicht van de belangrijke data etc.) dus ik zit er alweer middenin!
Half juli een gesprek gehad: ja je krijgt een begeleider, maar pas 25 augustus, dus hou maar lekker vakantie.
26 augustus: je krijgt geen begeleider en of ja, 8 september moet je onderzoeksvoorstel zijn ingeleverd.
29 augustus: je krijgt toch een begeleider, vandaag of maandag
1 september 12.00: bij de balie waar ze dit soort dingen regelen "Ja ja, je staat op mijn lijstje hoor, ik kom er heus vandaag nog wel aan toe"

We wachten geduldig af.

Lotgenoot! Ik meld me! Zelfde situatie maar dan International Business and Management aan de HU. Nu bezig met m'n afstudeerstage, geen idee wat ik met mezelf aan moet als ik straks een diploma heb :')

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:45

Herkenbare verhalen hier haha. Ik ben er ook al zo klaar mee, kan niet wachten tot ik dat papiertje heb.

Adamootje schreef:
Welkom Charlotte, welke opleiding volg je?

Ik doe Farmaceutisch Consulent bij Saxion Next (particuliere opleiding)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:49

Ik meld me ook :)

Als het goed is ben ik ook klaar volgend jaar, zit nu in mijn laatste jaar van doktersassistente mbo-4. Ben vorige week begonnen met de eerste stage van dit jaar en dan nog een keer in een ziekenhuis.

Maar wat hierna? Ik weet het echt niet en maak me er soms best zorgen over

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:26

Ik moet ook nog wat dingen van het 2e ( := ) jaar doen. 1 tentamen die ik inmiddels al 3x gedaan heb, 1 project, een klein opdrachtje en m'n slb portfolio :+ .. M'n afstuderen maak ik me niet zoveel zorgen om, loopt vast wel lis, maar dat tentamen.. Ben vorig jaar op vakantie geweest naar Curaçao en daardoor dus lessen gemist en snapte dus niks van dat vak... Oepsie O:)

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:42

Adamootje schreef:
Wat leuk, er zijn al reacties! Welkom allemaal! Zijn jullie vandaag ook weer begonnen, of zijn jullie al begonnen/ moeten jullie nog beginnen?

Ik heb donderdag mijn eerste collegedag :) Ben deze dagen nog aan het werk en voorbereiden van dezew week

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:45

Wat leuk trouwens dat er zo veel mensen zijn die aan de laatste loodjes bezig zijn!!

Zijn er hier mensen die al weten waar ze zichzelf op (of laten) trakteren als ze klaar zijn?
Mijn ouders hebben altijd gezegd dat er pas een paard kwam NA mijn studies... Misschien moet ik daar tegen die tijd nog eens op terug komen ~~}>

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:47

Leuk dat er zich zoveel aanmelden in dit topic! :D

Saintelette, mijn vriend en ik zijn bezig met het kopen van een huis. Dat zal dus mijn cadeau wel worden. :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:49

Hier nog een afstudeerder. Nog een halfjaar school, halfjaar stage en dan hopelijk een diploma op zak. Of ik dan HBO wil gaan doen, geen idee. Nog eens 4 jaar in de schoolbanken kijk ik niet echt naar uit.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:02

Hier ook! Mits alles volgens plan gaat!

Ben vandaag begonnen met mijn tweede stage van een half jaar, en vervolgens afstuderen. Hopelijk kan ik mij in de zomer van 2015 ergotherapeut noemen!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:10

Ik ga na dit schooljaar een maand reizen door Thailand met mijn vriend :)