Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
benangelique schreef:Idd brommer of scooter?
De ov kosten in nl zijn enorm en drukken zwaar op de schouders van ouders. Kinderbijslag wordt genoemd maar dit dekt nog niet eens 1 maand en kgb krijgen niet alle ouders.
Eerder werd gezegd dat ouders zich financieel dienen voor te bereiden op deze levensfase van hun kind, maar die mogelijkheid is er lang niet altijd. Wij verdienen beiden goed en toch lukt het ons nauwelijks om flink te sparen per maand per kind
benangelique schreef:Idd brommer of scooter?
De ov kosten in nl zijn enorm en drukken zwaar op de schouders van ouders. Kinderbijslag wordt genoemd maar dit dekt nog niet eens 1 maand en kgb krijgen niet alle ouders.
Eerder werd gezegd dat ouders zich financieel dienen voor te bereiden op deze levensfase van hun kind, maar die mogelijkheid is er lang niet altijd. Wij verdienen beiden goed en toch lukt het ons nauwelijks om flink te sparen per maand per kind
Yom schreef:wat ik lees in de link UMD is dat dat alleen geldt bij het niet gratis krijgen vd boeken
maar ik ga ze morgen toch wel bellen want alle beetjes helpen natuurlijk

dan is de trein net zo snel. Hilli schreef:Als je kind 4 dagen in de week naar school gaat, behoort een bijbaantje en dus een deel van de reiskosten zelf betalen van een deel van haar inkomen misschien ook tot de mogelijkheden. Dat maakt de reiskosten niet lager, maar draag je beiden iets bij.
Courses schreef:Nee, krijg je niet vergoed. Heb ik ook 3 jaar lang voor m'n MBO moeten dokken
Maartje1990 schreef:Hilli schreef:Als je kind 4 dagen in de week naar school gaat, behoort een bijbaantje en dus een deel van de reiskosten zelf betalen van een deel van haar inkomen misschien ook tot de mogelijkheden. Dat maakt de reiskosten niet lager, maar draag je beiden iets bij.
Is dat de taak van het kind dan? De ouders hebben voor kinderen gekozen dus die moeten dan ook maar de studie betalen en zo'n bijbaantje is voor het kind om extra's te kunnen kopen niet om de studie te betalen.
Maartje1990 schreef:Hilli schreef:Als je kind 4 dagen in de week naar school gaat, behoort een bijbaantje en dus een deel van de reiskosten zelf betalen van een deel van haar inkomen misschien ook tot de mogelijkheden. Dat maakt de reiskosten niet lager, maar draag je beiden iets bij.
Is dat de taak van het kind dan? De ouders hebben voor kinderen gekozen dus die moeten dan ook maar de studie betalen en zo'n bijbaantje is voor het kind om extra's te kunnen kopen niet om de studie te betalen.
Maartje1990 schreef:Kind moet nog lekker kind kunnen zijn er zijn heel veel manieren om een kind te leren dat de wereld niet gratis is.
De financiele situatie weet ik niet maar ook dat is niet de verantwoordelijkheid van het kind.